BSOD win32k.sys, Windows 7

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
avesivy

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2012, 22:17

BSOD win32k.sys, Windows 7

Post21 lip 2012, 22:35

Witam, mam ostatnio bardzo uciążliwego Bluescreen. Tłumacząc od początku całą zaistniałą sytuację jakiś miesiąc temu komputer uległ awarii, znaczy się w teorii chodził, lecz nie wyświetlał nic, nie pojawiał się nawet Post Screen, po dłuższym zastanowieniu, sprawdzeniu czy to nie jest RAM (miałem kość pożyczoną od kolegi), także procesor poszedł do przetestowania stwierdziłem, że to może być wina płyty głównej. Ostatnią deską ratunku okazało się wyjęcie baterii na kilka minut i ponowne włożenie. Cud, komputer działa, niestety moja radość nie trwała długo, bo pojawił się niestety uporczywy BSOD. Mianowicie wszystko co wymaga wysiłku sprowadza się właśnie. Próbowałem wkładać pojedyńczą kość (mam dwie), zmieniać kolejności, miejsce wpięcia, niestety nadal jest to samo. Reinstalowałem również system operacyjny jak i sterowniki (Windows 7 Professional SP1) Poniżej wkleję raport ostatniego BSOD:


Executable search path is:
Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7601.17803.x86fre.win7sp1_gdr.120330-1504
Machine Name:
Kernel base = 0x82a0b000 PsLoadedModuleList = 0x82b544d0
Debug session time: Sat Jul 21 22:00:36.829 2012 (GMT+2)
System Uptime: 0 days 3:23:14.702
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
......................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
....
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 1000008E, {c0000005, 92dfad08, 9fb5fcb8, 0}

Probably caused by : win32k.sys ( win32k!NtGdiDdDDIRender+0 )

Followup: MachineOwner
---------

1: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M (1000008e)
This is a very common bugcheck. Usually the exception address pinpoints
the driver/function that caused the problem. Always note this address
as well as the link date of the driver/image that contains this address.
Some common problems are exception code 0x80000003. This means a hard
coded breakpoint or assertion was hit, but this system was booted
/NODEBUG. This is not supposed to happen as developers should never have
hardcoded breakpoints in retail code, but ...
If this happens, make sure a debugger gets connected, and the
system is booted /DEBUG. This will let us see why this breakpoint is
happening.
Arguments:
Arg1: c0000005, The exception code that was not handled
Arg2: 92dfad08, The address that the exception occurred at
Arg3: 9fb5fcb8, Trap Frame
Arg4: 00000000

Debugging Details:
------------------


EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - Instrukcja spod 0x%08lx odwo

FAULTING_IP:
win32k!NtGdiDdDDIRender+0
92dfad08 8bff mov edi,edi

TRAP_FRAME: 9fb5fcb8 -- (.trap 0xffffffff9fb5fcb8)
ErrCode = 00000002
eax=000002f6 ebx=92dfad08 ecx=84359948 edx=92dfad08 esi=0586ed50 edi=0586ed5c
eip=92dfad08 esp=9fb5fd2c ebp=9fb5fd34 iopl=0 nv up ei pl zr na pe nc
cs=0008 ss=0010 ds=0023 es=0023 fs=0030 gs=0000 efl=00010246
win32k!NtGdiDdDDIRender:
92dfad08 8bff mov edi,edi
Resetting default scope

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR: 0x8E

PROCESS_NAME: glh2.exe

CURRENT_IRQL: 0

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 82a4927a to 92dfad08

STACK_TEXT:
9fb5fd28 82a4927a 0586ed5c 0586eeb0 779a7094 win32k!NtGdiDdDDIRender
9fb5fd28 779a7094 0586ed5c 0586eeb0 779a7094 nt!KiFastCallEntry+0x12a
WARNING: Frame IP not in any known module. Following frames may be wrong.
0586eeb0 00000000 00000000 00000000 00000000 0x779a7094


STACK_COMMAND: kb

FOLLOWUP_IP:
win32k!NtGdiDdDDIRender+0
92dfad08 8bff mov edi,edi

SYMBOL_STACK_INDEX: 0

SYMBOL_NAME: win32k!NtGdiDdDDIRender+0

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: win32k

IMAGE_NAME: win32k.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4fd6ac19

FAILURE_BUCKET_ID: 0x8E_win32k!NtGdiDdDDIRender+0

BUCKET_ID: 0x8E_win32k!NtGdiDdDDIRender+0

Followup: MachineOwner
---------


Podejrzewam, że jednak to będzie płyta główna niestety, ale nadzieja umiera ostatnia.

AMD Athlon(tm) 7850 Dual-Core Processor (podkręcony do 3000 Mhz - na domyślnych jest to samo)
Gigabyte GeForce 9600 GT 512MB
Gigabyte GA-M52L-S3P v1
2x1GB RAM DDR2
Ostatnio zmieniony 21 lip 2012, 22:58 przez seba86mu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Korekta tytułu.

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Kolejny BSOD...

Post21 lip 2012, 22:57

win32k.sys

Może to sugerować problem ze sterownikiem karty graficznej.

System 32-bitowy ?

Zaktualizuj sterowniki do chipsetu płyty głównej:
=> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Odinstaluj sterownik karty graficznej poprzez Programy i funkcje w Panelu sterowania:
=> NVIDIA Display Driver
Nie uruchamiaj ponownie komputera.
Teraz odinstaluj kartę graficzną z Menadżera Urządzeń z sekcji:
+ Karta graficzna

Uruchom ponownie komputer i zainstaluj sterownik:
=> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
W opcjach instalacji wybierz czystą instalację.

Podaj odczyty temperatur z programu => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (screen okna programu)

avesivy

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2012, 22:17

BSOD win32k.sys, Windows 7

Post21 lip 2012, 23:07

Dzięki za tak szybko odpowiedź, wpadłem też na jeszcze jeden pomysł z aktualizacją BIOS, no i o dziwo póki co dobrze jest. Jeszcze potestuję na różnych aplikacjach. Jeśli się znowu pojawi to uczynię tak jak napisałeś, dzięki za pomoc mimo wszystko.

Tak jest, system 32-bitowy.



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości