Win 8 - 100% użycia dysku

Wszystko co dotyczy bezpieczeństwa systemów oraz walki z malware, w szczególności analiza logów
Awatar użytkownika
xFreku

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sty 2015, 17:26

Win 8 - 100% użycia dysku

Post18 sty 2015, 17:27

Kupiłem laptopa pół miesiąca temu. Po pewnym czasie w menedżerze zadań pisało 100% użycia dysku. Najczęściej powodem tego jest "System", antywirus (rzadko) lub gra/program. Przez to komputer strasznie muli że nic nie da się praktycznie robić. Widziałem o tym parę tematów na innych forach ale żadne mi nie pomogło, więc liczę na was :)

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Win 8 - 100% użycia dysku

Post18 sty 2015, 18:36

1. Wyłącz aero oraz zbędne kompozycje:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

2. Oczyść wszystkie punkty przywracania systemu oprócz najnowszego/ostatniego.

Usuwanie punktów przywracania dela systemu na Windows 7.

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników


3. Przeczyść komputer programem CCleaner.

Przeczyść komputer programem CCleaner.
U góry po lewej "Cleaner" potem dole Analiza - Uruchom Cleaner
Później "Rejestr" Skanuj by znaleźć problemy - Napraw zaznaczone problemy.

Plik do pobrania:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikówDostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników


4. Przeczyść komputer programem Eusing Free Registry Cleaner.

Przeczyść komputer programem Eusing Free Registry Cleaner.
(dokładniej czyści rejestr)
Wybierasz język / language / Polish.
Przewiń --> Skanuj rejestr --> Napraw rejestr.

Plik do pobrania:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikówDostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikówDostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników


5. Wykonaj scandisk :

PPM / prawym przyciskiem myszki / na dysk C --> Właściwości --> Narzędzia --> Sprawdzanie błędów
--> Sprawdź zaznacz wszystko tak jak na screenie --> Rozpocznij --> Tak.
Restart komputera - czekaj...

Trwa bardzo długo, nie przerywaj !!!.

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników


6. Defragmentacja:
http://www.hotfix.pl/darmowe-programy-d ... h-a129.htm
Za pomocą Auslogics Disk Defrag lub Defraggler itp. .

Po defragmentacji utwórz/zapisz nowy punkt przywracania systemu.


7. Tworzenie punktu przywracania systemu:

Panel sterowania --> System i zabezpieczenia --> System --> Zaawansowane ustawienia systemu --> Ochrona systemu --> Utwórz...

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników


8. Wrzuć loga z [b]Autoruns:

AutoRuns pobieramy i rozpakowywanemu i włączamy. W chwili, kiedy program skończy (widać to na 1) piszę "Ready" wtedy wciskamy (2) zapisz.

Następnie spakujemy (WinRAR, 7-Zip) i umieszczamy na: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i podajemy linka.

Plik do pobrania:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikówDostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

oprogramowanie/optymalizacja-autostartu-z-wykorzystaniem-narzedzia-autoruns-t1340.html

Wykanaj wszystko w podanej kolejności.

Zgodnie z XMan, jeśli można tak powiedzieć. "Prawa autorskie"
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
xFreku

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sty 2015, 17:26

Win 8 - 100% użycia dysku

Post18 sty 2015, 20:12

Wszystkie punkty zostały wykonane. A to te pliki z Autoruns: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Nadal 100% jest czasami Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Win 8 - 100% użycia dysku

Post19 sty 2015, 10:50

I co zmieniło się ??

Zakładka Logon
(żółte wyłączyć)
Odznacz:
--> cAudioFilterAgent
--> HotKeysCmds (sterowanie dodatkowymi funkcjami na klawiaturze fn+klawisz, jeśli nie używasz)
--> IgfxTray
--> Persistence
--> SmartAudio
--> SunJavaUpdateSched
--> UpdateP2GShortCut
--> OpenOffice.org 3.2.lnk

wszystko --> HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components
wszystko --> HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Active Setup\Installed Components

--> CCleaner Monitoring
--> screenSHU
--> Skype

Zakładka Explorer
(żółte wyłączyć)
Odznacz:

Zakładka Internet Explorer
(żółte wyłączyć)
(jeśli nie używasz tej przeglądarki to wyłącz wszystko)
Odznacz:

Zakładka Scheduled Tasks
(żółte wyłączyć)
Odznacz:
--> \CCleanerSkipUAC
--> \Game_Booster_AutoUpdate
--> \Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program
--> \Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program 64 35
--> \Microsoft\Windows\Windows Defender\Windows Defender Cache Maintenance
--> \Microsoft\Windows\Windows Defender\Windows Defender Cleanup
--> \Microsoft\Windows\Windows Defender\Windows Defender Scheduled Scan
--> \Microsoft\Windows\Windows Defender\Windows Defender Verification
--> \Microsoft\Windows\Windows Media Sharing\UpdateLibrary
--> \PDVDServ Task

Zakładka Services
(żółte wyłączyć)
Odznacz:
.-- AtherosSvc
.-- cphs
--> CxAudMsg
--> gupdate
--> gupdatem
--> HWDeviceService64.exe
--> Intel(R) Capability Licensing
--> Intel(R) Capability Licensing Service TCP IP Interface
--> jhi_service
--> PLAY ONLINE. RunOuc
--> RichVideo64
--> SkypeUpdate
--> Steam Client Service (jeśli nie używasz)
--> WinDefend (jeśli nie używasz)
--> WMPNetworkSvc

Zakładka Drivers
(żółte wyłączyć)
Odznacz:
--> FairplayKD
--> rtsuvc

Wykonaj restart systemu.
W razie jak by coś miało chodzić a nie chodzi to włącz to z powrotem.

I jak już to taj "Wydajność" 8-)

-- 18 sty 2015, 21:55 --

Jak dalej jest obciążenie a nie było sprawdzane czy nie ma żadnego wirusa to zrób skan tymi programami, i prozę przygotować raporty z:

OTL - http://www.hotfix.pl/obsluga-programu-otl-a143.htm
FRST - http://forum.hotfix.pl/bezpieczenstwo/korzystanie-z-frst-t28530.html

I wysłać logi tylko i jedynie z serwisu Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Po podaniu logów temat zostanie przeniesiony do działu --> Bezpieczeństwo.

Po wrzuceniu logów czekaj za odpowiedzią fachowców z tego działu, np. djarta :).

-- 19 sty 2015, 10:50 --

A powiedz mi, jaki ten dysk jest ??, czy podzielony na partycje ?? i czy używasz jakiś program które zajmują coś typu: Adobe, Sony Vegas, itp. .
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

Win 8 - 100% użycia dysku

Post19 sty 2015, 11:36

Sprawdź:
1. Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
2. temperatury za pomocą HWMonitor lub innego programu.
3. sprzet-komputerowy/analiza-smart-s-m-a-r-t-dysku-twardego-t30.html
4. wrzuć w/w logi
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
xFreku

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sty 2015, 17:26

Win 8 - 100% użycia dysku

Post19 sty 2015, 15:13

Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 09:40 przez XMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wrzucone logi, przenoszę temat z działu Problemy --> Bezpieczeństwo

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Win 8 - 100% użycia dysku

Post19 sty 2015, 15:54

A powiedz mi, jaki ten dysk jest ??, czy podzielony na partycje ??


Sprawdziłeś ten link co podesłał XMan ??

XMan pisze:1. Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
2. temperatury za pomocą HWMonitor lub innego programu.
3. Pokaż SMART tych dwóch dysków, program HD Tune zakładka Health.

Plik do pobrania:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
xFreku

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sty 2015, 17:26

Win 8 - 100% użycia dysku

Post19 sty 2015, 16:58


Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Win 8 - 100% użycia dysku

Post20 sty 2015, 10:51

Ale to abo jakiś zły adres
xFreku pisze:http://scr.hu/2t12/oac2u
bo tu nic nie ma. :think:
Bo jeśli chodzi o linki które podał XMan działa i ten mój też. :)
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Win 8 - 100% użycia dysku

Post20 sty 2015, 14:21

1. Otwórz notatnik i wklej:
CloseProcesses:
S4 FairplayKD; \??\C:\ProgramData\MTA San Andreas All\Common\temp\FairplayKD.sys [X]
S4 rtsuvc; \SystemRoot\system32\DRIVERS\rtsuvc.sys [X]
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Policy restriction <======= ATTENTION
HKLM\...\Policies\Explorer: [NoFolderOptions] 0
HKLM\...\Policies\Explorer: [NoControlPanel] 0
C:\ProgramData\DP45977C.lfl
Task: {13072488-3EB9-49CC-B5CC-EF964D28F8A3} - System32\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2015-01-05] (Google Inc.)
Task: {22EAAA37-0A72-47F1-B573-03E8DE20C76A} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program => C:\Program Files\Lenovo\Customer Feedback Program\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent.exe
Task: {35B10C91-41C4-437C-B12E-F3042B46AD9F} - System32\Tasks\Game_Booster_AutoUpdate => C:\Programy\Game Booster 3\AutoUpdate.exe [2015-01-08] ()
Task: {35FA24A6-D391-4489-BF82-C7A4A536D5A3} - System32\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2015-01-05] (Google Inc.)
Task: {559471CD-5DC7-46B8-A6D9-47FD53890AE6} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program 64 35 => C:\Program Files (x86)\Lenovo\Customer Feedback Program 35\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent35.exe [2014-05-30] (Lenovo)
Task: {AD71FDF5-EF08-4855-B764-4CA12F2CEBF1} - System32\Tasks\CCleanerSkipUAC => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe [2014-12-12] (Piriform Ltd)
Task: {D18E8888-DB5C-4BFF-95A4-EBE5B975C2B0} - System32\Tasks\PDVDServ Task => C:\Program Files (x86)\Lenovo\PowerDVD10\PDVD10Serv.EXE
Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA.job => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
AlternateDataStreams: C:\ProgramData:NT
AlternateDataStreams: C:\ProgramData:NT2
AlternateDataStreams: C:\Users\All Users:NT
AlternateDataStreams: C:\Users\All Users:NT2
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Application Data:NT
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Application Data:NT2
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Dane aplikacji:NT
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Dane aplikacji:NT2
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\MTA San Andreas All:NT
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\MTA San Andreas All:NT2
AlternateDataStreams: C:\Users\Lenovo\Dane aplikacji:NT
AlternateDataStreams: C:\Users\Lenovo\Dane aplikacji:NT2
AlternateDataStreams: C:\Users\Lenovo\AppData\Roaming:NT
AlternateDataStreams: C:\Users\Lenovo\AppData\Roaming:NT2
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\MCODS => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\mcpltsvc => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\McMPFSvc => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\MCODS => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mcpltsvc => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfefire => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfefirek => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfefirek.sys => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfehidk => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfehidk.sys => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mfevtp => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\VDWFP => ""="Driver"
Emptytemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

2. Użyj >Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
najpierw kliknij na SZUKAJ, a dopiero po zakończeniu skanowania, gdy uaktywni się przycisk USUŃ, to kliknij na niego.
Pokaż raport z niego C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S].txt

Awatar użytkownika
xFreku

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sty 2015, 17:26

Win 8 - 100% użycia dysku

Post20 sty 2015, 16:38


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Win 8 - 100% użycia dysku

Post20 sty 2015, 16:54

Wykonaj wszystko z tego tematu: Kroki kończące temat.
Końcowo pokazujesz: raport z DelFix oraz raport z pełnego skanowania Malwarebytes


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Win 8 - 100% użycia dysku

Post20 sty 2015, 17:46

Odinstaluj cały pakiet Mcafee

Awatar użytkownika
xFreku

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sty 2015, 17:26

Win 8 - 100% użycia dysku

Post20 sty 2015, 17:53

Wtedy nie bede mial anty wirusa.



  • Reklama

Wróć do „Bezpieczeństwo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości