Ciągłe blue screeny

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
patusia90

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2013, 21:34

Ciągłe blue screeny

Post21 maja 2013, 21:52

Hej :)

Od razu zaznaczam, że jestem kobietą która niezbyt zna się na kompach także wszystkie sugestie na temat mojego problemu z laptopem proszę pisać jasno i krok po kroku.


Otóż posiadam od prawie 4 lat laptopa Acer 5732Z. Chodził on długi czas dobrze, do czasu aż skończyła mu się gwarancja. W pewnym momencie padł. Oddałam go do serwisu, okazało się, że zepsuł się dysk twardy. Za podobno nowy dysk, nowy system itp zapłaciłam ponad 700 zł. W serwisie włączyli mi laptopa aby pokazać, że działa - działał ale dysk wg mnie dziwnie chodził (pykał, trzeszczał itp - wg serwisanta było dobrze). Takie pykania, zacinania pojawiają się do dzisiaj. Ale nie w tym problem ( chociaż to pewnie też jest problem ), od kilku miesięcy notorycznie pojawiają mi się blue screeny. Nawet ostatnio podczas aktualizacji "service pack" pojawił się blue screen a po nim laptop nie dawał znaku życia ( włączał się tylko do momentu nazwy procesora a następie był czarny ekran ). Na szczęście chłopakowi udało się przywrócić system. Teraz nie mam możliwości zawracania mu głowy więc próbuje sama coś naprawić.

Mam ściągnięty program Debugging Tools, udało mi się wkleić do niego plik z blue screenem i z tego co wyczytałam to błędem jest:

BugCheck 109, {a3a039d894e5d5f9, b3b7465ee7641207, fffff80000b96bb0, 6}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

Nie mam pojęcia jak na to forum można wstawić plik z tego programu ani też co oznacza bład/jak go naprawić.

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Ciągłe blue screeny

Post21 maja 2013, 22:04

C:\Windows\Minidump z tej lokalizacji odczytaj pliki tym programem:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
i podaj raporty z każdego ze zrzutu (Po otwarciu progam automatycznie zlokalizuje pliki DMP. Zanzacz plik i wybierz:
File -> Save Selected Items
Wklej tutaj raport.)

Oraz podaj od razu smart dysku wedlug instrukcji:
sprzet-komputerowy/odczytanie-smart-programem-hd-tune-t512.html

patusia90

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2013, 21:34

Ciągłe blue screeny

Post21 maja 2013, 22:17

HD Tune: ST9320325AS Health

ID Current Worst ThresholdData Status
(01) Raw Read Error Rate 120 99 6 235084916 Ok
(03) Spin Up Time 99 98 0 0 Ok
(04) Start/Stop Count 97 97 20 3280 Ok
(05) Reallocated Sector Count 93 93 36 152 Ok
(07) Seek Error Rate 55 52 30 85318053 Ok
(09) Power On Hours Count 95 95 0 4678 Ok
(0A) Spin Retry Count 100 100 97 0 Ok
(0C) Power Cycle Count 98 37 20 2917 Ok
(B8) (unknown attribute) 100 100 99 0 Ok
(BB) (unknown attribute) 75 75 0 25 Ok
(BC) (unknown attribute) 100 99 0 393230 Ok
(BD) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok
(BE) Airflow Temperature 49 36 45 942407731 Ok
(BF) G-sense Error Rate 100 100 0 267 Ok
(C0) Power Off Retract Count 100 100 0 91 Ok
(C1) Load Cycle Count 71 71 0 59104 Ok
(C2) Temperature 51 64 0 51 Ok
(C3) Hardware ECC Recovered 63 59 0 235084916 Ok
(C5) Current Pending Sector 100 100 0 12 Ok
(C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 12 Ok
(C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 0 Ok
(FE) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok

Power On Time : 4678
Health Status : Ok

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Ciągłe blue screeny

Post21 maja 2013, 22:21

Powiem ci ze ten dysk miał bad sectory wiec dysk raczej do najsprawniejszych nie nalezy i trzeba go raczej wyzerowac i zremapowac bo sa sektory ktore na to oczekuja i to raczej jest przyczyną problemów..

patusia90

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2013, 21:34

Ciągłe blue screeny

Post21 maja 2013, 22:28

Co do programu BlueScreen view to nie wiem czy o to Tobie chodziło :

==================================================
Dump File : 052113-20638-01.dmp
Crash Time : 2013-05-21 22:06:11
Bug Check String :
Bug Check Code : 0x00000109
Parameter 1 : a3a039d8`94af66ea
Parameter 2 : b3b7465e`e72da2e8
Parameter 3 : fffff800`00b96bb0
Parameter 4 : 00000000`00000006
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+6f880
File Description : NT Kernel & System
Product Name : Microsoft® Windows® Operating System
Company : Microsoft Corporation
File Version : 6.1.7600.17273 (win7_gdr.130318-1532)
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+6f880
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\052113-20638-01.dmp
Processors Count : 2
Major Version : 15
Minor Version : 7600
Dump File Size : 274 856
==================================================


A co do dysku to da radę jakimiś programami to naprawić? Jak na razie nie stać mnie na nowy dysk, a poza tym laptop jest wiekowy ( a poza tym ma zepsutą matrycę :( którą zastępuję przez tv ) więc inwestować w niego nie chciałabym tylko za jakiś czas kupić nowy. A ten aby jeszcze trochę podziałał... Jeżeli to w ogóle możliwe.

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Ciągłe blue screeny

Post21 maja 2013, 22:32

raport wskazuje rowniez raczej na problem sprzętowy. Tak jak mowilem nalezałoby wyzerowac i zremapowac dysk według tej instrukcji:
sprzet-komputerowy/zerowanie-oraz-remap-bad-sektorow-dysku-programem-mhdd-t665.html

nie wiem czy nie bedzie to za trudna operacja :)

patusia90 pisze:(05) Reallocated Sector Count 93 93 36 152 Ok

to wskazuje na liczbe bad sektorów

a to:
patusia90 pisze:(C5) Current Pending Sector 100 100 0 12 Ok
(C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 12 Ok

są wartosci do zremapowania.

Jesli chcesz miec pewnosc i dokładniejsze informacje to mozesz poczekac na naszego eksperta od dysków ale tu raczej sprawa jest jasna :)

Po tej operacji utracisz wszystkie dane i trzeba od nowa wgrac system.



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości