Dysk twardy nie jest wykrywany.

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
kytof

Użytkownik

Post27 lip 2010, 18:05

Przy uruchamianiu pojawiał się komunikat reboot and select proper boot device itd. Zrobiłem formata i zmieniłem w biosie ustawienia PRIMARY IDE MASTER na mój dysk twardy (Samsung sp0822n). Niestety, przez najprawdopodobniej słabą baterię, ustawienia wróciły do, że tak powiem, 'normy' i komunikat z rebootem wrócił. Bateria wymieniona, ale czy ktoś wie jak ustawić, by obok PRIMARY IDE MASTER pojawiała się nazwa twardego dysku? :( Jestem kompletnie zielony w tych sprawach.
W opcjach wyboru jest tylko not detected, auto, cdrom i ARMD. Żadne z tych nie skutkują.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 19:11 przez seba86mu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Korekta tytułu.

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+

HDD w biosie

Post27 lip 2010, 19:11

Sprawdź czy przewód sygnałowy dysku twardego oraz przewód zasilający są solidnie podłączone zarówno do dysku twardego, jak i do płyty głównej. Być może wtyczka się wysunęła.

kytof

Użytkownik

Post27 lip 2010, 19:19

Robiłem to już kilkakrotnie.

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+

Post27 lip 2010, 19:34

kytof pisze:W opcjach wyboru jest tylko not detected, auto, cdrom i ARMD.

Powinno być ustawione na AUTO, a dysk twardy powinien zostać wykryty automatycznie.
Wspomagając się artykułem -> Ustawienie kolejności bootowania w BIOS-ie, zmiana i wybór urządzenia bootującego jako pierwsze urządzenie bootujące wybierz dysk twardy (HDD-0).

Jeżeli to nie przyniesie rezultatu, zresetuj BIOS płyty głównej -> Resetowanie BIOS-u płyty głównej komputera.

Jaki posiadasz dysk twardy ? IDE ATA (szeroka taśma) czy SATA (czerwony przewód) ?
W jaki sposób podłączony jest do płyty głównej, czyli jak opisany jest i jaki posiada numer port na płycie ?

kytof

Użytkownik

Post27 lip 2010, 20:40

Powinno być ustawione na AUTO, a dysk twardy powinien zostać wykryty automatycznie.