Opisy i zasady przyznawania rang na forum

Zauważyłeś błąd na forum komputerowym, Masz jakieś życzenia bądź uwagi co do forum, pisz tutaj
Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Opisy i zasady przyznawania rang na forum

Post09 mar 2014, 14:48

W niniejszym temacie opisano rodzaje i zasady przyznawania rang na forum.

Jeżeli jesteś aktywnym użytkownikiem forum, często pomagasz innym, Masz dużą wiedzę z dziedziny informatyki, napisałeś wiele poradników i newsów, które opublikowano w serwisie Hotfix.pl Masz szansę otrzymać jedną z opisanych niżej rang.

Gościu! Nie czekaj dłużej! Zarejestruj się!


Nowy użytkownik

Mianem nowego użytkownika określa się każdą zarejestrowaną osobę, która nie osiągnęła wymaganej ilości postów.

Obowiązki:
  • Przestrzeganie regulaminu forum i/lub portalu.

Zasady:
  • Brak - gość rejestrujący się na forum.

Nowy użytkownik objęty jest następującymi restrykcjami:
  • Brak możliwości przeglądania profili użytkowników.
  • Brak możliwości ustawienia podpisu.
  • Brak możliwości wysyłania prywatnych wiadomości.
  • Nie może ukrywać swojej obecność na forum.

Bonusy:
  • Możliwość udziału w konkursach organizowanych przez portal Hotfix.pl
  • Możliwość swobodnego wypowiadania się na forum i/lub w SB zgodnie z obowiązującymi zasadami.
  • Możliwość uzyskania szybkiej i profesjonalnej pomocy w problemach komputerowych na forum.

Utrata statusu nowego użytkownika następuje poprzez rażące naruszenie regulaminu forum i/lub portalu.


Użytkownik

Mianem użytkownika określa się każdą osobę, która zarejestrowała się na forum Hotfix.pl

Obowiązki:
  • Przestrzeganie regulaminu forum i/lub portalu.

Zasady:
  • Aby dostać się do grupy należy napisać minimum 5 postów, w działach w których włączone jest naliczanie postów.

Bonusy:
  • Zostają zdjęte restrykcje, które nałożone są na nowych użytkowników.
  • Możliwość awansu na którąś z wyższych rang.
  • Możliwość udziału w konkursach organizowanych przez portal Hotfix.pl
  • Możliwość swobodnego wypowiadania się na forum i/lub w SB zgodnie z obowiązującymi zasadami.
  • Możliwość uzyskania szybkiej i profesjonalnej pomocy w problemach komputerowych na forum.

Utrata statusu użytkownika następuje poprzez rażące naruszenie regulaminu forum i/lub portalu.


Stały bywalec

Stali bywalcy to użytkownicy, którzy aktywnie uczestniczą w życiu forum.

Obowiązki:
  • Przestrzeganie regulaminu forum i/lub portalu.
  • Aktywne uczestniczenie w życiu forum.

Zasady:

Przyznawanie rangi:
  • Nowi użytkownicy nie mogą aspirować do rangi.
  • Minimalny czas spędzony na forum - 60 dni licząc od daty zarejestrowania, czas ten może zostać skrócony w przypadku, gdy użytkownik wykazuje ponadprzeciętną aktywność na forum, pisząc poradniki lub newsy, które opublikowano na stronie głównej serwisu.
  • Aktywne uczestniczenie w życiu forum i udzielanie się w tematach jest czynnikiem pierwszoplanowym.
  • Aktywność użytkowników aspirujących do rangi liczona jest od dnia napisania pierwszego postu, jeżeli pomiędzy kolejnymi postami występuje przerwa wynosząca 7 dni, licznik aktywności jest zerowany.
  • Do rangi aspirować mogą wyłącznie użytkownicy, których aktywność wynosi minimum 30 dni, administracja może zmniejszyć czas aktywności, jeżeli użytkownik wykazuje ponadprzeciętną aktywność na forum, pisząc poradniki lub newsy, które opublikowano na stronie głównej serwisu.
  • Podczas występowania o przyznanie rangi użytkownik nie może posiadać na swoim koncie żadnego ostrzeżenia.
  • Użytkownik może wystąpić z prośbą o nadanie rangi (Panel użytkownika -> Grupy), jeżeli spełnione zostaną wszystkie warunki wymienione tutaj, użytkownik otrzyma rangę najpóźniej 48h od złożenia wniosku.
  • Ostateczna decyzja o nadaniu rangi należy do Administracji.

Stały bywalec straci rangę jeżeli:
  • Rażąco naruszy postanowienia regulaminu forum i/lub portalu.
  • Jego aktywność na forum spadnie.
  • Nie napisał żadnego postu przez okres 60 dni.

Użytkownicy którzy utracili rangę mogą ją odzyskać, jeżeli ich aktywność zauważalnie wzrośnie. Minimalny czas aktywności, po którym można wystąpić o ponowne przyznanie rangi wynosi 7 dni, chyba że użytkownik wykazuje ponadprzeciętną aktywność na forum, pisząc poradniki lub newsy, które opublikowano na stronie głównej serwisu.

Druga utrata rangi wiąże się z ponownym przeprowadzeniem całej procedury, a użytkownik nie może być wcześniej powołany niż to określono we wcześniejszych zasadach.

Bonusy:
  • Możliwość awansu na którąś z wyższych rang.
  • Możliwość udziału w konkursach organizowanych przez portal Hotfix.pl
  • Większe szanse podczas naboru na Ekspertów lub Moderatorów.
  • Zwiększona pojemność skrzynki PW do 150.
  • Dostęp do strefy VIP-owskiej, tajnego działu widocznego wyłącznie dla rangistów.
  • Możliwość dowolnej zmiany nazwy użytkownika (z wykluczeniem nazw zastrzeżonych).
  • Możliwość umieszczenia linku reklamowego w podpisie zgodnie z regulaminem.


VIP / VIP+

Użytkownik, który swoją postawą przyczynił się do znacznego rozwoju forum i/lub portalu Hotfix.pl

Obowiązki:
  • Przestrzeganie regulaminu forum i/lub portalu.

Zasady:

Przyznawanie rangi:
  • Rangę może otrzymać każdy użytkownik, który znacząco przyczyni się do rozwoju forum i/lub portalu Hotfix.pl
  • O nadaniu rangi decyduje Administracja.
  • Członkowie ekipy, którzy obecnie nie pełnią już żadnej funkcji na Hotfix otrzymują rangę automatycznie.

Utrata rangi:
  • Ranga posiada niezbywalny charakter i nie może zostać odebrana.

Bonusy:
  • Możliwość powrotu do ekipy z pominięciem procedury rekrutacyjnej (jeżeli użytkownik był w ekipie może powrócić na stanowisko Moderatora lub Eksperta).
  • Możliwość udziału w konkursach organizowanych przez portal Hotfix.pl jeżeli regulamin konkursu nie stanowi inaczej.
  • Zwiększona pojemność skrzynki PW do 300.
  • Dostęp do strefy VIP-owskiej, tajnego działu widocznego wyłącznie dla rangistów.
  • Możliwość dowolnej zmiany nazwy użytkownika (z wykluczeniem nazw zastrzeżonych).
  • Możliwość umieszczenia linku reklamowego w podpisie zgodnie z regulaminem.
  • Dodatkowo użytkownicy posiadający rangę VIP+ otrzymują dostęp do tajnego działu dla ekipy forum.


Ekspert

Użytkownicy ponadprzeciętni, którzy posiadają sporą wiedzę *komputerową, ogólną bądź ukierunkowaną tematycznie.

Obowiązki:
  • Przestrzeganie regulaminu forum i/lub portalu.
  • Aktywne uczestniczenie w życiu forum.
  • Prezentowanie wysokiej jakości wypowiedzi zarówno pod względem merytorycznym jak i stylistycznym.

Zasady:

Przyznawanie rangi:
  • Każdy użytkownik forum prezentujący ponadprzeciętne umiejętności komputerowe może otrzymać rangę Eksperta.
  • Użytkownik aspirujący do rangi powinien czynnie zabierać głos w działach technicznych, wykazując się przy tym dobrą znajomością zagadnień informatycznych.
  • Głównym kryterium oceny jest jakość wypowiedzi, nie ich ilość.
  • Ekspert może zostać powołany z zaproszenia Administracji, pomijając przy tym standardową procedurę naboru.
  • Ostateczna decyzja o nadaniu rangi należy do Administracji.

Ekspert straci rangę jeżeli:
  • Rażąco naruszy postanowienia regulaminu forum i/lub portalu.
  • Nie będzie wykazywał jakiejkolwiek aktywności na forum.

Bonusy:
  • Możliwość udziału w konkursach organizowanych przez portal Hotfix.pl jeżeli regulamin konkursu nie stanowi inaczej.
  • Osoba obejmująca funkcję eksperta włączana jest w poczet ekipy, po 3 miesięcznym okresie próbnym.
  • Możliwość powrotu do ekipy z pominięciem procedury rekrutacyjnej (powrót na stanowisko Eksperta).
  • Większe szanse podczas naboru na Moderatorów Globalnych.
  • Możliwość dołączenia do galerii sław portalu Hotfix.pl
  • Zwiększona pojemność skrzynki PW do 300.
  • Po 3 miesięcznym okresie próbnym i włączeniu do ekipy, możliwość otrzymania własnej skrzynki pocztowej w domenie Hotfix.pl (nick(at)hotfix.pl).
  • Dostęp do strefy VIP-owskiej, tajnego działu widocznego wyłącznie dla rangistów.
  • Możliwość dowolnej zmiany nazwy użytkownika (z wykluczeniem nazw zastrzeżonych).
  • Widoczność ukrytych użytkowników.
  • Możliwość umieszczenia linku reklamowego w podpisie zgodnie z regulaminem.


Globalny moderator

Moderator jest osobą odpowiedzialną za utrzymywanie porządku na forum. Opiekuje się swoimi działami i dba, aby użytkownicy przestrzegali regulaminu. Nie każdy moderator musi być ekspertem w sprawach komputerowych, jednakże przynajmniej podstawowa wiedza na ten temat jest wymagana.

Obowiązki:
  • Przestrzeganie regulaminu forum i/lub portalu.
  • Aktywne uczestniczenie w życiu forum.
  • Prezentowanie wysokiej jakości wypowiedzi zarówno pod względem merytorycznym jak i stylistycznym.
  • Opieka nad swoimi działami wyznaczonymi przez Administrację.
  • Pomoc użytkownikom oraz dbanie o porządek i rozwój działów.

Zasady:
  • Nowi użytkownicy nie mogą aspirować do rangi moderatora.
  • Minimalny czas spędzony na forum - 120 dni licząc od daty zarejestrowania, czas ten może zostać skrócony w przypadku, gdy użytkownik wykazuje ponadprzeciętną aktywność na forum, pisząc poradniki lub newsy, które opublikowano na stronie głównej serwisu.
  • Aktywne uczestniczenie w życiu forum i udzielanie się w tematach.
  • Prezentowanie wysokiej jakości wypowiedzi.
  • Przestrzeganie zasad ortografii, użytkownicy którzy nie stosują się do zasad ortografii nie mają najmniejszych szans, aby objąć funkcję moderatora.
  • Podczas przeprowadzania naboru użytkownik aspirujący nie może posiadać na swoim koncie żadnego ostrzeżenia.
  • Ostateczna decyzja w sprawie asygnowania nowego moderatora należy do Administracji.

Bonusy:
  • Możliwość udziału w konkursach organizowanych przez portal Hotfix.pl jeżeli regulamin konkursu nie stanowi inaczej.
  • Osoba obejmująca funkcję moderatora włączana jest w poczet ekipy.
  • Możliwość powrotu do ekipy z pominięciem procedury rekrutacyjnej (powrót na stanowisko Moderatora lub Eksperta).
  • Otrzymuje uprawnienia globalnego moderatora, co oznacza, że będzie posiadał pełne prawo moderacji we wszystkich działach.
  • Większe szanse podczas naboru na Administratorów.
  • Możliwość dołączenia do galerii sław portalu Hotfix.pl
  • Zwiększona pojemność skrzynki PW do 300.
  • Własna skrzynka pocztowa w domenie Hotfix.pl (nick(at)hotfix.pl)
  • Dostęp do strefy VIP-owskiej, tajnego działu widocznego wyłącznie dla rangistów.
  • Możliwość dowolnej zmiany nazwy użytkownika (z wykluczeniem nazw zastrzeżonych).
  • Widoczność ukrytych użytkowników.
  • Możliwość umieszczenia linku reklamowego w podpisie.


Administrator

Użytkownicy o najwyższych uprawnieniach, których zadaniem jest zarządzanie portalem i forum.

Obowiązki:
  • Zarządzanie portalem i forum.

Zasady:

Przyznawanie rangi:
  • Nowy administrator powoływany jest z zaproszenia głównego Administratora.
  • Ranga niedostępna dla nowych użytkowników.
  • W przypadku przeprowadzania naboru, kolejność rozpatrywania kandydatur jest następująca: w pierwszej kolejności brani będą pod uwagę Moderatorzy Globalni, następnie Eksperci, Zasłużeni działacze, Stali Bywalcy, Użytkownicy.
  • Dla użytkowników minimalny czas spędzony na forum - 180 dni licząc od daty zarejestrowania, czas ten może zostać skrócony w przypadku, gdy użytkownik wykazuje ponadprzeciętną aktywność na forum, pisząc poradniki lub newsy, które opublikowano na stronie głównej serwisu.

Administrator straci rangę jeżeli:
  • Nie będzie wywiązywał się z powierzonych mu zadań.

Bonusy:
  • Administrator jest oficjalnym przedstawicielem forum na zewnątrz.
  • Pełny dostęp do forum (panel moderacji, panel administratora).
  • Możliwość powrotu do ekipy z pominięciem procedury rekrutacyjnej (powrót na stanowisko Administratora, Moderatora lub Eksperta).
  • Możliwość dołączenia do galerii sław portalu Hotfix.pl
  • Zwiększona pojemność skrzynki PW do 500.
  • Własna skrzynka pocztowa w domenie Hotfix.pl (nick(at)hotfix.pl)
  • Własne konto FTP na serwerze.
  • Możliwość dowolnej zmiany nazwy użytkownika (z wykluczeniem nazw zastrzeżonych).
  • Możliwość umieszczenia linku reklamowego w podpisie.


(*) także związaną z tematyką forum (np. GSM).

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia. Dzień wejścia w życie: 21.12.2009 r.
Ostatnia aktualizacja: 9.03.2014 r.


Historia zmian:
22.05.2010
- Likwidacja rangi Redakcja
- Podniesiono dwukrotnie wymagania dla rangi Stały Bywalec

11.08.2010
- Dodano bonus: dostęp do tajnego działu,
- Zmniejszono do 1 ilość możliwych utrat rangi stałego bywalca.

16.09.2010
- Dodano bonus dla rangistów: możliwość dowolnej zmiany nazwy użytkownika (z wykluczeniem nazw zastrzeżonych).

12.02.2011
- Modyfikacja warunków utraty rangi przez rangistów - Stały bywalec
- Dodanie rangi VIP
- Uzupełnienie regulaminu o dodatkowe bonusy

9.03.2014
- Połączono rangi "Zasłużony działać" i VIP,
- Zlikwidowano rangę "Zasłużony działacz".
Ostatnio zmieniony 09 mar 2014, 14:48 przez rokko, łącznie zmieniany 13 razy.
Powód: aktualizacja regulaminu


Ostatnio przesunięty w górę 09 mar 2014, 14:48 przez: rokko.


  • Reklama

Wróć do „O forum”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości