spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Wszystko co dotyczy bezpieczeństwa systemów oraz walki z malware, w szczególności analiza logów
lesnik88

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 sie 2015, 19:19

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post04 sie 2015, 19:46

Witam. Od jakiegoś czasu mam problemy z moim laptopem (Windows 8 64bit , HP Pawilion g7) Znacznie wolniej otwierają się strony, dość często wyskakuje komunikat w IE strona nie odpowiada, niejednokrotnie wyskakują reklamy. Nie mam żadnego antywirusa (Eseta dziś odinstalowałem, bo skończyła mi się darmowa licencja) Wykonałem logi OTL i FRST
otl: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
frst: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
shortcut: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
addition: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post04 sie 2015, 20:02

1. Otwórz notatnik i wklej:
CloseProcesses:
S3 MBAMSwissArmy; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\MBAMSwissArmy.sys [X]
R2 IHProtect Service; C:\Program Files (x86)\MiuiTab\ProtectService.exe [125112 2015-06-16] (XTab system)
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChrome.crx [Not Found]
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChrome.crx
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [eplgTb@eset.com] - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\Mozilla Thunderbird
BHO-x32: LuckyTab Class -> {51D26BB4-4D2C-4AE4-9873-5FF41B6DED1F} -> C:\Program Files (x86)\MiuiTab\SupTab.dll [2015-06-16] (Thinknice Co. Limited)
BHO: Safe Money Plugin -> {9E6D0D23-3D72-4A94-AE1F-2D167624E3D9} -> C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 2013\x64\IEExt\OnlineBanking\online_banking_bho.dll No File
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Policy restriction <======= ATTENTION
HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Policy restriction <======= ATTENTION
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
SearchScopes: HKLM -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
SearchScopes: HKLM-x32 -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001 -> {2023ECEC-E06A-4372-A1C7-0B49F9E0FFF0} URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001 -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001 -> {E733165D-CBCF-4FDA-883E-ADEF965B476C} URL = Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników{searchTerms}
GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected <======= ATTENTION
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => No File
HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001\...\Policies\Explorer: []
C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Local\Temp
C:\1d6bba74738b09c3bf3a8440b725
C:\Users\sokolowskipiotr\SupTab
C:\Users\sokolowskipiotr\AppData\Local\*.tmp
C:\Program Files (x86)\MiuiTab
C:\Users\sokolowskipiotr\AppData\Local\AnyProtectScannerSetup.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA1cf6df13f565069.job => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA1cff2ca77af09c9.job => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
Task: {0151E499-6A95-480F-91A9-64DB400F5E2E} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\Update Check => C:\ProgramData\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\Updater7\HPSFUpdater.exe [2014-05-12] (Hewlett-Packard Company)
Task: {02D56349-89A9-46B4-B944-12AFC59AE341} - System32\Tasks\CLMLSvc_P2G8 => C:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go8\CLMLSvc_P2G8.exe [2012-06-08] (CyberLink)
Task: {059DB5E3-83D3-41AE-BBAB-DD7727A58CFC} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\PC Health Analysis => C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\HPSF.exe [2012-08-10] (Hewlett-Packard Company)
Task: {085A1572-ACC9-447E-AFE7-136C26A72373} - System32\Tasks\sokolowskipiotr DBAgent 2 0 => C:\Program Files (x86)\Seagate\Seagate Dashboard 2.0\DBAgent.exe [2013-10-18] (Seagate Technology LLC)
Task: {1CF68C99-02D3-4F77-849D-6E467C7E36B7} - \BitGuard No Task File <==== ATTENTION
Task: {219896DD-821C-4091-9DB1-DB2EADDCDAC1} - System32\Tasks\Adobe Acrobat Update Task => C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe [2015-07-07] (Adobe Systems Incorporated)
Task: {251B31EE-032F-4850-A5E0-2EC7A5A808C9} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\RemovalTools\MRT_HB => C:\WINDOWS\system32\MRT.exe [2015-07-03] (Microsoft Corporation)
Task: {272D8DF8-B9B4-49CB-AC2D-186BBEA0F562} - System32\Tasks\Synaptics TouchPad Enhancements => \Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe [2012-08-24] (Synaptics Incorporated)
Task: {335836CF-C0F1-4994-90C8-62830B119A69} - System32\Tasks\Seagate_Install_Launch => C:\Program Files (x86)\Seagate\Seagate Dashboard 2.0\Dashboard.exe [2013-10-18] (Seagate Technology LLC)
Task: {41ED09F0-1B3E-4B66-999C-F641F410C837} - System32\Tasks\{6B2BBBD1-CFB5-45C2-8A06-F0790290E3E5} => pcalua.exe -a E:\setup.exe -d E:\
Task: {42EB20AF-B049-4415-B90B-A614C58C8FCD} - System32\Tasks\{BB547ACA-51BD-4CAA-987C-C58B8A20A2E8} => pcalua.exe -a F:\51a29686d5b51e54bc77\SetupUtility.exe -d F:\51a29686d5b51e54bc77
Task: {47900FD5-FBC1-4269-AC9B-7860E63C2213} - System32\Tasks\MirageAgent => C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YCMMirage.exe [2012-07-27] (CyberLink)
Task: {7F1849C5-35AC-4F8D-89A4-AFC3B8CDB8AF} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\Critical Actions Pending => C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\HPSF.exe [2012-08-10] (Hewlett-Packard Company)
Task: {8DB74423-F98A-4C04-A712-D0086C28DE75} - System32\Tasks\{DB734170-2536-4CAF-9B2B-1EDDCA1A9289} => pcalua.exe -a E:\Autorun\demo32.EXE -d E:\Autorun
Task: {A21ED6DC-8A76-465F-B9AB-1A235A7B9DAF} - System32\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2014-01-07] (Google Inc.)
Task: {A9A0A3E0-21B6-4E8A-B75E-9EB0EEDDA694} - System32\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA1cff2ca77af09c9 => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2014-01-07] (Google Inc.)
Task: {A9D39512-6D60-4F3A-9D10-A6B6A2B7BE54} - System32\Tasks\CCleanerSkipUAC => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe [2013-05-24] (Piriform Ltd)
Task: {C6EF12C8-591E-4CC6-8970-2E9E41809F67} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\HP Support Assistant Quick Start => C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\HPSF.exe [2012-08-10] (Hewlett-Packard Company)
Task: {E1CA87DF-E5B8-4802-9629-092B144EB364} - System32\Tasks\CreateChoiceProcessTask => C:\Windows\BrowserChoice\browserchoice.exe
Task: {EB23233B-A7CD-4D6B-942D-DE0656319543} - System32\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA1cf6df13f565069 => C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2014-01-07] (Google Inc.)
HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001\Software\Classes\.exe: exefile => <===== ATTENTION
HKU\S-1-5-21-2229529834-3154913733-3136757830-1001\Software\Classes\exefile: <===== ATTENTION
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f
EmptyTemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

2. Użyj >Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
najpierw kliknij na SZUKAJ, a dopiero po zakończeniu skanowania, gdy uaktywni się przycisk USUŃ, to kliknij na niego.
Pokaż raport z niego C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S].txt

3. Uruchom Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Wciśnij dowolny klawisz i czekaj, aż skończy się operacja. (UWAGA: podczas pobierania, programy mogą wskazywać, że to jest zagrożenie, proszę to zignorować). Pokaż raport.

4. Wykonaj i wklej nowe logi z FRST.


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post04 sie 2015, 21:51

Wyczyszczone.

1. Wykonaj wszystko z tego tematu: Kroki kończące temat.
Końcowo pokazujesz: raport z DelFix oraz pełny skan MalwareBytes.

2. Przeprowadź skanowanie za pomocą Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Jeśli coś znajdzie, nic nie usuwaj, tylko dostarcz raport z wynikami.

lesnik88

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 sie 2015, 19:19

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post02 wrz 2015, 18:55

witam, po miesięcznej nieobecności, przepraszam za zwłokę.... Wypełniłem wskazówki Kończący temat i podsyłam linki do raportów
Hitman pro:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Delfix
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Malwarebytes ...
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

uwaga: po zeskanowaniu Malwarebytes usunąłem zagrożenia, być może pośpieszyłem się

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post02 wrz 2015, 19:00

To dobrze, że usunąłeś zagrożenia MBAMem.

W HitmanPro usuń wszystko co jest w Malware remnants oraz Potential Unwanted Programs

lesnik88

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 sie 2015, 19:19

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post02 wrz 2015, 20:27


Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post02 wrz 2015, 20:28

Czyli jest czysto :)

lesnik88

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 sie 2015, 19:19

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post02 wrz 2015, 20:39

Czyli też powinien komputer działać szybciej? :p a mam jeszcze pytanie, denerwuje mnie komunikatu wyskakujących tymczasowych okienkach ;/ jak się tego pozbyć ?

-- 02 wrz 2015, 20:39 --

i kolejna sprawa, "strona sieci web ...... nie odpowiada" kolejny częsty ból który mnie męka (IE)

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post02 wrz 2015, 21:36

1. Wrzuć loga:
oprogramowanie/optymalizacja-autostartu-z-wykorzystaniem-narzedzia-autoruns-t1340.html

2. Zainstaluj z otwartej Mozilli:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
oraz z otwartego IE:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

3. Start --> Panel sterowania --> Opcje internetowe --> zakładka Zabezpieczenia
--> Internet, Lokalny intranet, Zaufane witryny, Witryny z ograniczeniami
- ustaw/kliknij wszystko na Poziom domyślny - Zastosuj - OK.

4. Sprawdź inne DNS-y:

Google
8.8.8.8
8.8.4.4
-------------------

lub Open
208.67.222.222
208.67.220.220
-------------------
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

lesnik88

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 sie 2015, 19:19

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post03 wrz 2015, 19:07

log z AutoRuns:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Natomiast niestety nie wiem o co chodzi za bardzo z DNSami ;/

-- 03 wrz 2015, 19:07 --

i ponadto po wczorajszych "operacjach" występuje taki komunikat:

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników tytułu.jpg

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post03 wrz 2015, 22:37

Czy ponownie daj nowe logi z FRST.

Awatar użytkownika
LupeR

Globalny Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06 lis 2012, 01:48
Lokalizacja: K-g

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post04 wrz 2015, 13:00


Proszę, mam nadzieje że nie za ostro pojechałem z autostartem.

Zakładka Logon:
Odznacz:
=> Autodesk Sync
=> BtPreLoad
=> IgfxTray
=> Persistence
=> Zune Launcher
=> BrMfcWnd
=> CLVirtualDrive
=> ControlCenter3
=> GrooveMonitor
=> HP Software Update
=> RemoteControl10
=> StartCCC
=> SunJavaUpdateSched
=> ALLUpdate
=> DAEMON Tools Lite
=> GG
=> Napisy24Update
=> NCPluginUpdater
=> HP Digital Imaging Monitor.lnk

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components
=> wszystko

HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Active Setup\Installed Components
=> wszystko

Zakładka Internet Explorer:
=> Odznacz wszystko (jeżeli nie korzystasz z IE)

Zakładka Scheduled Tasks:
=> Odznacz wszystko co będzie sie dało.

Zakładka Services:
Odznacz:
=> AdobeARMservice
=> AMD External Events Utility
=> aspnet_state
=> Autodesk Content Service
=> FLEXnet Licensing Service
=> gupdate
=> gupdatem
=> gusvc
=> HP Support Assistant Service
=> Intel(R) Capability Licensing Service Interface
=> Intel(R) ME Service
=> jhi_service
=> LMS
=> odserv
=> ose
=> UNS
=> WMPNetworkSvc
=> WMZuneComm
=> ZuneNetworkSvc
=> ZuneWlanCfgSvc

Uruchom ponownie komputer.

Nie mam pojęcia co to jest.
C:\Users\sokolowskipiotr\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Złodzieje#U202eiva..exe
Czarna lista zasilaczy + lista polecanych --> KLIK

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post04 wrz 2015, 13:28

Wykonaj powyższe zalecenia...

Natomiast niestety nie wiem o co chodzi za bardzo z DNSami ;/

Start --> Panel sterowania --> Centrum sieci i udostępniania --> Połączenie lokalne IPv4
--> Właściwości --> Protokół internetowy w wersji (TCP/IPv4) --> Właściwości.

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

W Konfiguracji alternatywnej wpisz odpowiednie dane z umowy:
- Adres IP
- Maska podsieci
- Brama domyślna

Preferowany serwer DNS
Alternatywny serwer DNS
- możesz zmieniać.

Google
8.8.8.8
8.8.4.4
-------------------

lub Open
208.67.222.222
208.67.220.220
-------------------
i ponadto po wczorajszych "operacjach" występuje taki komunikat:

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników tytułu.jpg

Sprawdź dysk w poszukiwaniu błędów.

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

PPM (prawym przyciskiem myszki) na dysk C --> Właściwości --> Narzędzia
--> Sprawdzanie błędów --> Sprawdź
zaznacz wszystko tak jak na screenie --> Rozpocznij --> Tak.
Restart komputera - czekaj...
Trwa b. długo, nie przerywaj.
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

lesnik88

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 sie 2015, 19:19

spowolniona praca komputera, wyskakujące okienka?reklamy

Post07 wrz 2015, 17:15

XMan pisze:Wykonaj powyższe zalecenia...

Natomiast niestety nie wiem o co chodzi za bardzo z DNSami ;/

Start --> Panel sterowania --> Centrum sieci i udostępniania --> Połączenie lokalne IPv4
--> Właściwości --> Protokół internetowy w wersji (TCP/IPv4) --> Właściwości.

kliknij aby powiększyć:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

W Konfiguracji alternatywnej wpisz odpowiednie dane z umowy:
- Adres IP
- Maska podsieci
- Brama domyślna

Preferowany serwer DNS
Alternatywny serwer DNS
- możesz zmieniać.

Google
8.8.8.8
8.8.4.4
-------------------

lub Open
208.67.222.222
208.67.220.220
-------------------
A CO JEŚLI KORZYSTAM Z MOBILNEGO INTERNETU (AKTALNIE ORANGE Z KART SIM) ? - posiadam Windows 8 wiec chyb a jest inna sciezka dostepu
W Autoruns odznaczyłem wg. wskazówek
System nie znalazł blęów



  • Reklama

Wróć do „Bezpieczeństwo”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości