Uciążliwe bluescreeny (SMART do analizy)

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
thick

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:12

Uciążliwe bluescreeny (SMART do analizy)

Post06 sty 2013, 00:05

Witam, od kilku dni wyskakują mi niebieskie ekrany i komputer się resetuje. Zauważyłem, że problem występuje w następujących sytuacjach (choć nie zawsze):

1. Podczas oglądania filmów online
2. Podczas grania online w proste gry internetowe np. na facebooku czy gry.pl

Poniżej log z WINDBG, proszę o pomoc w przeanalizowaniu tego Dumpa, bo ja już nie mam żadnych pomysłów.
Szukałem w internecie możliwych rozwiązań i natrafiłem na "Aktualizacje biosu". Bios aktualizowałem kilka razy [najnowsza wersja, potem trochę starsza itd] ale problem nadal występował. Ma ktoś inne pomysły jak go rozwiązać?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Kod: Zaznacz cały

*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 124, {0, fffffa8007da0038, 0, 0}

Probably caused by : AuthenticAMD

Followup: MachineOwner
---------

5: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR (124)
A fatal hardware error has occurred. Parameter 1 identifies the type of error
source that reported the error. Parameter 2 holds the address of the
WHEA_ERROR_RECORD structure that describes the error conditon.
Arguments:
Arg1: 0000000000000000, Machine Check Exception
Arg2: fffffa8007da0038, Address of the WHEA_ERROR_RECORD structure.
Arg3: 0000000000000000, High order 32-bits of the MCi_STATUS value.
Arg4: 0000000000000000, Low order 32-bits of the MCi_STATUS value.

Debugging Details:
------------------


BUGCHECK_STR:  0x124_AuthenticAMD

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN7_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME:  System

CURRENT_IRQL:  0

STACK_TEXT: 
fffff880`031a95b0 fffff800`0350fca9 : fffffa80`07da0010 fffffa80`06a96040 00000000`00000006 00000000`00000000 : nt!WheapCreateLiveTriageDump+0x6c
fffff880`031a9ad0 fffff800`033f0577 : fffffa80`07da0010 fffff800`0346a2b8 fffffa80`06a96040 00000000`00000000 : nt!WheapCreateTriageDumpFromPreviousSession+0x49
fffff880`031a9b00 fffff800`03357935 : fffff800`034cbac0 00000000`00000001 fffffa80`07d05c40 fffffa80`06a96040 : nt!WheapProcessWorkQueueItem+0x57
fffff880`031a9b40 fffff800`032d4361 : fffff880`0105ae00 fffff800`03357910 fffffa80`06a96000 fffffa80`06a96040 : nt!WheapWorkQueueWorkerRoutine+0x25
fffff880`031a9b70 fffff800`03564fda : 00000000`00000000 fffffa80`06a96040 00000000`00000080 fffffa80`069f8040 : nt!ExpWorkerThread+0x111
fffff880`031a9c00 fffff800`032bb9c6 : fffff880`009b3180 fffffa80`06a96040 fffff880`009be040 00000000`00000000 : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
fffff880`031a9c40 00000000`00000000 : fffff880`031aa000 fffff880`031a4000 fffff880`03b44740 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16


STACK_COMMAND:  kb

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: AuthenticAMD

IMAGE_NAME:  AuthenticAMD

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  0

FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x124_AuthenticAMD_PROCESSOR_BUS_PRV

BUCKET_ID:  X64_0x124_AuthenticAMD_PROCESSOR_BUS_PRV

Followup: MachineOwner
---------

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uciążliwe bluescreeny-Pomocy

Post06 sty 2013, 00:24

Zainstaluj program => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którym dokonasz odczytu plików DMP.
Po otwarciu program automatycznie zlokalizuje pliki DMP. Zaznacz kolejno pliki i wybierz:
File => Save Selected Items
Wklej tutaj raporty.
Możesz również wkleić screen ekranu głównego programu.

Podaj odczyty temperatur z programu => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (screen okna programu)

Pokaż odczyt SMART z programu => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników => zakładka Health

Jaki posiadasz sprzęt ? (płyta główna, karta graficzna, procesor)
System 32- czy 64-bitowy ?

thick

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:12

Uciążliwe bluescreeny-Pomocy

Post06 sty 2013, 01:02

System - WINDOWS 7 64bitowy

Sprzęt- jak widać na screenie:
Obrazek

LOG z BlueScreenView

Kod: Zaznacz cały

==================================================
Dump File         : 010513-19702-01.dmp
Crash Time        : 2013-01-05 23:38:08
Bug Check String  :
Bug Check Code    : 0x00000124
Parameter 1       : 00000000`00000000
Parameter 2       : fffffa80`07da0038
Parameter 3       : 00000000`00000000
Parameter 4       : 00000000`00000000
Caused By Driver  : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+4b089c
File Description  : NT Kernel & System
Product Name      : Microsoft® Windows® Operating System
Company           : Microsoft Corporation
File Version      : 6.1.7601.17790 (win7sp1_gdr.120305-1505)
Processor         : x64
Crash Address     : ntoskrnl.exe+4b089c
Stack Address 1   :
Stack Address 2   :
Stack Address 3   :
Computer Name     :
Full Path         : C:\Windows\Minidump\010513-19702-01.dmp
Processors Count  : 6
Major Version     : 15
Minor Version     : 7601
Dump File Size    : 262 144
==================================================



Odczyty temp z HW monitor:
Obrazek

Odczyt z OCCC:
Obrazek

Odczyty z HD Tune:
Obrazek

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uciążliwe bluescreeny-Pomocy

Post06 sty 2013, 01:27

Nie jestem ekspertem od diagnostyki dysków, ale widzę, że ten starszy dysk (250GB) chyba coś kuleje.
Są błędy komunikacji z płytą główną więc wymień kabelek sygnałowy.
Parametr 01 (błędy powierzchni dysku) oraz C8 również chyba nieciekawy, ale to już niech specjaliści się wypowiedzą.
To ten dysk może stanowić problem.

Temperatury w porządku, plik DMP nie wskazuje na nic konkretnego.

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Uciążliwe bluescreeny (SMART do analizy)

Post06 sty 2013, 23:31

Ja bym mu na razie kabelek tylko zmienił i zobaczył co dalej się dzieje.
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 234 gości