proszę o sprawdzenie mojego logu , ponieważ sam tego nie potrafię:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
z góry dziękuję za pomoc.
Pawel Zab
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS oraz OTL
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 paź 2012, 00:31
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS oraz OTL
Ostatnio zmieniony 06 paź 2012, 12:48 przez pawel_zab, łącznie zmieniany 1 raz.
- cosik_ktosik
- Posty: 21416
- Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS
Z tego co wiem to ten log dzisiaj jest przestarzały, więc daj naszym specom logi, o których tu pisze http://forum.hotfix.pl/bezpieczenstwo/regulamin-bezpiecze-stwa-t19001.html
- kominekl
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
- Kontaktowanie:
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS
HijackThis.
W HijackThis zafixuj:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local;127.0.0.1:9421;<local>
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "E:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "E:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "E:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NSU_agent] "E:\Program Files\Nokia\Nokia Software Updater\nsu3ui_agent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NSU_agent] "E:\Program Files\Nokia\Nokia Software Updater\nsu3ui_agent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HF_G_Jul] "E:\Program Files\AVG Secure Search\HF_G_Jul.exe" /DoAction
O4 - HKLM\..\Run: [ROC_ROC_JULY_P1] "E:\Program Files\AVG Secure Search\ROC_ROC_JULY_P1.exe" / /PROMPT /CMPID=ROC_JULY_P1
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] "E:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SwitchBoard] E:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS5.5ServiceManager] "E:\Program Files\Common Files\Adobe\CS5.5ServiceManager\CS5.5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "E:\Documents and Settings\marcia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [Akamai NetSession Interface] "E:\Documents and Settings\marcia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Akamai\netsession_win.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\ProgramData\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA LOKALNA')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA SIECIOWA')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: CodeMeter Control Center.lnk = E:\Program Files\CodeMeter\Runtime\bin\CodeMeterCC.exe
O4 - Startup: Windows Login.lnk = E:\Documents and Settings\marcia\Ustawienia lokalne\Temp\JMstart.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - E:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - E:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - E:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - E:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - E:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - E:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
Dalsze Kroki.
Następnie podaj logi, do których linkuje Administrator, ponieważ tak, jak on mówi HijackThis to już przeżytek.
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 paź 2012, 00:31
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS
Dziękuję za sprawdzenie loga z HijackThis użytkownikowi kominekl.
Tymczasem, zgodnie z wymaganiami podaję resztę informacji:
System Windows XP Professional SP 3 32 bit.
-Problem polega na tym, iż czasami zdarza się, że po starcie systemu pojawia się pusty pulpit "czarny",
ale po użyciu ctrl/alt/del i uruchomieniu menedżera system pokazuje normalnie intefejs.
-wczoraj zauważyliśmy, że system lub "ktoś" założył nowe konto użytkownika z .NET w nazwie. Moja dziewczyna usunęła to konto.
-Po tym skasowaniu konta zaczęło wyskakiwać przy starcie systemu okno logowania. Wcześniej tuż po instalacji systemu własnoręcznie wyłączyłem tę denerwującą opcje zmieniając zgodnie z instrukcją odpowiednią wartość w odnośnym kluczu rejestru. Jako, że nie było założonego hasłą, w oknie tym klikamy enter i system otwiera się, czasami prowadząc do wsponianego problemu z "czarnym ekranem".
-Nie wyskakują żadne ostrzeżenia lub błędy.
Dotychczas skanowaliśmy i czyściliśmy programem CCleaner oraz wykonaliśmy "fixowanie" podanych elementów HijackThis'em (patrz post użytkownika kominekl).
Oto logi z programu OTL
1. OLT.Txt
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
2. Extras.Txt
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto log z programu ADW Cleaner
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
najnowsze info: Zapuściłem GMER'a, zostawiłem go na 2-3 godziny. Po przyjściu, System był zrestartowany. Wyskoczył komunikat Windows pt. System odzyskał sprawność działania po poważnym błędzie.
Utworzono dziennik tego błędu.
Sygnatura błędu:
BCCode: 100000d1
BCP1: 02130040
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: F7480AF2
OSVer: 5_1_2600
SP: 3_0
Product: 256_1
Następujące pliki zostaną dołączone do tego raportu o błędach:
E:\DOCUME~1\marcia\USTAWI~1\Temp\WER979c.dir00\Mini100612-01.dmp
E:\DOCUME~1\marcia\USTAWI~1\Temp\WER979c.dir00\sysdata.xml
..
Tymczasem, zgodnie z wymaganiami podaję resztę informacji:
System Windows XP Professional SP 3 32 bit.
-Problem polega na tym, iż czasami zdarza się, że po starcie systemu pojawia się pusty pulpit "czarny",
ale po użyciu ctrl/alt/del i uruchomieniu menedżera system pokazuje normalnie intefejs.
-wczoraj zauważyliśmy, że system lub "ktoś" założył nowe konto użytkownika z .NET w nazwie. Moja dziewczyna usunęła to konto.
-Po tym skasowaniu konta zaczęło wyskakiwać przy starcie systemu okno logowania. Wcześniej tuż po instalacji systemu własnoręcznie wyłączyłem tę denerwującą opcje zmieniając zgodnie z instrukcją odpowiednią wartość w odnośnym kluczu rejestru. Jako, że nie było założonego hasłą, w oknie tym klikamy enter i system otwiera się, czasami prowadząc do wsponianego problemu z "czarnym ekranem".
-Nie wyskakują żadne ostrzeżenia lub błędy.
Dotychczas skanowaliśmy i czyściliśmy programem CCleaner oraz wykonaliśmy "fixowanie" podanych elementów HijackThis'em (patrz post użytkownika kominekl).
Oto logi z programu OTL
1. OLT.Txt
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
2. Extras.Txt
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto log z programu ADW Cleaner
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
najnowsze info: Zapuściłem GMER'a, zostawiłem go na 2-3 godziny. Po przyjściu, System był zrestartowany. Wyskoczył komunikat Windows pt. System odzyskał sprawność działania po poważnym błędzie.
Utworzono dziennik tego błędu.
Sygnatura błędu:
BCCode: 100000d1
BCP1: 02130040
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: F7480AF2
OSVer: 5_1_2600
SP: 3_0
Product: 256_1
Następujące pliki zostaną dołączone do tego raportu o błędach:
E:\DOCUME~1\marcia\USTAWI~1\Temp\WER979c.dir00\Mini100612-01.dmp
E:\DOCUME~1\marcia\USTAWI~1\Temp\WER979c.dir00\sysdata.xml
..
- kominekl
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
- Kontaktowanie:
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS oraz OTL
"{1AE46C09-2AB8-4EE5-88FB-08CD0FF7F2DF}" = Bing Bar
"{45A66726-69BC-466B-A7A4-12FCBA4883D7}" = HiJackThis
"uTorrentBar Toolbar" = uTorrentBar Toolbar
"Akamai" = Akamai NetSession Interface
Odinstaluj to oprogramowanie.
Combofix.
Pobierz Go na pulpit (nie uruchamiaj) -> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Następnie wejdź w START -> URUCHOM -> i wklej tam -> "E:\Documents and Settings\marcia\Pulpit\Combofix.exe" /uninstall .
Logi.
Uruchom OTL -> w oknie Własne opcje skanowania/skrypt wklej:
:OTL
SRV - File not found [Auto | Stopped] -- %SystemRoot%\PCHealth\HelpCtr\Binaries\pchsvc.dlles\pchsvc.dll -- (helpsvc)
DRV - File not found [Kernel | Disabled | Stopped] -- system32\DRIVERS\s24trans.sys -- (s24trans)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- E:\DOCUME~1\marcia\USTAWI~1\Temp\catchme.sys -- (catchme)
IE - HKLM\..\SearchScopes,DefaultScope = {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}
IE - HKLM\..\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}: "URL" = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}&src={referrer:source?}
IE - HKU\S-1-5-21-1960408961-796845957-1177238915-1003\..\URLSearchHook: {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - E:\Program Files\uTorrentBar\prxtbuTo2.dll (Conduit Ltd.)
IE - HKU\S-1-5-21-1960408961-796845957-1177238915-1003\..\SearchScopes,DefaultScope = {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}
IE - HKU\S-1-5-21-1960408961-796845957-1177238915-1003\..\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}: "URL" = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}&src=IE-SearchBox&Form=IE8SRC
IE - HKU\S-1-5-21-1960408961-796845957-1177238915-1003\..\SearchScopes\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}: "URL" = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{E1B76DCA-7911-4084-8B9A-FAAB97E10C36}&mid=689f945f5d06250aebbc7c2b4f4a850b-be44dc5e05537cca8ef9cc349948243abb14d86c&lang=pl&ds=AVG&pr=fr&d=2012-06-08 10:17:43&v=12.2.5.32&sap=dsp&q={searchTerms}
FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "AVG Secure Search"
FF - prefs.js..extensions.enabledAddons: avg@toolbar:12.2.5.32
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc}:2.7.2.0
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {1E73965B-8B48-48be-9C8D-68B920ABC1C4}:10.0.0.1423
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {82AF8DCA-6DE9-405D-BD5E-43525BDAD38A}:5.9.0.9216
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: bkmrksync@nokia.com:1.0.0.746
FF - prefs.js..keyword.URL: "https://isearch.avg.com/search?cid=%7Bd727fead-aae0-49d2-bcbe-7f87685be2b7%7D&mid=689f945f5d06250aebbc7c2b4f4a850b-be44dc5e05537cca8ef9cc349948243abb14d86c&ds=AVG&v=12.2.5.32&lang=pl&pr=fr&d=2012-06-08%2010%3A17%3A43&sap=ku&q="
FF - HKCU\Software\MozillaPlugins\@tools.google.com/Google Update;version=3: E:\Documents and Settings\marcia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Update\1.3.21.123\npGoogleUpdate3.dll (Google Inc.)
FF - HKCU\Software\MozillaPlugins\@tools.google.com/Google Update;version=9: E:\Documents and Settings\marcia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Update\1.3.21.123\npGoogleUpdate3.dll (Google Inc.)
[2011-02-06 20:12:08 | 000,000,000 | ---D | M] (Microsoft .NET Framework Assistant) -- E:\Documents and Settings\marcia\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\vgv87eze.default\extensions\{20a82645-c095-46ed-80e3-08825760534b}
[2012-09-20 16:28:09 | 000,000,000 | ---D | M] (uTorrentBar Community Toolbar) -- E:\Documents and Settings\marcia\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\vgv87eze.default\extensions\{bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc}
:Files
E:\Documents and Settings\marcia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Update
E:\ComboFix
E:\Qoobox
E:\WINDOWS\erdnt
E:\Program Files\Trend Micro
E:\WINDOWS\tasks\*.*
E:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\avg9
E:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\boost_interprocess
E:\Documents and Settings\marcia\Dane aplikacji\zvprt40
:Reg
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]
:Commands
[emptyflash]
[clearallrestorepoints]
[emptytemp]
Klikasz Wykonaj skrypt. Dajesz log z usuwania. Następnie podaj log z ADWCleaner (z opcji Delete) + log z TDSSKiller -> http://www.hotfix.pl/instrukcja-obslugi ... r-a341.htm + nowe logi z OTL + log z Autoruns -> http://www.hotfix.pl/optymalizacja-auto ... s-a128.htm.
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 paź 2012, 00:31
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS oraz OTL
Dzięki,
Oto log z usuwanie OLT:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto log ze skanowania AdwCleanerem, opcja delete:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto log ze skanowania TDSS Killerem:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto link do pliku ze skanowania autorunsem:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
oraz najnowszy log z OTL:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
dzięki za pomoc!
pozdrowienia,
Pawel
Oto log z usuwanie OLT:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto log ze skanowania AdwCleanerem, opcja delete:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto log ze skanowania TDSS Killerem:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Oto link do pliku ze skanowania autorunsem:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
oraz najnowszy log z OTL:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
dzięki za pomoc!
pozdrowienia,
Pawel
- kominekl
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
- Kontaktowanie:
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS oraz OTL
Combofix.
Nie wykonano mojego zalecenia - popraw to teraz.
ADWCleaner.
Uninstall.
Autoruns.
W Autoruns odznacz, a następnie usuń (co się będzie dało):
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
NvCplDaemon
vProt
E:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programy\Autostart
Wszystko.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components
Wszystko.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\Components
Wszystko.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects
Wszystko.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services
Autodesk Licensing Service
BBSvc
BBUpdate
CodeMeter.exe
FLEXnet Licensing Service
MozillaMaintenance
NVSvc
ose
SkypeUpdate
SRS_PostInstaller
SwitchBoard
vToolbarUpdater12.2.6
WmdmPmSN
WMPNetworkSvc
HKLM\System\CurrentControlSet\Services
Wszystkie -> File Not Found.
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors
Wszystko.
Logi.
Uruchom OTL -> w oknie Własne opcje skanowania/skrypt wklej:
:OTL
SRV - File not found [Auto | Stopped] -- E:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\12.2.6\ToolbarUpdater.exe -- (vToolbarUpdater12.2.6)
IE - HKCU\..\SearchScopes,DefaultScope = {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}
IE - HKCU\..\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}: "URL" = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}&src=IE-SearchBox&Form=IE8SRC
O4 - HKLM..\Run: [vProt] "E:\Program Files\AVG Secure Search\vprot.exe" File not found
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (Java Plug-in 1.6.0)
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0000-ABCDEFFEDCBA} Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (Java Plug-in 1.6.0)
O16 - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (Java Plug-in 1.6.0)
:Files
E:\TDSSKiller_Quarantine
E:\WINDOWS\erdnt
E:\32788R22FWJFW
RECYCLER /alldrives
E:\Documents and Settings\All Users\Pulpit\AutoRuns.zip
E:\Documents and Settings\All Users\Pulpit\AutoRuns.rar
E:\Documents and Settings\Administrator\Pulpit\AutoRuns.arn
:Commands
[emptyflash]
[clearallrestorepoints]
[emptytemp]
Klikasz Wykonaj skrypt. Dajesz log z usuwania. Następnie podajesz nowe logi z OTL.
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 paź 2012, 00:31
- kominekl
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
- Kontaktowanie:
proszę o sprawdzenie mojego logu HIJACKTHIS oraz OTL
1. zalecenie wykonane
Nie do końca, bo części Combofix`a są widoczne, a to co podałem wcześniej je niszczy.
Reasumacja.
Sprawdzimy w nowych logach.
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.
-
- Reklama
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości