otrzymałem ostatnio takiego maila na Thunderbirda:
Szanowny Użytkowniku,
Z tego konta pocztowego wysłana została duża ilość wiadomości w krótkim czasie – wysyłanie wiadomości zostało automatycznie zablokowane w celu ochrony Twojego konta.
Takie zachowanie jest typowe dla kont wysyłających spam. Możliwe, że Twój komputer został zarażony wirusem, który wysyła spam bez Twojej wiedzy. Taki wirus może być zainstalowany na urządzeniach, na których logujesz się do konta pocztowego czyli np. na komputerze, telefonie lub tablecie.
Aby odblokować wysyłanie wiadomości prosimy:
1) Pobrać najnowszą wersję bazy wirusów dla swojego programu antywirusowego - jeśli nie posiadasz takiego programu zainstaluj go najpierw na swoim komputerze/telefonie/tablecie
2) Sprawdzić dokładnie komputer/telefon/tablet programem antywirusowym
3) Zmienić hasło do konta pocztowego – możesz to zrobić w Ustawieniach konta albo 'link'
4) Prosimy nigdy nie powracać do poprzedniego hasła, ponieważ spowoduje to blokadę konta
Zanim skontaktujesz się z Biurem Obsługi Klienta wykonaj powyższe zalecenia, a w szczególności dokonaj zmiany hasła.
Dane kontaktowe znajdziesz pod adresem: 'link'
Pozdrawiamy,
Zespół Poczty INTERIA.PL
Konto jest drugoplanowe, dawno nic z niego nie wysyłałem, teraz po przeczytaniu tej wiadomości, chciałem sprawdzić na próbę i rzeczywiście nie mogę wysyłać z niego maili!
Jakiś spam tam jest w "wysłanych".
Kompa przeczesałem ESETem, nic nie wykrył (podobnie fon), co się robi w takim wypadku, jak przeprowadzić diagnostykę i usunąć tego wirusa, tak, żebym mógł dalej wysyłać maile?
Pozdrawiam