Wirus ze Skype+restartowanie się komputera

Wszystko co dotyczy bezpieczeństwa systemów oraz walki z malware, w szczególności analiza logów
Aryana

Użytkownik

Post31 gru 2012, 14:40

Witam
Jakieś 2 miesiące temu dostałam wiadomość hej czy to Twój nowy profil i link do pobrania. Niestety, kliknęłam, pobrałam to, wirus rozesłał się do znajomych. Chcąc to zastopować szukałam wszędzie informacji. Znalazłam filmik. Pooglądałam je, następnie odinstalowałam skypea, usunęłam folder wytworzony przez wirusa w %appdata%, zamknęłam proces, zmieniłam hasło na stronie skypea. Wirus przestał się wysyłać. Niestety ostatnio raz zdarzył mi się bluescreen, a komputer czasem się restartuje. Czy to może być przez tego wirusa? Komputer jest chroniony przez McAfee Total Protection, zapora jest włączona, ochrona w czasie rzeczywistym również, stałe skanowanie. Co może być przyczyną? Wiem, że pomagacie na podstawie logów itd., jednak, niestety, jestem zielona. Moglibyście napisać krok po kroku co mam zrobić, co zainstalować itd. ? Prosiłabym również o wyrozumiałość, w dodatku jestem blondynką i to ciemną :D. Jeżeli wątek się powtarza, przepraszam, ale sama już nie wiem co mam robić.
Mogę dodać, że komputer był składany na zamówienie, jakiś czas temu Zaczął się wyłączać, 2 minuty po włączeniu, potem guzik włączenia nie odpowiadał, trzeba było wyjąć wtyczkę zasilania, poczekać trochę, włożyć, i dopiero wtedy się włączał. Był w naprawie, posmarowali czymś procesor i kazali obserwować. Właśnie po tej naprawie zdarzył mi się już raz bluescreen i 3-4 resety. Komputer był w naprawie w sobotę, może to jest jakaś przyczyna?

Parametry komputera:
System: Windows 7 Ultimate 64-bitowy
Procesor: AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor 3.30 GHz
Liczba rdzeni procesora: 6
Pamięć (RAM): 16,0 GB
Grafika: AMD Radeon HD 7800 Series

Jeszcze raz proszę, o po kolei wytłumaczenie co mam robić, jak wcześniej pisałam, w tych sprawach jestem zielona i kiepsko wiem o co chodzi :(.

//Przenosze do bezpieki