Awaria

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
Vnbc456

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 02 lut 2017, 10:57

Awaria

Post02 lut 2017, 11:25

Witam. Mam pewien problem: przy ostatnim przemeblowaniu, chcąc przenieść komputer, rozłączyłam go od wszystkich kabli zasilania itp. Jednak po ponownym podłączeniu i uruchomieniu, zaczęły dziać się dziwne rzeczy: za pierwszym razem komputer nie włączył się jak zwykle, mimo, że wszystkie diody świeciły się, na monitorze wyświetlił się komunikat o niewykryciu sygnału. Po drugim uruchomieniu, na ekranie pojawiło się coś typu blue screen... Jako, że nie znam się za bardzo na komputerach, spanikowana wcisnęłam klawisz bodajże F2 - i po tym komputer uruchomił się normalnie. Później okazało się, że nie działają żadne wejścia: nie mogę podłączyć głośników, słuchawek, kart pamięci, routera WiFi, a nawet myszki ( mam taką bezprzewodową), gdyż wyświetla się komunikat o niewykryciu urządzenia, lub, że może ono nie działać właściwie. Jedynie klawiatura działa (ma inne wejście, niż wyżej wymienione urządzenia), ale na niej też za dużo nie zdziałam.
Proszę o poradę: co prawda komputer jest trochę "wiekowy" służył mi przez wiele lat, ale czy jest szansa, by go naprawić?

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Awaria

Post02 lut 2017, 12:25

Vnbc456 pisze:Po drugim uruchomieniu, na ekranie pojawiło się coś typu blue screen... Jako, że nie znam się za bardzo na komputerach, spanikowana wcisnęłam klawisz bodajże F2

Najlepiej jakbyś takowe błędy spisywała w ten sposób mielibyśmy jakiś wgląd w sytuacje :)
Na początek możesz zresetować bios, metodą trzecią:
http://www.hotfix.pl/resetowanie-bios-u ... ra-a21.htm

Ale najlepiej byłoby go rozebrać i sprawdzić czy "na oko" nic podczas przemeblowania w środku się nie wypięło, jakieś małe kabelki.

Vnbc456

Użytkownik
Posty: 2