Blue screen KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Wszystko co dotyczy bezpieczeństwa systemów oraz walki z malware, w szczególności analiza logów
Exbitz

Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 16 lis 2014, 19:55

Blue screen KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Post24 kwie 2016, 19:41

W laptopie mojej dziewczyny (Lenovo G50) przy uruchamianiu systemu (Win7 x64) pojawił się dziś BlueScreen o powyższym tytule. BlueScreenView stwierdził, że jest to spowodowane przez sterownik hall.dll, a dokładniejadres hal.dll+7b7f. Crash adress to z kolei ntoskrnl.exe+70380. Krótkie pytanie: Czym to jest spowodowane i jak temu zaradzić?

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

Blue screen KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Post25 kwie 2016, 12:01

Możliwe jest wiele przyczyn problemu...
Zainstalowany SP1, sterowniki do płyty głównej Chipset, system zaktualizowany przez Windows Update ?

Sprawdź naprawę systemu z płytki lub przywracanie systemu z ostatnią datą kiedy było OK.

Nie pomoże to kolejno.

1. Sprawdź dysk na obecność błędów.

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

PPM (prawym przyciskiem myszki) na dysk C --> Właściwości --> Narzędzia
--> Sprawdzanie błędów --> Sprawdź
zaznacz wszystko tak jak na screenie --> Rozpocznij --> Tak.
Trwa b. długo, nie przerywaj.

2. Analiza SMART (S.M.A.R.T) dysku twardego.

3. Wrzuć wymagane obowiązkowe logi:
FRST --> bezpieczenstwo/korzystanie-z-frst-t28530.html

djarta pisze:6. Zatwierdzamy trzy razy OK. Wyświetlą się trzy notatniki: FRST.txt, Addition.txt i Shortcut.txt
Wszystkie trzy proszę wkleić.


Logi/raporty wklejasz na:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
lub Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
a na forum podajesz tylko linki do nich.

Dodatkowo polecam sprawdzić:
oprogramowanie/optymalizacja-autostartu-z-wykorzystaniem-narzedzia-autoruns-t1340.html
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21399
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Blue screen KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Post25 kwie 2016, 20:23

hal to warstwa sprzętowa, więc zapewne sterowniki. W innym wypadku niż laptop podejrzewałbym sprzęt.
Pytanie czy często Masz tą przypadłość?
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Exbitz

Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 16 lis 2014, 19:55

Blue screen KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Post29 kwie 2016, 18:18

@XMan, SP1 zainstalowany, chipset i inne sterowniki również, sam stawiałem system i wszystkiego dopilnowałem. Do płytki obecnie nie mam dostępu, natomiast najstarszy punkt przywracania ma datę po wystąpieniu problemów. Sprawdzanie dysku niczego nie wykazało.

2. Analiza SMART:

Benchmark bez niespodzianek, temperatura 28 stopni, transfery od 0.4 do 114 mb/s, średnio 41.
W zakładce health wszystko OK, podobnie jak w Error Scan.

3. FRST:

Addition -> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Shortcut -> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
FRST -> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Autoruns -> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

@cosik_ktosik, BSOD pojawił się tylko raz, ale wyszedłem z założenia że nie ma na co czekać, więc od razu odpaliłem Blue Screen View i napisałem tutaj.

-- 29 kwi 2016, 17:18 --

Czy ktoś jest w stanie rzucić okiem na wrzucone przeze mnie logi? Z góry dziękuję. :)
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 10:54 przez XMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wrzucone logi, przenoszę temat z działu Systemy operacyjne --> Bezpieczeństwo

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Blue screen KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Post30 kwie 2016, 10:42

1. Odinstaluj: Dll-Files.com Fixer wersja 3.0.81.2643 / GOG Galaxy / Web Companion / Wise Care 365 version 2.83

2. Otwórz notatnik i wklej:
CloseProcesses:
BootExecute: autocheck autochk /r \??\C:autocheck autochk * ROBoot64 \??\C:\Windows\system32\ASOROSet.bin
HKU\S-1-5-21-417353869-3290182159-3860899685-1000\...\Policies\Explorer: [NoLowDiskSpaceChecks] 1
Task: C:\Windows\Tasks\Adobe Flash Player PPAPI Notifier.job => C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil32_21_0_0_213_pepper.exe
Task: C:\Windows\Tasks\Adobe Flash Player Updater.job => C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
Task: C:\Windows\Tasks\DLL-Files.Com Fixer_MONTHLY.job => D:\Programy\Dll-Files.com Fixer\DLLFixer.exe
Task: C:\Windows\Tasks\DLL-Files.Com Fixer_Updates.job => D:\Programy\Dll-Files.com Fixer\DLLFixer.exe
Task: C:\Windows\Tasks\Wise Turbo Checker.job => C:\Program Files (x86)\Wise\Wise Care 365\WiseTurbo.exe
Task: {01E1163A-73EE-425B-AABB-53EADA9801F5} - System32\Tasks\{56E5CB91-D1EC-4901-B540-DFCC3669904D} => pcalua.exe -a "E:\gierki\patche\The Sims3\Sims3_1.63.4.024002_from_1.57.62.023002.exe" -d "E:\gierki\patche\The Sims3"
Task: {1589B2B5-51B9-4D4C-A521-B227C2F7B67D} - System32\Tasks\{EFBFB274-08A8-46E9-92EB-12C8FB7C7513} => D:\gry\The Sims 4\Mr DJ\The Sims 4 Deluxe Edition\Game\Bin\TS4.exe
Task: {2C0950D2-8BD5-43AD-BFDD-400848CE61D9} - System32\Tasks\Adobe Flash Player Updater => C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe [2016-04-07] (Adobe Systems Incorporated)
Task: {53907DC3-9487-410B-849F-4649E02DE70A} - System32\Tasks\CCleanerSkipUAC => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe [2015-03-13] (Piriform Ltd)
Task: {5E875FEA-FF56-4BD5-A34C-F9FE978AFDF6} - System32\Tasks\DLL-Files.Com Fixer_Updates => D:\Programy\Dll-Files.com Fixer\DLLFixer.exe [2013-07-31] (Dll-FIles.Com)
Task: {63C5B684-B597-4A7B-B62A-DD75B46D4B13} - System32\Tasks\{1F78D5F1-BEA3-4F0C-8D66-9A8AA790E478} => C:\Users\Gąska\Downloads\vcredist_arm.exe
Task: {70FAC92F-DD10-4FA2-ADF8-31966909F559} - System32\Tasks\DLL-Files.Com Fixer_MONTHLY => D:\Programy\Dll-Files.com Fixer\DLLFixer.exe [2013-07-31] (Dll-FIles.Com)
Task: {7CEB628B-9928-4C90-8B16-2DB538693387} - System32\Tasks\avast! Emergency Update => C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastEmUpdate.exe [2015-12-19] (AVAST Software)
Task: {88A453D3-CAED-4391-9E13-DB5389B94FC0} - System32\Tasks\AVAST Software\Avast settings backup => C:\Program Files\Common Files\AV\avast! Antivirus\backup.exe [2016-03-05] (AVAST Software)
Task: {8CE99894-304D-4B54-9034-7B46F1C82482} - System32\Tasks\IUM-F1E24CA0-B63E-4F13-A9E3-4ADE3BFF3473 => C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Update Manager\bin\iumsvc.exe [2015-09-25] (Intel Corporation)
Task: {A3F96ED9-ABE3-46C1-86DE-B3E97DEE0DA4} - System32\Tasks\Adobe Flash Player PPAPI Notifier => C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil32_21_0_0_213_pepper.exe [2016-04-07] (Adobe Systems Incorporated)
Task: {AA13069F-74B7-4C42-80EF-15F2AD3A2E16} - System32\Tasks\Wise Turbo Checker => C:\Program Files (x86)\Wise\Wise Care 365\WiseTurbo.exe [2013-08-22] (WiseCleaner.COM)
Task: {AC8F5671-D883-419E-ADEC-6D71D7A4DE27} - System32\Tasks\{78021FA7-8B88-40B8-80F6-290491A72C8D} => D:\gry\The Sims 4\Mr DJ\The Sims 4 Deluxe Edition\Game\Bin\TS4.exe
Task: {B7286A91-4E28-470D-837F-2F25BB83EB5A} - System32\Tasks\{6AE7A0D4-C1B9-4FCE-8E02-F8F6C0897788} => C:\Users\Gąska\Downloads\vcredist_arm.exe
Task: {C54D1C72-A77A-4721-8D57-ABA7FB273AE1} - System32\Tasks\Opera scheduled Autoupdate 1446254504 => C:\Program Files (x86)\Opera\launcher.exe [2016-04-11] (Opera Software)
Task: {CA45BFA7-0EC4-4917-89CF-C08D9DD77115} - System32\Tasks\{EA16AB47-6475-4191-84B0-778566778C32} => C:\Users\Gąska\Downloads\vcredist_arm.exe
Task: {D72A8604-D1F7-4AAC-B1E6-A57239FDEF06} - System32\Tasks\AMD Updater => C:\Program Files\AMD\CIM\\Bin64\InstallManagerApp.exe [2015-12-04] (Advanced Micro Devices, Inc.)
Task: {E2D2A4CF-4CA7-4398-9793-E11ADEA2C8C0} - System32\Tasks\{2A2E0FF8-8AE4-404A-9DAB-4476F2BC075B} => C:\Users\Gąska\Downloads\vcredist_arm.exe
Task: {F7DEF935-6050-4C8E-AA69-5DF7F614ABB4} - System32\Tasks\IUM-F1E24CA0-B63E-4F13-A9E3-4ADE3BFF3473-Logon => C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Update Manager\bin\iumsvc.exe [2015-09-25] (Intel Corporation)
CMD: netsh firewall reset
CMD: sfc /scanfile=C:\Windows\system32\User32.dll
EmptyTemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

Pokaż po restarcie notatnik który wyskoczy(!)

3. Zastosuj narzędzie Fix-it likwidujące błąd WMi numer 10: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

4. Użyj >Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
najpierw kliknij na SZUKAJ, a dopiero po zakończeniu skanowania, gdy uaktywni się przycisk USUŃ, to kliknij na niego.
Pokaż raport z niego C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S].txt

5. Uruchom Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Wciśnij dowolny klawisz i czekaj, aż skończy się operacja. (UWAGA: podczas pobierania, programy mogą wskazywać, że to jest zagrożenie, proszę to zignorować). Pokaż raport.

6. Po tych wszystkich operacjach nowy komplet logów z FRST do kontroli.


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Blue screen KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Post30 kwie 2016, 14:12

Otwórz notatnik i wklej:
CMD: sfc /scanfile=C:\Windows\SysWOW64\User32.dll
Reboot:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

Czy dalej wyskakują BSODy?



  • Reklama

Wróć do „Bezpieczeństwo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości