nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Wszystko co dotyczy bezpieczeństwa systemów oraz walki z malware, w szczególności analiza logów
nat623

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2011, 16:43

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post18 lip 2011, 20:28

witam,ostatnio coraz częściej jak włanczam komputer nie wyskakują ikony i menu,nie wiem czy to ważne ale jak puściłam muzyke była zniekształcona i bardzo powoli leciała.
zrobiłam wszystko z tego poradnika- http://www.hotfix.pl/brak-ikon-na-pulpi ... --a104.htm
zostało tylko wyjśie że jest wirus.Bardzo prosze o pomoc

pierwszy log został niedokończony ponieważ skanowanie samego dysku C zajeło 3 godziny

oto logi GMER:

1 Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

2 usługi Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
deFco247

Ekspert
Posty: 371
Rejestracja: 02 sty 2011, 17:27
Kontaktowanie:

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post18 lip 2011, 20:30

Log z GMER tworzony w nieprawidłowych warunkach - w tle działają sterowniki oprogramowania do tworzenia napędów wirtualnych. Do przeczytania: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Poza tym brak tu podstawowego zestawu logów z OTL:


nat623

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2011, 16:43

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post19 lip 2011, 10:56

prubowałam usunąć alcohol 52 i 120 ale nie moge uruchomić panelu sterowania
prubowałam też przez control.exe
a jak znalazłam foldery z alcoholem to były 2 foldery Plugins i StarWind
a w nim tylko pliki txt. nie wiem jak to usunąć

Awatar użytkownika
deFco247

Ekspert
Posty: 371
Rejestracja: 02 sty 2011, 17:27
Kontaktowanie:

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post19 lip 2011, 11:04

Zastosuj w takim razie Defogger (metoda 2 w linku).

nat623

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2011, 16:43

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post19 lip 2011, 11:42

po deffogerze pojawiły sie ikonki i menu start ale nie wiem na jak długo bo to sie już zdarzało że sie pojawiały a potem znowu ich nie było.

oto to co wyszło z deffogera
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

a tu są logi z OTL:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
deFco247

Ekspert
Posty: 371
Rejestracja: 02 sty 2011, 17:27
Kontaktowanie:

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post19 lip 2011, 23:30

Po zastosowaniu Defoggera musisz wstawić logi z GMER na nowo, gdyż poprzednie nie są wykonane w sposób prawidłowy.

1. Wyłącz wszystkie przeglądarki.
Z poziomu Dodaj/usuń programy odinstaluj śmieci/adware: Babylon Toolbar, Conduit Engine, free-downloads.net Toolbar.

2. Wyłącz zbędne zaplanowane zadania:
C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job
C:\WINDOWS\tasks\RealUpgradeLogonTaskS-1-5-21-725345543-573735546-2147082517-1003.job
C:\WINDOWS\tasks\RealUpgradeLogonTaskS-1-5-21-725345543-573735546-2147082517-1004.job
C:\WINDOWS\tasks\RealUpgradeLogonTaskS-1-5-21-725345543-573735546-2147082517-1005.job
C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskUserS-1-5-21-725345543-573735546-2147082517-1005UA.job
C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA.job
C:\WINDOWS\tasks\RealUpgradeScheduledTaskS-1-5-21-725345543-573735546-2147082517-1005.job
C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskUserS-1-5-21-725345543-573735546-2147082517-1005Core.job
Panel Sterowania -> Zaplanowane zadania.

3. W białe dolne okno Własne opcje skanowania/skrypt w OTL wklej:
:OTL
O2 - BHO: (Dealio Toolbar) - {01398B87-61AF-4FFB-9AB5-1A1C5FB39A9C} - Reg Error: Value error. File not found
O3 - HKLM\..\Toolbar: (Dealio Toolbar) - {01398B87-61AF-4FFB-9AB5-1A1C5FB39A9C} - Reg Error: Value error. File not found
O3 - HKLM\..\Toolbar: (BS.Player ControlBar) - {2C688203-7EB3-4327-9995-1CB417BA23F9} - File not found
O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No CLSID value found.
O4 - HKLM..\Run: [] File not found
O4 - HKLM..\Run: [Cmaudio] File not found
O4 - HKLM..\Run: [TkBellExe] File not found
O4 - HKCU..\Run: [Expressivo] File not found
O4 - HKCU..\Run: [Gadu-Gadu] File not found
O4 - Startup: C:\Documents and Settings\natalia\Menu Start\Programy\Autostart\Skrót do WIK.lnk = File not found

:Commands
[emptytemp]
Uruchom to poprzez Wykonaj skrypt i zatwierdź restart.
Po restarcie wykonaj nowy zestaw logów OTL oraz pokaż raport z usuwania OTL powstały po wykonaniu powyższego skryptu.

4. W dzienniku zdarzeń pojawiają się takie ostrzeżenia, które mogą mieć związek z występującymi w systemie problemami:
Error - 2011-07-11 07:08:36 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie E:.

Error - 2011-07-11 07:08:36 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie F:.

Error - 2011-07-11 07:08:36 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie E:.

Error - 2011-07-11 07:08:36 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie F:.

Error - 2011-07-11 10:44:26 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie E:.

Error - 2011-07-11 10:44:26 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie F:.

Error - 2011-07-11 10:44:26 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie E:.

Error - 2011-07-11 10:44:26 | Computer Name = KOMPUTER1 | Source = Ntfs | ID = 262199
Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie do użytku.
Uruchom
narzędzie chkdsk na woluminie F:.
Wykonaj sprawdzanie dysku na początek.
Start -> Uruchom... -> wpisz: cmd
W oknie wiersza poleceń wpisz polecenia:
chkdsk E: /R
chkdsk F: /R
Po każdym Enter. W razie potrzeby zrestartuj system, a przed uruchomieniem się systemu dane partycje zostaną sprawdzone przez checkdisk.

Proponowałbym na wszelki wypadek podać do sprawdzenia SMART dysku w tym temacie: sprzet-komputerowy/analiza-smart-s-m-a-r-t-dysku-twardego-t30.html


Awatar użytkownika
deFco247

Ekspert
Posty: 371
Rejestracja: 02 sty 2011, 17:27
Kontaktowanie:

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post23 lip 2011, 11:50

Na koniec jeszcze jeden skrypt do wykonania.
Zamknij przeglądarkę internetową.

W białe dolne okno Własne opcje skanowania/skrypt w OTL wklej:
:OTL
IE - HKU\S-1-5-21-725345543-573735546-2147082517-1005\..\URLSearchHook: {E312764E-7706-43F1-8DAB-FCDD2B1E416D} - Reg Error: Key error. File not found
FF - prefs.js..browser.search.defaultengine: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.defaultthis.engineName: "free-downloads.net Customized Web Search"
FF - prefs.js..browser.search.defaulturl: "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT1098640&SearchSource=3&q={searchTerms}"
FF - prefs.js..browser.search.order.1: "Ask.com"
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: dealio@mybrowserbar.com:4.3
[2011-01-27 17:04:44 | 000,002,554 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\natalia\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\xv2t7skm.default\searchplugins\askcom.xml
[2010-01-20 12:16:28 | 000,000,939 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\natalia\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\xv2t7skm.default\searchplugins\conduit.xml
File not found (No name found) -- C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\SPIGOT\WTXPCOM
File not found (No name found) -- C:\PROGRAM FILES\DEALIO TOOLBAR\FF

:Reg
[-HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2]
Uruchom to poprzez Wykonaj skrypt. Następnie w OTL użyj opcji Sprzątanie, która usunie go z dysku razem z jego kwarantanną.

nat623

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2011, 16:43

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post23 lip 2011, 16:42

zrobiłam to i co teraz?

Awatar użytkownika
deFco247

Ekspert
Posty: 371
Rejestracja: 02 sty 2011, 17:27
Kontaktowanie:

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post23 lip 2011, 16:51

To praktycznie wszystko.
Obowiązkowo zainstaluj Service Pack 3 dla XP oraz Internet Explorer 8. Ten drugi jest potrzebny nawet, gdy go w ogóle nie używasz.
Zaktualizuj aplikacje wyszczególnione przez to narzędzie: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

nat623

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2011, 16:43

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post23 lip 2011, 18:12

a service pack 2 nie wystarczy?

Awatar użytkownika
deFco247

Ekspert
Posty: 371
Rejestracja: 02 sty 2011, 17:27
Kontaktowanie:

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post23 lip 2011, 20:10

XP SP 2 nie jest wspierany przez Microsoft od lipca 2010 roku.
XP SP 3 będzie natomiast wspierany jeszcze do kwietnia 2014 roku.
Zresztą instalacja tego typu poprawek powinna być obowiązkowa.

nat623

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2011, 16:43

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post26 lip 2011, 13:12

więc co wyszło? bo jak narazie to nic nie pomogło,komputer teraz mi się rusza 2 razy wolniej lub czasem w ogóle się nie włącza. :(

Awatar użytkownika
deFco247

Ekspert
Posty: 371
Rejestracja: 02 sty 2011, 17:27
Kontaktowanie:

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post26 lip 2011, 18:05

Możliwe, że to wina dysku: post75917.html#p75197
Proponowałbym na razie skupić się na tym problemie.

nat623

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2011, 16:43

nie ma ikonek ani paska menu-spr logów

Post27 lip 2011, 11:27

ok



  • Reklama

Wróć do „Bezpieczeństwo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość