I tak przykładowo jak kompresuję jakimś edytorem plik .gif z 50 KB do 20 KB to w pewnym sensie już wszystko zostało tam automatycznie zoptymalizowane, prawda.
Ale mnie chodzi o jeszcze dalszą optymalizację pliku, o ile to możliwe, zwłaszcza poprzez redukcję kolorów, cięcie klatek i dithering.
Mówimy o plikach animowanych jak .gif i .apng. Więc chodzi mi o to wytłumaczenie na czym polega ta redukcja kolorów czy indeksacja kolorów i jak poprawnie ją zrobić ?
Wiem, że dla .gif max liczba kolorów to 256, dla .apng to chyba znacznie więcej. Czy można to jeszcze zmniejszać tzn. redukować liczbę kolorów, jakim najlepiej edytorem ?
Rozumiem, że wiele zależy od rozmiarów pliku, a więc także jego jakości, im większy to można go lepiej zoptymalizować.
Czy w przypadku pliku .apng jeśli on jest obsługiwany to będzie miał ruch czy nie, bo wiem też, że pierwsza klatka .apng jest formatu .png, a więc statyczna ?
Wiem, że zasadniczo format .apng jest lepszej jakości niż .gif. Ale z czego to wynika ?
A więc tak generalnie chodzi mi o to na czym polegają i jak poprawnie wykonywać wszelkie procesy optymalizacyjne animowanych plików .gif i .apng, poza oczywiście ich kompresją - bo to już wiem, oraz jakich edytorów tutaj używać, tak by uzyskać jak najlepszą ich jakość końcową ?
