Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Wszystko co dotyczy bezpieczeństwa systemów oraz walki z malware, w szczególności analiza logów
Awatar użytkownika
Tsu0

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 09 maja 2014, 10:54
Lokalizacja: Krosno

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 11:27

Witam, proszę o sprawdzenie logów, internet rozłącza się momentami co minutę, a czasami nie rozłącza przez dwie godziny. Ping w grach z 30 skacze do 300-400, następnie albo spada albo rośnie do 1000.
Internet to radiówka, nie mam możliwości zmiany tego badziewia. Zamieszczam logi i proszę o pomoc :sciana:

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Combofix
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników OTL

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 11:40


Awatar użytkownika
Tsu0

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 09 maja 2014, 10:54
Lokalizacja: Krosno

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 11:49

Podasz jakąś inną stronę?
Wpisuję tę captchę i nic się nie dzieje, bez sensu.

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 11:50



Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 11:57

c:\windows\System32\winver.exe . . . jest zainfekowany!!
.
c:\windows\SysWOW64\winver.exe . . . jest zainfekowany!!

Najpierw zajmiemy się tym - wg. ComboFixa plik który pokazuje informacje na temat systemu jest zainfekowany.

Uruchom Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i do okna wklej:
:filefind
winver.exe

:file
c:\windows\System32\winver.exe
c:\windows\SysWOW64\winver.exe

Klik w Look i przedstaw wynikowy raport.

Awatar użytkownika
Tsu0

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 09 maja 2014, 10:54
Lokalizacja: Krosno

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 12:02


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 12:38

Sprawdzimy te pliki.

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendy:

sfc /scanfile=c:\windows\System32\winver.exe
sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\winver.exe


Zresetuj system.

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

findstr /c:"[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

Otworzy się log (lecz nie musi), który zachowaj i pokaż na forum.

Awatar użytkownika
Tsu0

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 09 maja 2014, 10:54
Lokalizacja: Krosno

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 12:58


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 13:29

Czyli ComboFix miał rację te pliki były uszkodzone / zainfekowane ale wszystko zostało pomyślnie naprawione.

Teraz zajmujemy się logami.

1. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej to:
:OTL
FF - prefs.js..browser.search.defaulturl: "http://websearch.simplesearches.info/?pid=512&r=2013/08/19&hid=79086782&lg=EN&cc=PL&unqvl=31&l=1&q="
IE - HKCU\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}&babsrc=SP_ss&mntrId=449022304F4E07B1&affID=128236&tsp=5216
IE - HKLM\..\SearchScopes\{BB74DE59-BC4C-4172-9AC4-73315F71CFFE}: "URL" = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}&pid=512&r=2013/08/19&hid=79086782&lg=EN&cc=PL&unqvl=31
IE:64bit: - HKLM\..\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}: "URL" = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
IE - HKCU\..\SearchScopes,DefaultScope = {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}
IE:64bit: - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
IE:64bit: - HKLM\..\SearchScopes,DefaultScope = {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}
DRV:64bit: - [2014-04-28 10:23:34 | 000,061,112 | ---- | M] (StdLib) [Kernel | System | Running] -- C:\Windows\SysNative\drivers\{9edd0ea8-2819-47c2-8320-b007d5996f8a}Gw64.sys -- ({9edd0ea8-2819-47c2-8320-b007d5996f8a}Gw64)

:Files
C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\pp9xb7lx.default\searchplugins\WebSearch.xml
C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\pp9xb7lx.default\searchplugins\buenosearch.xml
C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\pp9xb7lx.default\extensions\ffxtlbr@buenosearch.com
C:\ProgramData\{D76294E6-03B8-4971-AF2E-3F846161A690}
C:\ProgramData\{E1ED556E-3EA0-4F44-8BE7-CC5FB0F4B424}
C:\Users\Administrator\AppData\Local\70149b02515b3bb20dd492.47983420
C:\Windows\tasks\*.job
C:\Users\Administrator\AppData\Local\LumaEmu

:Commands
[emptyflash]
[emptyjava]
[emptytemp]

Kliknij w Wykonaj Skrypt. Zatwierdź restart komputera.

2. Odinstaluj AVG Secure Search. Pozbądź się też IOBit: Advanced SystemCare 7 .
Firma IOBit budzi zastrzeżenia (adware w instalatorach, podejrzane praktyki, w przeszłości kradzież bazy danych MBAM).

3. Użyj >Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (aby pobrać kliknij na dużą zieloną strzałkę po prawej).
najpierw kliknij na SZUKAJ, a dopiero po zakończeniu skanowania, gdy uaktywni się przycisk USUŃ, to kliknij na niego.
Pokaż raport z niego C:\AdwCleaner[S1].txt

4. Uruchom Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Wciśnij dowolny klawisz i czekaj, aż skończy się operacja. (UWAGA: podczas pobierania, programy mogą wskazywać, że to jest zagrożenie, proszę to zignorować). Pokaż raport.

5. Wykonaj nowe logi z OTL. Raporty z FRST też wykonaj i mi pokaż.

.


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 14:14

Coś jest też nie tak z dwoma plikami.

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendy:

sfc /scanfile=C:\Windows\System32\winlogon.exe
sfc /scanfile=C:\Windows\System32\User32.dll


Zresetuj system.

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

findstr /c:"[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

Otworzy się log (lecz nie musi), który zachowaj i pokaż na forum.

Awatar użytkownika
Tsu0

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 09 maja 2014, 10:54
Lokalizacja: Krosno

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 14:27

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Dodam że po restarcie podczas logowania do pulpitu i napisu zapraszamy wyskoczył błąd w stylu "nie można poprawnie uruchomić komputera z powodu błędu pleasewait.exe." Komputer zrestartował się ponownie i błąd już się nie pojawił.
Coś mu dolega, ewidentnie. Mam nadzieję że to przez to internet jest jaki jest, jeśli problem naprawimy a internet dalej będzie szwankował to się zdenerwuję. :think:

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 14:37

Coś mu dolega. Musimy przeprowadzić czyszczenie.

1. Otwórz notatnik i wklej:
S1 avgtp; \??\C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys [X]
S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X]
S4 NVHDA; system32\drivers\nvhda64v.sys [X]
S4 nvvad_WaveExtensible; system32\drivers\nvvad64v.sys [X]
S3 RivaTuner64; No ImagePath
S3 gaittcqh; No ImagePath
S3 ATICDSDr; No ImagePath
S4 vToolbarUpdater15.4.0; C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\15.4.0\ToolbarUpdater.exe [X]
S2 LiveUpdateSvc; C:\Program Files (x86)\IObit\LiveUpdate\LiveUpdate.exe [2154304 2014-03-31] (IObit)
CHR Extension: (Advanced SystemCare Surfing Protection) - C:\Users\Administrator\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\bbmegnmpleoagolcnjnejdacakedpcgd [2014-05-08]
FF Extension: BonanzaDeals - C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\pp9xb7lx.default\Extensions\{f9d03c26-0575-497e-821d-f7956d23e0ca}.xpi [2013-12-19]
FF Extension: Advanced SystemCare Surfing Protection - C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\pp9xb7lx.default\Extensions\ascsurfingprotection@iobit.com [2014-05-08]
FF Extension: DoowNload. keEpeR - C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\pp9xb7lx.default\Extensions\ouinasr@odueiibsua.org [2013-10-13]
FF Extension: webget - C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\pp9xb7lx.default\Extensions\{9edd0ea8-2819-47c2-8320-b007d5996f8a}.xpi [2014-05-07]
BHO-x32: Advanced SystemCare Browser Protection - {BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6} - C:\Program Files (x86)\IObit\Surfing Protection\BrowerProtect\ASCPlugin_Protection.dll (IObit)
SearchScopes: HKLM - DefaultScope value is missing.
C:\Windows\SysWOW64\sqlite3.dll
C:\Program Files (x86)\IObit
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search
C:\Windows\Tasks\ImCleanDisabled
C:\Windows\Tasks\GlaryInitialize 4.job
C:\Users\Default\AppData\Roaming\IObit
C:\Users\Default User\AppData\Roaming\IObit
C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\ProductData
C:\Windows\System32\Tasks\{0DE9DF92-83D7-4ADD-8FAD-6CDB46FB4E70}
testsigning: ==> Check for possible unsigned rootkit driver <===== ATTENTION!
Task: {86D5221F-E3E4-479D-A089-BD5AE6BA5B4E} - \YourFile DownloaderUpdate No Task File <==== ATTENTION
Task: {A018C866-55AD-4F39-9D16-08E16E869815} - \SidebarExecute No Task File <==== ATTENTION
Task: {DBED6089-B248-4BA7-9494-8A2151C58F4D} - \Program aktualizacji online firmy Adobe. No Task File <==== ATTENTION
MSCONFIG\startupfolder: C:^Users^Administrator^AppData^Roaming^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^Empty.pif => C:\Windows\pss\Empty.pif.Startup
MSCONFIG\startupreg: AdobeUpdate => wscript "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\AdobeX2\invis.vbs" "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\AdobeX2\bat.bat"
MSCONFIG\startupreg: Bron-Spizaetus => "C:\Windows\ShellNew\bronstab.exe"
MSCONFIG\startupreg: Tok-Cirrhatus => "C:\Users\Administrator\AppData\Local\smss.exe"
Reboot:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

2. Uruchom Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i do okna wklej:
:filefind
user32.dll

:file
C:\Windows\System32\User32.dll

Klik w Look i przedstaw wynikowy raport.

3. Wykonaj nowe logi z FRST.

Awatar użytkownika
Tsu0

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 09 maja 2014, 10:54
Lokalizacja: Krosno

Skoki pingu, rozłączający się internet-LOGI

Post09 maja 2014, 14:58

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 14:46 on 09/05/2014 by Administrator
Administrator - Elevation successful
WARNING: SystemLook running under WOW64. Use SystemLook_x64 for accurate results.

========== filefind ==========

Searching for "user32.dll"
C:\Windows\System32\user32.dll --a---- 833024 bytes [23:24 13/07/2009] [20:08 19/11/2010] 5E0DB2D8B2750543CD2EBB9EA8E6CDD3
C:\Windows\SysWOW64\user32.dll --a---- 833024 bytes [23:24 13/07/2009] [20:08 19/11/2010] 5E0DB2D8B2750543CD2EBB9EA8E6CDD3
C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-user32_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_292d5de8870d85d9\user32.dll --a---- 1008640 bytes [23:38 13/07/2009] [01:41 14/07/2009] 72D7B3EA16946E8F0CF7458150031CC6
C:\Windows\winsxs\wow64_microsoft-windows-user32_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_3382083abb6e47d4\user32.dll --a---- 833024 bytes [23:24 13/07/2009] [01:11 14/07/2009] E8B0FFC209E504CB7E79FC24E6C085F0
C:\Windows Activation Technologies\data\SysWOW64T\user32.dll --a---- 833024 bytes [08:28 19/07/2013] [20:08 19/11/2010] 5E0DB2D8B2750543CD2EBB9EA8E6CDD3
C:\Windows Activation Technologies\data\x64T\user32.dll --a---- 1008640 bytes [08:28 19/07/2013] [00:01 16/01/2011] 0B864E15A0BADFF0E7BB8B59009FDDCF
C:\Windows Activation Technologies\data\x86T\user32.dll --a---- 812032 bytes [08:28 19/07/2013] [20:21 19/11/2010] CF97D64D7EC169C53C93B0A192218B29

========== file ==========

C:\Windows\System32\User32.dll - File found and opened.
MD5: 5E0DB2D8B2750543CD2EBB9EA8E6CDD3
Created at 23:24 on 13/07/2009
Modified at 20:08 on 19/11/2010
Size: 833024 bytes
Attributes: --a----
FileDescription: Współużytkowana biblioteka DLL klienta Windows USER API
FileVersion: 6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255)
ProductVersion: 6.1.7600.16385
OriginalFilename: user32
InternalName: user32
ProductName: System operacyjny Microsoft® Windows®
CompanyName: Microsoft Corporation
LegalCopyright: © Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.

-= EOF =-

-- 09 maja 2014, 14:50 --

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników FRST

-- 09 maja 2014, 14:58 --

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
W ogóle to nie wiem dlaczego ale od dłuższego czasu mam ten żółty trójkąt i dwie kreski zasięgu. Dramat.



  • Reklama

Wróć do „Bezpieczeństwo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości