Odzyskiwanie plików po ataku ransomware .geno

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
kotlet9696

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 2015, 18:52

Odzyskiwanie plików po ataku ransomware .geno

Post01 gru 2020, 13:56

Witam. Wczoraj atak przypuścił na mnie ransomware typu .geno i niestety zaszyfrował mi pliki an dysku zewnętrznym zanim się zorientowałem.

Miałem tam wszystkie zdjęcia i kopie zapasowe systemu.
Użyłem malwarebyte, noda, spyhuntera po odpięciu dysku żeby go nie nadpisało i znalazło mi syf, usunęło ale niestety plików nie mogę dalej przywrócić. Jakiś pomysł?

Ściągnąłem dla testu StrongRecovery i z HDD znalazł mi naprawdę stare pliki. Zastanawiam się czy jestem w stanie przywrócić nim pliki z tego zewnętrznego dysku z tym, że pełna wersja kosztuje 350zł...

Nie chcę podpinać tego dysku póki nie zapoznam się z opinią osoby która zna się na rzeczy, nie jestem informatykiem i nie do końca wiem co zrobić aby zwiększyć szansę na odzyskanie danych.

Awatar użytkownika
Gedo

Ekspert
Posty: 680
Rejestracja: 10 sie 2014, 10:34

Odzyskiwanie plików po ataku ransomware .geno

Post01 gru 2020, 14:55

Jest myk, gdy na komputerze nie były skasowane punkty przywracania na wszystkich dyskach. Wtedy z właściwości tego pliku przywracasz poprzednią wersję. Roboty dużo.
Świadomość nikła, a naiwność zwykła.

kotlet9696

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 2015, 18:52

Odzyskiwanie plików po ataku ransomware .geno

Post01 gru 2020, 16:14

Mógłbyś mi to dokładniej wyjaśnić? Czy to ma prawo zadziałać na dysku zewnętrznym który podpinałem tylko kiedy chciałem zwolnić miejsce na HDD?
Punkty przywracania robiłem w sumie jedynie przy korzystaniu z jakichś aplikacji jak np. Ccleaner albo malwarebyte ale to chyva musiałbym odpowiednie pliki znaleźć tak?