Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.
- kominekl
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
- Kontaktowanie:
Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.
Cześć. Możecie mi powiedzieć, czy ja jestem głupi? Czy w ogóle nie myślę? kominekl postanowił wariować dzisiaj w Pascalu. No wiec wchodzi sobie na MAIN - Kurs Pascal. Zrobiłem wszystkie zadania poza dwoma - Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Po wysłaniu rozwiązania otrzymuję tam wynik 90 % . We wcześniejszych wszędzie miałem 100%, co mnie strasznie wkurza . Mógłby ktoś być tak miły i napisać kody, obu tych programów w tym języku? Chciałbym przyjrzeć się poprawnemu rozwiązaniu.
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.
- Lena
- Posty: 4554
- Rejestracja: 10 lut 2009, 19:42
- Lokalizacja: Sz-n
Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.
równanie liniowe, wybacz że w C ale pascala nie znoszę i nie pamiętam
-- 07 kwi 2013, 18:27 ---
potęga dwójki
Kod: Zaznacz cały
#include <stdio.h>
int main()
{
int a,b,x,licznik=0;
printf("podaj a\n");
scanf("%i",&a);
fflush(stdin);
printf("podaj b\n");
scanf("%i",&b);
fflush(stdin);
for(x=0;x<1000;x++)
{
if((a*x)==b)
{
licznik++;
}
}
printf("\n\nWYNIK:\n");
if (licznik==1000)
{
printf("Nieskończoność\n");
}
else
{
printf("%i\n",licznik);
}
return 0;
}
-- 07 kwi 2013, 18:27 ---
potęga dwójki
Kod: Zaznacz cały
#include <stdio.h>
#include <math.h>
int main()
{
int n, pot, wynik;
printf("podaj n\n");
scanf("%i",&n);
fflush(stdin);
pot=pow(2.0,double(n));
printf("%i\n",pot);
wynik=pot%10;
printf("Wynik = %i\n",wynik);
return 0;
}
- kominekl
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
- Kontaktowanie:
Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.
OK . Wczoraj na informatyce cała grupa świrowała nad jakimiś zadaniami, których robić sensu nie widziałem, bo było to programowanie instrukcjami case i przypisującymi, a mi się przypomniało, że kiedyś miałem problem w Pascalu z tymi dwoma zadaniami. Miałem więc 2 godziny na rozwikłanie tych problemów. I o dziwo zapaliła mi się żaróweczka w głowie, więc postanowiłem Wam przedstawić (dla potomnych, jak powinno się to zrobić).
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Rozwiązaniem tego programu pierwotnie jest:
Jednak MAIN pokazuje mi 60% pracy. Nie chce mi się już zmieniać tego kodu, ale wiem czemu tak się pokazuje. Otóż w zadaniu pytają nas o ilość całkowitoliczbowych rozwiązań danego równania, a nie o ilość rzeczywistą. Przed chwilą sprawdziłem i tak - o to chodziło. Wynik w tej chwili to 100% .
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
W tym zadaniu potrzeba było po prostu zapalenia się żaróweczki w główce, czyli kwestia pomysłu. Łatwa sprawa, używając funkcji przypisującej i robiąc pętle. Innymi słowy rozwiązaniem będzie:
Wynik MAIN to 100% . Tak więc, dla potomnych. Ponadto, polecam kursy w MAIN, świetnie przypominają rzeczy, które się zapomniało, czego jestem chyba dobrym przykładem .
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Rozwiązaniem tego programu pierwotnie jest:
Kod: Zaznacz cały
program funkcja;
var a, b: Word;
begin
Read(a, b);
if a = 0
then
if b = 0 then
Write('NIESKONCZONOSC')
else
Write('0')
else
Write('1');
end.
Jednak MAIN pokazuje mi 60% pracy. Nie chce mi się już zmieniać tego kodu, ale wiem czemu tak się pokazuje. Otóż w zadaniu pytają nas o ilość całkowitoliczbowych rozwiązań danego równania, a nie o ilość rzeczywistą. Przed chwilą sprawdziłem i tak - o to chodziło. Wynik w tej chwili to 100% .
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
W tym zadaniu potrzeba było po prostu zapalenia się żaróweczki w główce, czyli kwestia pomysłu. Łatwa sprawa, używając funkcji przypisującej i robiąc pętle. Innymi słowy rozwiązaniem będzie:
Kod: Zaznacz cały
program dwojka;
var wynik, i, potega: Word;
begin
Readln(potega);
wynik := 1;
for i := 1 to potega do
wynik := wynik * 2 mod 10;
writeln(wynik);
end.
Wynik MAIN to 100% . Tak więc, dla potomnych. Ponadto, polecam kursy w MAIN, świetnie przypominają rzeczy, które się zapomniało, czego jestem chyba dobrym przykładem .
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.
- XMan
- Posty: 13385
- Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40
Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.
Zgodnie z życzeniem autora tematu zamykam temat,
XMan.
XMan.
-
- Reklama
Wróć do „Webmastering i programowanie”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości