Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 22700
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 20:23

Od czasu do czasu rozłącza mi neta. Teraz to jest uzasadnione, bo niedawno, 23 i 24 marca była ogólnopolska awaria Neostrady. O niej np. piszą tutaj:

Kod: Zaznacz cały

https://www.facebook.com/orangepolska/posts/943452139007684


Tu piszą o jej rzekomym usunięciu:

Kod: Zaznacz cały

https://www.facebook.com/orangepolska/posts/943579622328269


Ona rzekomo została usunięta, ale sądząc po komentarzach, nie w całym kraju.

Uważam, że neta mi rozłącza z powodu awarii, bo ja już zrobiłam wszystko, co mogę. Z dwa miesiące temu lub później zresetowałam ruter, niedawno kupiłam nowy kabel telefoniczny, z zaślepkami, a dzisiaj kupiłam nowy rozdzielacz sygnału, tzw. splitter i prawidłowo go podłączyłam...

Co niby jeszcze mogę zrobić? :mrgreen:

Aha, mój ruter to TP-Link TD W8950ND. Mam go od paru lat...

Na chip zrobili jego test i stwierdzili, że
Choć TD-W8950ND nie jest demonem prędkości i nie oferuje niemal nic ponad standardowe funkcje, jest godny uwagi. Jest bowiem niedrogim a dość sprawnym rozwiązaniem do podzielenia np. popularnej Neostrady na wielu użytkowników. Jeśli zasięg sieci okaże się niewystarczający, zawsze istnieje możliwość zamontowania mocniejszej anteny w celu jego poprawy.


Źródło:

Kod: Zaznacz cały

http://www.chip.pl/testy/akcesoria/routery-wifi-n/tp-link-td-w8950nd


W zasadzie nie mogę na niego narzekać...

Edit:

Prędkość neta, jak mnie łaskawie połączył:

Obrazek

Ciekawe, czy gdybym zmieniła antenkę na inną, to coś by dało? Może i on nie jest demonem szybkości, ale jak działa, to mam w miarę szybki net... Mam umowę na około 10 Mb/s. Podłączam do niego kilka urządzeń i jego małą wadą jest to, że dość mocno się nagrzewa.
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21399
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 20:25

A pytanie, bo te problemy Masz już długo. Czy zgłaszałaś problemy z łączem do Orange aby technik wpadł zrobić pomiary linii?

Router też powinien pokazywać w czymś w rodzaju status informacje o połączeniu DSL i jakie są parametry linii wyrażone w dB.
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 22700
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 20:38

Łukasz, raz przyjechał do mnie ich technik, pomógł mi zresetować ruter, kazał kupić nowy kabel i pogrzebał coś w gniazdku i jakiś czas była poprawa.

Gdzie znajdę te informacje dotyczące połączenia DSL i parametrów linii w dB? :mrgreen:

Edit:

Wbiłam właśnie na stronę 192.168.1.1 ale nie wiem, gdzie szukać wymaganych informacji...

I czy trzeba robić update ich firmware? :mrgreen:

Czy chodzi o to:

Firmware Version: 1.2.9 build 110106 Rel.59540n
Hardware Version: W8950ND v1 00000001

This information reflects the current status of your DSL connection.

Line Rate - Upstream (Kbps): 825
Line Rate - Downstream (Kbps): 12298 ?

I mam jeszcze coś takiego:

Test the connection to your DSL service provider
Test ADSL Synchronization: PASS
Test ATM OAM F5 segment ping: FAIL
Test ATM OAM F5 end-to-end ping: FAIL
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 20:41 przez stukot, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
Kaen1227

Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: 21 cze 2014, 14:56

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 20:39

U mnie działa. Może masz za dużo urządzeń włączonych na raz? Albo masz coś z kartą sieciową?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 20:52 przez Kaen1227, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 20:49

stukot pisze:Łukasz, raz przyjechał do mnie ich technik, pomógł mi zresetować ruter, kazał kupić nowy kabel i pogrzebał coś w gniazdku i jakiś czas była poprawa.
to chodzi o gniazda RJ45 ??
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 22700
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 21:19

Kaen1227, niewiele urządzeń podłączam do sieci WiFi. Teraz do niej dostęp ma nasz smart TV. Czasem podłączam do niej moją komórkę, oraz laptopa mojej Mamy. Moja Mama niedawno zrezygnowała ze smartfona. Z kartą sieciową raczej nie mam problemów... Jak to sprawdzić?

Robiwielki, technik grzebał coś przy gniazdku telefonicznym... Raczej nic nie zrobił...

W ogóle niby sprawdzili łącze i wszystko było w porządku...

Edit:

Przy karcie sieciowej Realtek PCIe GBE Family Controller zero wykrzykników... Ponoć to urządzenie działa poprawnie...

I chyba mam jakieś nieznane urządzenie, bez zainstalowanych sterowników... Jak to sprawdzić? Niedawno podłączałam moją Nokię, ale w końcu zainstalowało do niej sterowniki. Wówczas użyłam innego kabla, może felernego...
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
Kaen1227

Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: 21 cze 2014, 14:56

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 21:21

W którym miejscu masz to nieznane urządzenie? Wrzuć fotkę.

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 22700
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 21:46

Oto zrzut:

Obrazek

Edit:

Czy udostępnianie plików i drukarek musi być koniecznie aktywne? Nie udostępniam żadnych plików, ani drukarek.

Aha używam tzw. sieci publicznej, a nie domowej. I nie chcę tego zmieniać...

Edit 2:

Czasem się świecą wszystkie lampki, na ruterze, ale ja i tak nie mam dostępu do neta...
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 21:58 przez stukot, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
Kaen1227

Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: 21 cze 2014, 14:56

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 21:50

Czy udostępnianie plików i drukarek musi być koniecznie aktywne?

Nie, nie musi być aktywne.
Profil sieci? Nie wiem dobrze, ale to chyba nie wpływa na sieć.

Awatar użytkownika
Methos

Stały bywalec
Posty: 1311
Rejestracja: 29 mar 2014, 17:16

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 21:56

Stukot taki offtopic skąd bierzesz te modyfikowane kursory ?

masz jakąś bazę ? może znajdę coś dla siebie

co do tematu pewnie musisz podać jakieś tam kody identyfikacyjne jakiś pid czy coś a ktoś kto się tu na tym zna ci poda od czego to sterownik :mrgreen:

albo Driver Max tylko dla tego jednego sterownika tylko będzie trzeba pogłówkować bo on wyrzuci od razu z 17 sterowników do aktualizacji i będzie się trzeba domyślić o który chodzi ...
SPRZĘT:
OBUDOWA:SilentiumPC M40 PSU:Corsair CS750M MOBO:Asrock H61 PRO BTC RAM:8 GB DDr3 1333 Mhz(2x4 GB Model:PSD34G13332) GPU:MSI GTX 1050Ti Gaming X SSD:Adata 128Gb(SP920SS) HDD:256GB (WDC WD2500JS-60MHB5) MONITOR:Asus VW221D 22"@60 1680x1050 ->OC 1920x1080

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 22700
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 22:04

MKMethosPl, sprawdziłam aktualizację sterownika do sieci i ponoć nie ma nowszego.

Nie wiem, czy nie powinnam zaktualizować firmware, a jeśli tak, to jak...




Ok, używam darmowego CursorFX, a teraz kursora Arkanus. Ten soft dodaje się do Autostart, do czasu aż się w nim przywróci kursory domyślne...
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 22:17

A jest szansa sprawdzenia innego rutera ?? to by było pewne czy ruter czy dostawca internetu.
Albo inny komputer podepnij do niego i sprawdź czy nadał przerywa. :think: :think:
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 22700
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 22:18

Nie mam innego rutera. Jednak uważam, że to wina Orange, sporo osób narzeka na Neostradę.

Innego kompa też nie podłączę, bo ten z XP poszedł w odstawkę, zastąpiło go całkiem inne urządzenie...
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
Methos

Stały bywalec
Posty: 1311
Rejestracja: 29 mar 2014, 17:16

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 22:20

spóbuj Driver Max'em

i odradzam Cursorfix

lepiej pobrać jakąś paczkę ręcznie z tąd

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

pliki .cur 15 na paczke

i w grać ręcznie przy użyciu panel sterowania --> mysz -->> zakładka wskaźniki i przeglądaj ( wcześniej zapisać gdzieś sobie w jakimś folderze w bezpiecznym miejscu te kursory ) i jeden program mniej w autostarcie ;D

co do neta to polecam netię
SPRZĘT:
OBUDOWA:SilentiumPC M40 PSU:Corsair CS750M MOBO:Asrock H61 PRO BTC RAM:8 GB DDr3 1333 Mhz(2x4 GB Model:PSD34G13332) GPU:MSI GTX 1050Ti Gaming X SSD:Adata 128Gb(SP920SS) HDD:256GB (WDC WD2500JS-60MHB5) MONITOR:Asus VW221D 22"@60 1680x1050 ->OC 1920x1080

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Ciągłe rozłączanie neta chyba na skutek awarii.

Post30 mar 2015, 22:26

Też tak uważam ale to by było na 99% pewne co zawiniło. Czy internet czy router czy komputer. I wtedy by się można zabrać za konkrety. :)
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 21 gości