Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post15 lip 2010, 15:13

Zainstalowałam dziś sobie z ciekawości Acronis Drive Monitor i on wykrywa jeden błąd, który na szczęście nie uznaje za poważny:

Kod: Zaznacz cały

Event type: 1

Event source: volsnap

Event category: 0

Event code: 36

Date: 2010/07/14

Time: 20:47:09

Description:

Wykonywanie kopii w tle woluminu D: zostało przerwane, ponieważ nie można powiększyć magazynu kopii w tle z powodu limitu wprowadzonego przez użytkownika.


Zupełnie nie wiem o co chodzi. Mam problem z dyskiem D od jakiegoś czasu, jak włączam checkdisk i zaznaczam tylko opcję: automatycznie napraw błędy systemu plików, to chyba wszystko jest w porządku. Jak zaznaczam tą drugą, to pojawia się informacja, że system Windows nie może sprawdzić tego dysku, bo jest w użyciu i pyta czy chcę odinstalować ten wolumin, a po tym wszystkie dojścia do tego woluminu staną się nieprawidłowe. (Poza tym checkdisc ma problem ze sprawdzaniem dysku C, ono się nie kończy, bo ten program się wiesza. )

Na dysku D mam zaznaczone, żeby punkty przywracania systemu zajmowały jak najmniej miejsca na dysku. Czy to powoduje ten błąd?

Na dysku C, te punkty mają zajmować 5%.

Aha, jaka powinna być prawidłowa temperatura dysku w te upały? U mnie wynosi teraz: 47 stopni i chyba wzrasta. Komp teraz jest włączony od około godziny. (Pozostałe parametry są w normie.) Według ADM ta temperatura powinna wynosić poniżej 42 stopni.

Jakiś czas temu skanowałam kompa hd tune i on wówczas nie wykrył żadnych problemów, mimo że checkdisc źle działał.

Jeśli chodzi o hardware, to jestem zupełnie zielona. :mrgreen:
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post15 lip 2010, 22:29

Błąd z punktu widzenia domowego użytkownika nie jest istotny, a dotyczy on Volume Shadow Copy i przepełnienia magazynu.

Kliknij sobie PPM na danym dysku => Zakładka Shadow Copies
W oknie będą widoczne aktualnie monitorowane woluminy
Klikając na Settings w polu Use limit możesz określić dokładnie ile miejsca ma być przeznaczone pod kopie zapasowe.
Poradniki informatyczne »» Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Na stronie znajdziesz porady komputerowe a także informacje dotyczące technik promowania serwisów WWW, ciekawe narzędzia dla marketingowców. Zapraszam!

Promocja sklepów, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie w Google »» kontakt<małpa>techformator.pl
W sprawach IT nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post15 lip 2010, 23:14

Rokko, zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi. Klikam prawym przyciskiem myszy i tam nie ma zakładki: Shadow Copies. Mam system Windows Seven Home Premium.

Nie rozumiem też, jak mam zmienić te ustawienia, nie przypominam sobie, żebym ustawiała jakieś limity.

Co to za kopie zapasowe? :mrgreen: Czy checkdisk źle działa z powodu braku możliwości wykonania kopii woluminu ? :mrgreen:

Naprawdę na hardware się nie znam.
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post16 lip 2010, 10:00

W wersjach domowych nie ma takiej funkcji. Mimo to dzięki Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników można taką funkcjonalność wprowadzić, ale mniejsza z tym ;)

Powiększanie limitu przestrzeni dyskowej dla VSS opisane jest tutaj w punkcie czwartym => http://www.hotfix.pl/odchudzanie-systemu-microsoft-windows-a134.htm

Czy checkdisk źle działa z powodu braku możliwości wykonania kopii woluminu ?

Żeby coś o tym powiedzieć musiałbym mieć więcej danych. Daj dzienniki zdarzeń do analizy, w szczególności dziennik aplikacja. Instrukcja zapisywania dzienników podglądu zdarzeń.
Poradniki informatyczne »» Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Na stronie znajdziesz porady komputerowe a także informacje dotyczące technik promowania serwisów WWW, ciekawe narzędzia dla marketingowców. Zapraszam!

Promocja sklepów, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie w Google »» kontakt<małpa>techformator.pl
W sprawach IT nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post16 lip 2010, 17:29

Jak wpisuję w cmd polecenie: vssadmin list shadowstorage, to pojawia się informacja, że nie mam uprawnień, mimo że jestem administratorem mojego kompa. :mrgreen:

Czyli najprościej, zamiast kombinować z różnymi poleceniami i ShadowExplorer, trzeba ustawić rozmiar dysku przeznaczonego na punkty przywracania systemu?

Jaki powinien być obszar dysku przeznaczony pod punkty przywracania systemu, na dysku niesystemowym i systemowym?

Wydaje mi się, że 800 MB to za mało. :mrgreen:

Na dysku C zostawiłam domyślne ustawienia: 5 %. Czy to nie za dużo?

Jak z moim kompem jest wszystko okey, to usuwam wszystkie punkty przywracania systemu i tworzę najnowszy.
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post16 lip 2010, 20:33

Czy to nie za dużo?

To zależy od pojemności dysku. Zwykle jest ustawione 10-12% więc 5% przy dysku o dużej pojemności wydaje się być optymalnym rozwiązaniem.

Możesz wyłączyć przywracanie tak jak piszesz, pozbędziesz się w ten sposób wszystkich punktów przywracania.
Poradniki informatyczne »» Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Na stronie znajdziesz porady komputerowe a także informacje dotyczące technik promowania serwisów WWW, ciekawe narzędzia dla marketingowców. Zapraszam!

Promocja sklepów, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie w Google »» kontakt<małpa>techformator.pl
W sprawach IT nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post18 lip 2010, 15:33

Zwiększyłam do pięciu procent ilość miejsca na dysku D, przeznaczonego pod punkty przywracania systemu i Acronis Drive Monitor już nie wykrywa tego błędu (kazałam by go raz zignorował).

Checkdisc nadal źle działa. :(
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post18 lip 2010, 15:46

Daj dzienniki o które prosiłem lub sama sprawdź czy występują w nich specyficzne dla operacji błędy.

Jeszcze jedno pytanko, problem występuje gdy uruchamiasz chkdsk z poziomu WinRE?
W systemie Windows 7 jest łatwy dostęp do trybu recovery poprzez F8 => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Poradniki informatyczne »» Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Na stronie znajdziesz porady komputerowe a także informacje dotyczące technik promowania serwisów WWW, ciekawe narzędzia dla marketingowców. Zapraszam!

Promocja sklepów, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie w Google »» kontakt<małpa>techformator.pl
W sprawach IT nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post18 lip 2010, 18:17

Checkdisk sprawia problemy, jak uruchamiam go w normalnym trybie.

Nie znalazłam błędów odnoszących się do niego.

Inne błędy: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników . Nadal jest coś nie tak z woluminami.

Jaka powinna być temperatura kompa w te upały? Acronis drive monitor ciągle alarmuje, że temperatura kompa jest zbyt wysoka. Czasami dochodzi do 49- 50 stopni. Komp jak na razie nie spowalnia.
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post19 lip 2010, 09:10

Czasami dochodzi do 49- 50 stopni.

Nie podałaś dokładnie z którego czujnika odczyt pochodzi.

Inne błędy: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników . Nadal jest coś nie tak z woluminami.

Widzę tutaj trzy rozwiązania, wpierw zastosuj pierwsze, pozostałe dwa są już rozwiązaniami doraźnymi.


Pierwsza metoda

1) Start => uruchom => services.msc
Odszukaj i przestaw następujące usługi na tryb uruchamiania minimum "Ręczny" (w razie dalszych problemów na tryb "Automatyczny"):
- Microsoft Distributed Transaction Coordinator
- COM+ Event System
- COM+ System Application

Sorki że podaje po angielsku nazwy usług ale nie pamiętam dokładnie polskich nazw, jak coś sprawdź w Google jak one się nazywają w Windows 7.

Po weryfikacji i ewentualnych modyfikacjach restart kompa i sprawdzasz sytuację (jak będą pojawiać się w dziennikach te same źródła błędów wykonaj kolejne metody naprawy).


Druga metoda

1) Uruchom wiersz poleceń w trybie administratora, poprzez Start => w wyszukiwarkę wpisz cmd => CTRL+SHIFT+ENTER.

2) Przejdź do katalogu C:\Windows\system32

Kod: Zaznacz cały

cd C:\Windows\system32


3) Wykonaj następujące polecenia:

Kod: Zaznacz cały

net stop vss
net stop swprv
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 vss_ps.dll
vssvc /register
regsvr32 /i swprv.dll
regsvr32 /i eventcls.dll
regsvr32 es.dll
regsvr32 stdprov.dll
regsvr32 vssui.dll
regsvr32 msxml.dll
regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 msxml4.dll

Możesz też przekopiować to wszystko do notatnika, zapisać jako skrypt BAT i odpalić z uprawnieniami administracyjnymi. Wszystko wykona się (zarejestruje) w kilka sekund.

4) Zrestartuj komputer

5) Sprawdź sytuację


Trzecia metoda

1)Uruchom przystawkę Component Services Start -> Uruchom -> DCOMCNFG

2) Przejdź do Component Services (Usługi składowe) -> Computers (Komputery) -> My Computer (Mój komputer) -> DCOM Config (Konfiguracja DCOM)

3) Zaakceptuj wszystkie wyskakujące komunikaty (wybierz klawisz Tak, Yes)

4) Potwierdź wszystko OK

5) Zrestartuj komputer

6) Sprawdź sytuację
Poradniki informatyczne »» Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Na stronie znajdziesz porady komputerowe a także informacje dotyczące technik promowania serwisów WWW, ciekawe narzędzia dla marketingowców. Zapraszam!

Promocja sklepów, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie w Google »» kontakt<małpa>techformator.pl
W sprawach IT nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post23 lip 2010, 20:02

Rokko, próbowałam tej pierwszej metody, którą zaproponowałeś, ale w internecie udało mi się znaleźć tylko przetłumaczoną nazwę pierwszej usługi, którą wymieniłeś, czyli: Microsoft Distributed Transaction Coordinator- była ustawiona na tryb uruchamiania ręczny.

Nie znalazłam polskich odpowiedników: COM+ Event System i COM+ System Application. Nie znam zbyt dobrze angielskiego, zwłaszcza jak chodzi o techniczne terminy. :mrgreen: Nie wiem, czy te usługi są uruchamiane w odpowiednim trybie. :mrgreen:

Aha, czy to normalne, że jak w normalnym trybie próbuję uruchomić sprawdzanie błędów na dysku D, to wpierw checkdisc proponuje mi odinstalowanie woluminu, a jak to anuluję, to chce sprawdzić dysk przed uruchomieniem systemu?

I czemu checkdisc źle działa?

(Zainstalowałam sobie niedawno Disc Checkup i CheckDrive- mają niby sprawdzać błędy, ale na razie ich nie przetestowałam. Mam też: HDD Observer i PC Tools Disk Suite, ale na razie używałam tylko Hd tune. Hdd observer wskazuje tą samą temperaturę, co Acronis Drive Monitor. Komp na razie dobrze chodzi.)
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post24 lip 2010, 18:22

COM+ Event System i COM+ System Application

Program uruchamiający proces serwera DCOM
Aplikacja systemowa modelu COM+

Korzystając z konsoli też możesz zmienić tryb uruchomienia, odpal CMD i wpisz:

Kod: Zaznacz cały

sc config COMSysApp start =auto

Kod: Zaznacz cały

sc config DComLaunch start =auto


Restart kompa i sprawdź.

Jak nic to nie da zastosuj metodę 2 i 3.

proponuje mi odinstalowanie woluminu, a jak to anuluję, to chce sprawdzić dysk przed uruchomieniem systemu?

Chkdsk nigdy nie pozwoli na naprawę systemu plików z poziomu uruchomionego systemu, gdy partycja którą chcemy przeskanować jest w użyciu. Możliwe jest jedynie przeskanowanie woluminu, lecz bez korekcji błędów.

Zainstalowałam sobie niedawno Disc Checkup i CheckDrive- mają niby sprawdzać błędy

CheckDirve 2010 mam zainstalowany, programik OK i dobrze wypełnia swoje zadania.
Poradniki informatyczne »» Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Na stronie znajdziesz porady komputerowe a także informacje dotyczące technik promowania serwisów WWW, ciekawe narzędzia dla marketingowców. Zapraszam!

Promocja sklepów, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie w Google »» kontakt<małpa>techformator.pl
W sprawach IT nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post24 lip 2010, 21:15

Rokko, próbowałam zastosować tą drugą metodę, ale wyskoczyło siedem błędów. (Aha, próbowałam utworzyć skrypt BAT, ale wciąż był zapisywany jako skrypt BAT.text- nie wiem, co źle robiłam. :mrgreen: )

Zrobiłam zrzuty tych błędów i ponownie uruchomiłam komputer.

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (Błędy 1-3)

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (Błędy 4-7)

Nie wiem, co jest nie tak. Jestem zupełnie zielona. :mrgreen:
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
rokko

Administrator
Posty: 4082
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:14
Lokalizacja: Myszków
Kontaktowanie:

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post24 lip 2010, 21:39

W błędach stosując np. regsvr32 /n /i nazwa.dll można wykluczyć wywołanie DllRegisterServer więc komunikat o błędzie już nie pojawi się. Co do pozostałych wygląda na to że brakuje plików msxml.dll oraz vssui.dll

Poszukaj czy te pliki faktycznie istnieją na dysku (lokalizacja C:\Windows\system32) chociaż z tego co widzę na serwerze Windows Server 2008 mam te pliki albowiem tam jest funkcja Shadow copies aktywna, w systemach domowych pozbawionych SC tych plików nie widzę (gł. chodzi mi o vssui.dll bo paczkę msxml możesz sobie pobrać ze strony MS i zainstalować). Więc wszystko jest ok. Ponów rejestrację pozostałych plików zmieniając regsvr32 nazwa.dll na regsvr32 /n /i nazwa.dll następnie zrestartuj komputer i sprawdź czy problem ustąpił.
Poradniki informatyczne »» Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Na stronie znajdziesz porady komputerowe a także informacje dotyczące technik promowania serwisów WWW, ciekawe narzędzia dla marketingowców. Zapraszam!

Promocja sklepów, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie w Google »» kontakt<małpa>techformator.pl
W sprawach IT nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24330
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Acronis Drive Monitor wykrywa błąd.

Post24 lip 2010, 22:02

rokko pisze: Ponów rejestrację pozostałych plików zmieniając regsvr32 nazwa.dll na regsvr32 /n /i nazwa.dll następnie zrestartuj komputer i sprawdź czy problem ustąpił.


Rokko, mógłbyś napisać jaśniej? :mrgreen:

Mam pliki: msxml3.dll, msxml3r.dll, msxml6.dll i msxml6r.dl. Nie mam: msxml.dll, ani: vssui.dll.

Skąd mogę pobrać pliki: msxml ? :mrgreen:

Czy plik: vssui.dll jest ważny? Czy jest na płycie instalacyjnej systemu Windows 7?

Aha, jaką trzeba wpisać komendę w Windows 7, aby zostały przywrócone oryginalne pliki, z płyty instalacyjnej? :mrgreen:

(Miałam przez krótki czas emisoft anti-malware i może to on namieszał? To była pełna wersja programu, dołączona do pewnej gazety- nie polecam tego badziewia, wszczynało fałszywe alarmy i nawet uszkodziło avasta- ochrona nie była pełna, dopiero odinstalowanie anti-malware naprawiło avasta.)
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości