Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Wszystko co dotyczy bezpieczeństwa systemów oraz walki z malware, w szczególności analiza logów

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Post29 mar 2015, 13:04

Tu masz Autoruns, tylko jak już wszystko będzie gotowe. To jak np. djarta sprawdzi i wszystko będzie dobrze to wtedy odznaczysz te opcje.

Zakładka Logon
(żółte wyłączyć)
Odznacz:
--> RtHDVBg_Dolby
--> NvBackend
--> HP Software Update
--> RemoteControl10
--> UpdateP2GShortCut
--> VirtualCloneDrive
--> YouCam Tray
--> AQQ
--> Autodesk Sync
--> DAEMON Tools Lite
--> uTorrent
--> HP Digital Imaging Monitor.lnk
--> SOLIDWORKS 2015 Fast Start.lnk
--> SOLIDWORKS Pobieracz w tle.lnk

wszystko --> HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components
wszystko --> HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Active Setup\Installed Components


Zakładka Explorer
(żółte wyłączyć)
Odznacz:


Zakładka Internet Explorer
(żółte wyłączyć)
(jeśli nie używasz tej przeglądarki to wyłącz wszystko)
Odznacz:


Zakładka Scheduled Tasks
(żółte wyłączyć)
Odznacz:
--> \Adobe Acrobat Update Task
--> \CCleanerSkipUAC
--> \Microsoft\Windows\NetTrace\GatherNetworkInfo
--> \Microsoft\Windows\Windows Media Sharing\UpdateLibrary
--> \Synaptics TouchPad Enhancements
--> \UMonitor Task


Zakładka Services
(żółte wyłączyć)
Odznacz:
--> AdobeARMservice
--> Autodesk Content Service
--> BBSvc
--> BBUpdate
--> cphs
--> FlexNet Licensing Service
--> FlexNet Licensing Service 64
--> GfExperienceService
--> gupdate
--> gupdatem
--> hpqcxs08
--> hpqddsvc
--> Intel(R) Capability Licensing Service Interface
--> Intel(R) Capability Licensing Service TCP IP Interface
--> Intel(R) ME Service
--> LMS
--> Microsoft SharePoint Workspace Audit Service
--> MozillaMaintenance
--> Net Driver HPZ12
--> NvNetworkService
--> NvStreamSvc
--> nvsvc
--> ose64
--> osppsvc
--> Pml Driver HPZ12
--> RemoteSolverDispatcher
--> SolidWorks Licensing Service
--> Steam Client Service (jeśli nie używasz)
--> VeriFaceSrv
--> WinDefend (jeśli nie używasz)
--> WMPNetworkSvc


Zakładka Drivers
(żółte wyłączyć)
Odznacz:


Wykonaj restart systemu.
W razie jak by coś miało chodzić a nie chodzi to włącz to z powrotem.
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Post29 mar 2015, 13:09

Odznacz i wklej nowe logi z FRST.

3de

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 13 maja 2012, 12:37

Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Post29 mar 2015, 13:23

Niektórych wpisów nie dało się odznaczyć np.:
Scheduled Tasks
--> \UMonitor Task

Zauważyłem również, że mam dużo czerwonych wpisów mam je odznaczyć czy zostawić?

FRST Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Addition http://wklej.org/id/1674203/
Shortcut Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Post29 mar 2015, 13:52

Zależy jakie czerwone. Czerwone oznacza, że nie mają podpisu cyfrowego i nie zawsze oznaczają, że są złe.

1. Otwórz notatnik i wklej:
CloseProcesses:
S4 ew_usbenumfilter; \SystemRoot\System32\drivers\ew_usbenumfilter.sys [X]
S4 huawei_enumerator; \SystemRoot\System32\drivers\ew_jubusenum.sys [X]
S4 hwusb_cdcacm; \SystemRoot\system32\DRIVERS\ew_cdcacm.sys [X]
S4 hwusb_wwanecm; \SystemRoot\system32\DRIVERS\ew_wwanecm.sys [X]
C:\Users\Ja\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\gy5ixm22.default\searchplugins\Reimage Search.xml
HKU\S-1-5-21-1076556101-2585622586-1492236465-1002\...\Policies\Explorer: []
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
C:\ProgramData\DP45977C.lfl
Task: {4FA11AF1-BED6-423C-A0F0-813E8C4C1745} - \hdtotal1.1-enabler No Task File <==== ATTENTION
Task: {6692FECB-9D1F-4434-9342-7A819D2573D6} - System32\Tasks\CCleanerSkipUAC => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe [2014-02-20] (Piriform Ltd)
Task: {6F098E2B-04EA-4A90-9C55-69109C63C858} - System32\Tasks\Synaptics TouchPad Enhancements => C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe [2013-06-03] (Synaptics Incorporated)
Task: {7AF8EDBF-37B7-4C5C-9C4F-0802E6AB2CF7} - System32\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2014-03-08] (Google Inc.)
Task: {85BE0926-B5C4-4EC5-8D6B-E4116649E7A2} - System32\Tasks\OfficeSoftwareProtectionPlatform\SvcRestartTask => Sc.exe start osppsvc
Task: {86B87F53-B62B-41BF-BAE8-F0216B8ADD68} - \hdtotal1.1-updater No Task File <==== ATTENTION
Task: {97BC074E-29F2-4470-A0B8-ED7EA6C3202C} - \hdtotal1.1-chromeinstaller No Task File <==== ATTENTION
Task: {A5C1F062-0678-4661-B5EE-71E14A688A72} - System32\Tasks\IUM-F1E24CA0-B63E-4F13-A9E3-4ADE3BFF3473 => C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Update Manager\bin\iumsvc.exe [2014-02-28] ()
Task: {AD48FE50-C44F-4A86-AFFD-5FFBD46849CC} - \hdtotal1.1-codedownloader No Task File <==== ATTENTION
Task: {AF4E68EF-917D-4DCB-A5EB-9AFC04D1CBE3} - \hdtotal1.1-firefoxinstaller No Task File <==== ATTENTION
Task: {B2687C38-E710-43FA-8F00-8801E124E539} - System32\Tasks\UMonitor Task => C:\WINDOWS\system32\UMonit64.exe
Task: {C5920734-2D8F-4EE2-9496-1F16014CDCA7} - System32\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2014-03-08] (Google Inc.)
Task: {D4C78DD2-704B-4968-8096-F8807343A27A} - System32\Tasks\Adobe Acrobat Update Task => C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe [2014-12-19] (Adobe Systems Incorporated)
Task: {EE32E772-246B-4466-BAD9-431E7544DE7F} - System32\Tasks\IUM-F1E24CA0-B63E-4F13-A9E3-4ADE3BFF3473-Logon => C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Update Manager\bin\iumsvc.exe [2014-02-28] ()
Task: {FEDAA5FB-0E00-418E-BFA7-0496E344EE53} - System32\Tasks\avast! Emergency Update => C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastEmUpdate.exe [2015-03-25] (Avast Software s.r.o.)
Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA.job => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:A1EDB939
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\mcpltsvc => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mcpltsvc => ""=""
Emptytemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

2. Użyj >Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
najpierw kliknij na SZUKAJ, a dopiero po zakończeniu skanowania, gdy uaktywni się przycisk USUŃ, to kliknij na niego.
Pokaż raport z niego C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S].txt

3. Uruchom Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Wciśnij dowolny klawisz i czekaj, aż skończy się operacja. (UWAGA: podczas pobierania, programy mogą wskazywać, że to jest zagrożenie, proszę to zignorować). Pokaż raport.

4. Wykonaj i wklej nowe logi z FRST. Nie zapomnij zahaczykować Addiotion.txt.

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Post29 mar 2015, 13:56

Czerwony: brak nazwy, opisu lub brak informacji o wersji.
Żółty: plik nie istnieje po prostu

:)
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Post29 mar 2015, 14:35

Wykonaj wszystko z tego tematu: Kroki kończące temat.
Końcowo pokazujesz: raport z DelFix oraz raport z pełnego skanowania Malwarebytes

3de

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 13 maja 2012, 12:37

Komputer zwolnił - proszę o sprawdzenie loga

Post29 mar 2015, 15:44

delfix Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Malwarebytes nic nie znalazł

Widzę znaczną poprawę. Dziękuję za pomoc :)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 15:44 przez djarta, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zamek



  • Reklama

Wróć do „Bezpieczeństwo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość