Witam! Mam taki problem - walczę już parę godzin.
Mam laptopa, który posiada Windowsa XP Media Center ma zainstalowany SP3
Miałem wirusa który spowodował małe zamieszanie w systemie. Avast wykrył i dałem do kwarantanny.
Oto log z Avasta!
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Sprawdziłem na stronie Virustotal pliki: Kmm4xNT.sys i lhidke.sys na 41/42 jest to wirus.
Z początku myślałem że to fałszywy alarm.
Po każdym uruchomieniu komp załaduje się normalnie, ale pasek na dole po najechaniu myszką wyświetla się klepsydra i przy zegarze długo nie widać (ok. 10min) ikonek.
Mam wrażenie albo brakuje plików albo w rejestrze coś jest nie tak.
Proszę o pomoc. Nie chcę formatować dysku bo szkoda czasu.
Próbowałem już sfc /scannow ale program prosi o płytę XP SP3 a ja mam recovera na dysku (PC Recover).
Doradźcie co mam robić.
Oto log z OTL
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
- djarta
- Posty: 5854
- Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2010, 01:29
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
No ja akurat tego nie wiedziałem
człowiek całe życie się uczy.
Wklejam z katalogu Combofix\Combofix.txt - jak dla mnie dość krótki log.
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Po przeskanowaniu Combofixa wyskoczył komunikat z prośbą o wysłanie raportu do Microsoftu (jeśli dobrze pamiętam) "Wystąpił poważny błąd systemu" - nie wiem gdzie można znaleźć ew. ten raport.
Po następnym uruchomieniu laptopa system załadował się ciut szybciej. Wciąż na początku brak ikonek przy zegarze, pojawiają się teraz po ok. 5min.

Wklejam z katalogu Combofix\Combofix.txt - jak dla mnie dość krótki log.
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Po przeskanowaniu Combofixa wyskoczył komunikat z prośbą o wysłanie raportu do Microsoftu (jeśli dobrze pamiętam) "Wystąpił poważny błąd systemu" - nie wiem gdzie można znaleźć ew. ten raport.
Po następnym uruchomieniu laptopa system załadował się ciut szybciej. Wciąż na początku brak ikonek przy zegarze, pojawiają się teraz po ok. 5min.
- djarta
- Posty: 5854
- Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
To nie cały log.! Albo go uciełeś, albo nie zrobił sie cały.
Wklej cały.!
Wklej cały.!
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2010, 01:29
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
Zrobiłem jeszcze raz skan Combofixa.
Log Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Zanim Combofix przystąpił do skanowania wystąpił wyjątek z tego co widzę związane z komunikatorem Tlen
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Nie wiem czemu ale nie widzę teraz ikonki Avasta! przy zegarze?? Ale w procesach jest uruchomiony. Przeinstaluję ten program i myśle, że zniknie ten problem.
Dziękuję za zainteresowanie djarta
Log Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Zanim Combofix przystąpił do skanowania wystąpił wyjątek z tego co widzę związane z komunikatorem Tlen
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Nie wiem czemu ale nie widzę teraz ikonki Avasta! przy zegarze?? Ale w procesach jest uruchomiony. Przeinstaluję ten program i myśle, że zniknie ten problem.
Dziękuję za zainteresowanie djarta
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, 10:41 przez djarta, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Czerwony kolor jest dla Administratorów - usuwam go.
Powód: Czerwony kolor jest dla Administratorów - usuwam go.
- djarta
- Posty: 5854
- Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
1. Wklej do Notatnika:
>>Plik>>Zapisz jako... >>> CFScript
Przeciągnij i upuść plik CFScript.txt na plik ComboFix.exe
-------->
Ma się rozpocząć kopiowanie. (i powstanie log).
2.
Sprawdź je na Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i pokaż wyniki ze skanowań.
KillAll::
Folder::
c:\windows\Internet Logs
Driver::
ba736814-1302-43aa-8307-4858bb139b9b
FileLook::
c:\windows\system32\drivers\nabtsfec.sys
c:\windows\system32\drivers\mspclock.sys
>>Plik>>Zapisz jako... >>> CFScript
Przeciągnij i upuść plik CFScript.txt na plik ComboFix.exe
-------->

Ma się rozpocząć kopiowanie. (i powstanie log).
2.
c:\windows\system32\drivers\nabtsfec.sys
c:\windows\system32\drivers\mspclock.sys
Sprawdź je na Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i pokaż wyniki ze skanowań.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2010, 01:29
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
Log z Combofixa
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
przeskanowałem pliki na stronie Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników wyniki 0/41 i 0/42 pliki są czyste
raport Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Po ponownym uruchomieniu laptop dalej ładuje się długo.
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
przeskanowałem pliki na stronie Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników wyniki 0/41 i 0/42 pliki są czyste
raport Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Po ponownym uruchomieniu laptop dalej ładuje się długo.
- djarta
- Posty: 5854
- Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
2010-03-06 13:03 . 2008-04-13 18:40 34688 ----a-w- c:\windows\system32\drivers\lbrtfdc.sys
2010-03-06 12:58 . 2008-04-13 18:40 8192 ----a-w- c:\windows\system32\drivers\changer.sys
Te pliki też sprawdź na VIRUSTOTAL.

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2010, 01:29
- djarta
- Posty: 5854
- Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 1485
- Rejestracja: 28 sty 2009, 17:40
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
c:\windows\system32\config\systemprofile\Application Data\rbuwzv.dat
Przy okazji usuń ten powyższy plik - należy do tej infekcji, którą ComboFix usuwał.
Chyba da się go teraz usunąć ręcznie.
F.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2010, 01:29
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
Log z Malwarebytes' Anti-Malware Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
mnie dziwią pozycje w nerze i RegistryEasy.
Nie wiem czy mam kasować czy nie. Nero 6 już nie używam mam w miarę nowszą wersję.
Natomiast do RegistryEasy ściągnąłem jakiś czas temu, aby sprawdził jakie błędy są na kompie i znalazł prawie 2000 błędów (nic nie robiłem wg mnie to za dużo, i nie wiem na ile wpłynie taka edycja na system).
Jutro wyślę na stronę Virustotal.com czy faktycznie są to pliki "zarażone" wirusem nie są to małe pliczki
po 6 i 9MB mają.
Usunąłem ręcznie z katalogu
Jest już lepiej, ale do doskonałości daleko
. Co jeszcze można zrobić? Wydaję mi się że brakuje jakiś plików, komp po uruchomieniu szybko ładuje potem przestaje, nie miga nawet dioda, potem rusza dalej. Po najechaniu na pasek narzędzi w tym czasie widać klepsydrę, mogę poruszać myszką po pulpicie tak samo jak chcę uruchomić jakiś program odpala dopiero jak już jest OK. Myślę, że będzie trzeba zrobić defragmentację dysku, ale to potrwa (dysk ma 100GB
)
Jeszcze raz dziękuję za pomoc!!!
mnie dziwią pozycje w nerze i RegistryEasy.
Nie wiem czy mam kasować czy nie. Nero 6 już nie używam mam w miarę nowszą wersję.
Natomiast do RegistryEasy ściągnąłem jakiś czas temu, aby sprawdził jakie błędy są na kompie i znalazł prawie 2000 błędów (nic nie robiłem wg mnie to za dużo, i nie wiem na ile wpłynie taka edycja na system).
Jutro wyślę na stronę Virustotal.com czy faktycznie są to pliki "zarażone" wirusem nie są to małe pliczki

Usunąłem ręcznie z katalogu
c:\windows\system32\config\systemprofile\Application Data\rbuwzv.dat
Jest już lepiej, ale do doskonałości daleko


Jeszcze raz dziękuję za pomoc!!!
- djarta
- Posty: 5854
- Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zarażone pliki czy coś nie tak w rejestrze?
1. Pełne Skanowanie ,,Doktorkiem" ---> http://www.hotfix.pl/articles.php?article_id=193
2. Wykonaj optymalizację rejestru --> http://www.hotfix.pl/optymalizacja-rejestru-windows-a166.htm
3. Przeczytaj/wykonaj --> http://forum.hotfix.pl/viewtopic.php?f=16&t=5490&p=30773&hilit=optymalizacja#p30773
4. Zdefragmentuj dysk --> http://www.hotfix.pl/articles.php?article_id=129
5. Odchudź system --> http://www.hotfix.pl/odchudzanie-systemu-microsoft-windows-a134.htm
6. Sprawdź dysk za pomocą chkdsk
2. Wykonaj optymalizację rejestru --> http://www.hotfix.pl/optymalizacja-rejestru-windows-a166.htm
3. Przeczytaj/wykonaj --> http://forum.hotfix.pl/viewtopic.php?f=16&t=5490&p=30773&hilit=optymalizacja#p30773
4. Zdefragmentuj dysk --> http://www.hotfix.pl/articles.php?article_id=129
5. Odchudź system --> http://www.hotfix.pl/odchudzanie-systemu-microsoft-windows-a134.htm
6. Sprawdź dysk za pomocą chkdsk
-
- Reklama
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości