Zmiana koloru wybranych elementów w Photoshopie

Wszystko co jest związane z tworzeniem oraz edycją grafiki komputerowej
Awatar użytkownika
mint1991

Globalny Moderator
Posty: 758
Rejestracja: 26 lis 2008, 22:37
Kontaktowanie:

Zmiana koloru wybranych elementów w Photoshopie

Post05 maja 2010, 21:21

Witam
Mam taki oto obrazek -> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
jak widać elewacja budynku jest zabrudzona, obita i wyblakła.
W jaki sposób w photoshopie zrobić taki myk żeby ożywić elewacje, nadać jej jednolity kolor (tam gdzie kremowy to kremowy a tam gdzie brąz to brąz).
Niestety jestem zielony w photoshopie, a musi to być w nim zrobione.
Proszę o dokładne tłumaczenie co i jak zrobić.
Nie odsyłajcie mnie do kursów online bo przeczytałem ich już multum, ale nadal jestem zielony jak trawa na łącze.
Nigdy Nie Patrz Wstecz I Tak Nie Będzie Tak Jak Było Kiedyś...
Obrazek
Otrzymałeś od nas pomoc? Podoba Ci się to forum? - Poleć nas znajomym.

Teoria - wszystko wiemy, ale nic nie działa.
Praktyka - wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. :D

Awatar użytkownika
Lena

Globalny Moderator
Posty: 4554
Rejestracja: 10 lut 2009, 19:42
Lokalizacja: Sz-n

Zmiana koloru wybranych elementów w Photoshopie

Post07 maja 2010, 21:14

plamy obicia najłatwiej usunąć stemplem skrót klawiszowy S (ikonka pieczątki/stempla w bocznym menu )
korzystanie z niego polega na wybraniu fragmentu, który będzie powielany w innej części obrazu, obraz do powielania wybiera się klikając z klawiszem alt na fragment w obrazie (wielkość fragmentu wybiera się jak rozmiar pędzla) następnie już bez klawisza alt klika się na fragment który chcemy zastąpić czyli np. przebarwienie ściany

aby uniewidocznić załatane miejsca warto użyć blur tool (poniżej wiaderka w bocznym menu)
narzędzie to rozmyje powierzchnię ściany, dobór wielkości pędzla do rozmycia to metodą prób i błędów będziesz musiał dobrać

Awatar użytkownika
longer