Format partycji NTFS do Linuxa (Zorin OS).

Wszystko co dotyczy systemów operacyjnych Windows, Unix, Mac OS i innych
Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 22625
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Format partycji NTFS do Linuxa (Zorin OS).

Post04 lip 2021, 15:17

Mam dwa dyski twarde, jeden 2 TB, z XP, oraz drugi 500 GB, Toshiba, podzielony na dwie partycje, jedną zaledwie 100 GB (+-), oraz drugą z systemem plików NTFS, czyli działającą pod Windowsem. Jak sformatować i do jakiego formatu tą partycję aby był na niej system działający pod Linuxem (Zorin OS). Ona chyba ma 392 GB, czy jakoś tak. I czy pod systemem Linux można wybrać partycję na której mają być zainstalowane gry ze Steam (z ciekawości utworzyłam tam nowe konto.)? Na razie nie instalowałam żadnych gier ze Steam, bo około 100 GB to raczej za mało miejsca. Proszę o pomoc. Zupełnie nie znam się na hardware. Wiem tylko, że tamtą partycję NTFS, działającą pod Windowsem, muszę sformatować z poziomu systemu Windows. :mrgreen:

------Połączono posty------

Partycja pod Linux to EXT, ale nie wiem z jakim numerkiem... Szukałam info w Google, ale na niewiele mi się to przydało... Są różne podziały na partycje, masa wiadomości... Nie wiem jak najprościej sformatować NTFS pod Linuxa (Zorin OS). Ponoć dobrze, jak system Linux ma dwie partycje, jedną systemową a drugą na dane. Chcę sformatować tylko partycję NTFS, czyli drugą partycję dysku Toshiba. :( Podziały na partycje Linux są takie skomplikowane. :(
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21399
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Format partycji NTFS do Linuxa (Zorin OS).

Post16 lip 2021, 15:04

Nie na dane, tylko ta druga partycja to swap, czyli przestrzeń wymiany. Powiem Tobie, że resztę można olać, ja nie lubię w Linuksie mieć więcej partycji, bo jak jakaś pada to odzysk tego jest masakryczny
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)