Witam, kupuję usługi Internetowe od człowieka, który z kolei kupuje je od TKTelekom. Niestety mieszkam na wsi i nie mam zbyt dużej możliwości działania w wyborze usługodawcy. Mimo to byłem całkiem zadowolony z prędkości Internetu (ping na poziomie 50-150 w grach, pobieranie ~300kb/s). Przez ostatnich kilka dni nie było mnie w domu i po powrocie stwierdziłem że prędkość Internetu stała się... niestabilna. Nie są to drobne skoki jakie trafiały się do tej pory (skok pingu do 300ms na kilka sekund i powrót do normy), a ogromne. Ping potrafi być na poziomie 60ms aby w kilka sekund wzrosnąć do 10000ms, następuje całkowity reset (widze to po ikonce chociażby skype'a) i przez kilka minut (w okolicach południa nawet na kilka sekund) wszystko jest w normie po czym następuje kolejny skok.
Wczoraj testowałem na speedtest i prędkość Internetu była od 0.03 kb/s (nie ma tu pomyłki...) do 700kb/s co wcześniejszą normą było około 2mb/s. Ping sprawdzony za pomocą 'uruchom' od 24ms do 15000ms.
Jakiś tydzień temu moja wbudowana w płytę główną karta sieciowa odmówiła współpracy i zastąpiłem ją kartą Realtek jednak nie odczułem większej różnicy... Internet działał tak samo.
Dodam jeszcze, że mój modem/router- WLAN 11g Router miał ostatnio tendencję do "wygaszania lampeczek" co kilka sekund aż do resetu manualnego (wyłączenie z prądu). Trafiało się również, że lampeczki świeciły, a gasła ta z napisem "WLAN" i Internet podstępnie się wyłączał.
I tu dochodzimy do mojego pytania- Jak sądzicie, wina leży po stronie modemu, karty sieciowej czy może to problem leżący gdzieś po stronie usługodawcy? Niestety nic w tej chwili nie mogę zrobić (wejście na tą stronę zajęło mi dobre 30 minut...). Liczę na szybką odpowiedź, Pozdrawiam:)
Problemy z Internetem: wahania prędkości, skoki PINGu
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:45
Problemy z Internetem: wahania prędkości, skoki PINGu
Ostatnio zmieniony 09 lip 2012, 16:25 przez seba86mu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Korekta tytułu.
Powód: Korekta tytułu.
- seba86mu
- Posty: 9744
- Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
- Lokalizacja: Sosnowiec
Skokowe działanie Inernetu
Shran pisze:kupuję usługi Internetowe od człowieka, który z kolei kupuje je od TKTelekom.
Shran pisze:Jak sądzicie, wina leży po stronie modemu, karty sieciowej czy może to problem leżący gdzieś po stronie usługodawcy?
Ja zapytałbym na Twoim miejscu pośrednika usługodawcy, czyli osobę, która bezpośrednio udostępnia Ci Internet.
Rozumiem, że osoba ta wykupiła abonament u TKTelekom i miłym gestem odpłatnie użycza Ci swojego łącza ?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:45
Skokowe działanie Inernetu
seba86mu pisze:Rozumiem, że osoba ta wykupiła abonament u TKTelekom i miłym gestem odpłatnie użycza Ci swojego łącza ?
Mi i kilku(nastu?) innym osobom. Myślałem, że to może wina modemu który potrafi się w bardzo dziwnych momentach zresetować lub wyłączyć.
- seba86mu
- Posty: 9744
- Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
- Lokalizacja: Sosnowiec
Skokowe działanie Inernetu
Wcale nie twierdzę, że to nie wina modemu, ale najpierw powinieneś porozmawiać z osobą, która bezpośrednio udostępnia Ci sygnał, być może u niego coś jest nie tak.
Popytaj również innych, którzy dzierżawią od niego łącze czy u nich jest wszystko w porządku.
Popytaj również innych, którzy dzierżawią od niego łącze czy u nich jest wszystko w porządku.
- XMan
- Posty: 13385
- Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40
Problemy z Internetem: wahania prędkości, skoki PINGu
Jak sądzicie, wina leży po stronie modemu, karty sieciowej czy może to problem leżący gdzieś po stronie usługodawcy?
J/w seba86mu pisze.
seba86mu pisze:Wcale nie twierdzę, że to nie wina modemu, ale najpierw powinieneś porozmawiać z osobą, która bezpośrednio udostępnia Ci sygnał, być może u niego coś jest nie tak.
Popytaj również innych, którzy dzierżawią od niego łącze czy u nich jest wszystko w porządku.
1. Nie było w tym czasie burzy ?
2. Przeczyść komputer np. programem CCleaner.
U góry po lewej "Cleaner" na dole Analiza - Uruchom Cleaner
później "Rejestr" Skanuj by znaleźć problemy - Napraw zaznaczone problemy.
CCleanera używaj po częstym surfowaniu po internecie oraz po każdej deinstalacji programów i sterowników.
kliknij aby powiększyć :
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
3. Sprawdź jeszcze inne DNS-y:
Open
208.67.222.222
208.67.220.220
-------------------
lub TP.SA.
194.204.159.1
194.204.152.34
-------------------
lub Google
8.8.8.8
8.8.4.4
-------------------
Zmniejszanie pingu w grze, optymalizacja łącza
Ogranicz rezerwowalną przepustowość.
W oknie właściwości będą widoczne trzy opcje Nie skonfigurowano, Włączone oraz Wyłączone. Zaznaczamy opcje Włączone, po czym w polu >Limit przepustowości (%) wpisujemy wartość 0, podobnie jak na poniższym zrzucie. Po zmodyfikowaniu ustawień wybieramy Zastosuj i potwierdzamy OK.
Wykluczasz wirusy

Przez ostatnich kilka dni nie było mnie w domu i po powrocie stwierdziłem że prędkość Internetu stała się... niestabilna.
Sprawdzałeś przywracanie systemu z przed tych kilku dni kiedy wszystko było OK ?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:45
Problemy z Internetem: wahania prędkości, skoki PINGu
No to tak. U innych osób byłem i u nich wszystko jest w jaki najlepszym porządku. Żadnych skoków żadnych przerw. Po zmianie DNS nastąpiła ogromna poprawa... Na jakieś 10 minut. Po czym prędkość spadła i zaczęły się przerwy. Co ciekawe po manualnym zresetowaniu modemu jest dokładnie ta sama reakcja- Internet śmiga jak szalony, ping -t Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników wynosi ~20ms jednak po kilku minutach wszystko się... knoci.
Do modemu podłączyłem router, a pod routerem siedzi laptop- niestety reakcja jest identyczna. Co chwilę reset Internetu.
CCleanera używam.
Przywracania systemu nie mogę użyć, w grę chodzi ew. reinstalacja systemu.
Czy wykluczam wirusy? Mam antywirus, często skanuję komputer i usuwam te odnalezione, ale chyba w przypadku wirusów nigdy nie można się czuć bezpiecznym?:)
Do modemu podłączyłem router, a pod routerem siedzi laptop- niestety reakcja jest identyczna. Co chwilę reset Internetu.
CCleanera używam.
Przywracania systemu nie mogę użyć, w grę chodzi ew. reinstalacja systemu.
Czy wykluczam wirusy? Mam antywirus, często skanuję komputer i usuwam te odnalezione, ale chyba w przypadku wirusów nigdy nie można się czuć bezpiecznym?:)
- XMan
- Posty: 13385
- Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40
Problemy z Internetem: wahania prędkości, skoki PINGu
Czy wykluczam wirusy? Mam antywirus, często skanuję komputer i usuwam te odnalezione, ale chyba w przypadku wirusów nigdy nie można się czuć bezpiecznym?:)
Nie zaszkodzi jak wrzucisz logi:
bezpieczenstwo/regulamin-bezpiecze-stwa-t19001.html
Proszę nie korzystać z tagów QUOTE oraz CODE
Do wrzucania logów korzystamy tylko i jedynie z serwisu Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Jest on najlepszy z powodu nie obcinania długich partii tekstu i nie cechuje się ,,duperelami"
W razie problemów:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Obsługa programu OTL
OTL + Extras.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:45
Problemy z Internetem: wahania prędkości, skoki PINGu
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Mam nadzieję że chodzi o link a nie wklejenie całego logu(a?) bo to ogromna masa tekstu (dla mnie bez większego sensu;))
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Mam nadzieję że chodzi o link a nie wklejenie całego logu(a?) bo to ogromna masa tekstu (dla mnie bez większego sensu;))
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 15:14 przez XMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: w celu sprawdzenia logów przenoszę temat z działu Sieci komputerowe --> Bezpieczeństwo
Powód: w celu sprawdzenia logów przenoszę temat z działu Sieci komputerowe --> Bezpieczeństwo
- djarta
- Posty: 5854
- Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Problemy z Internetem: wahania prędkości, skoki PINGu
1. Do deinstalacji zbędny Toolbary: facemoods Toolbar / Softonic-Eng7 Toolbar / DAEMON Tools Toolbar / Conduit Engine
2. Użyj Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników z opcji Delete. Pokaż raport który się wyświetli w notatniku po restarcie albo znajdziesz go: C:\Clean.txt
3. Wygeneruj nowy log z OTL opcją Skanuj. Dołącz log z wynikami usuwania z punktu 2.
2. Użyj Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników z opcji Delete. Pokaż raport który się wyświetli w notatniku po restarcie albo znajdziesz go: C:\Clean.txt
3. Wygeneruj nowy log z OTL opcją Skanuj. Dołącz log z wynikami usuwania z punktu 2.
-
- Reklama
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości