Witam. Mój laptop(ASUS K50ID) do najpojemniejszych nie należy(320GB), jednak na całe szczęście dostałem jakiś rok temu dysk zewnętrzny WD My Passport Ultra 500 GB i działał bez żadnych problemów aż do 17.01.2015. Chciałem odpalić grę, którą mam zainstalowaną na tym dysku i z jakiegoś powodu nie działała. Okazało się, że nagle mój Windows 7(64 bitowy) ot tak przestał widzieć ten dysk.
Dioda na dysku świeci się normalnie, słychać jak pracuje, ale nie mogę z niego korzystać. Zainstalowałem wszelkie możliwe sterowniki i programy do niego ze strony producenta i nic. Windows widzi go w menedżerze urządzeń, ale w eksploratorze już go nie ma: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Również program producenta WD Drive Utilities nie okazał się zbyt pomocny: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników HD Tune też nie daje rady: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
CrystalDiskInfo: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
W Zarządaniu Komputerem w Zarządzaniu Dyskami pojawił mi się taki komunikat: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników więc wybrałem MBR, i klikając prawym na Dysk 1 utworzyłem partycję prostą, przez co dysk ten pojawił się w eksploratorze Windows, ale każda próba otworzenia go kończy się komunikatem, że trzeba go sformatować, lub błędem danych CRC. Miałem taki oto "super" plan:
"1. Przeprowadzić ten format z zaznaczoną opcją "szybkie formatowanie". Jako, iż ma być szybkie, to zakładam, że polega na tym, że cały obszar talerzy jest oznaczony jako możliwy do nadpisania.
2. Odzyskać dane programem, który odzyskuje usunięte pliki.
3. Cieszyć się, że na razie jakoś to działa."
Jednak okazało się, że odzyskanie wszystkich danych nie będzie takie proste. Bardzo mi zależy na tych ok. 400GB, by one mi nie wyparowały, a duża część z nich to nie filmy, zdjęcia, czy muzyka, którą odzyskują programy do odzyskiwania danych.
Po braku zainteresowania i pomocy na innych forach postanowiłem przestać walczyć o te dane i sformatować ten dysk. Problem w tym, że niezależnie od zaznaczonej opcji szybkiego formatowania, Windows wyrzuca komunikat, że nie był w stanie dokończyć formatowania. Przez co dalej nie mam dostępu do dysku, bo Windows ciągle chce go formatować, ale nie może tego dokończyć. Próbowałem zrobić to przy użyciu cmd, ale się to niestety nie powiodło: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Dzisiejszy CrystalDiscInfo: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników I znowu dysk zniknął z eksploratora Windows...
Da się jakoś ten dysk wyratować? Bardzo mi na tym zależy, ponieważ 320 GB to zdecydowanie zbyt mało miejsca jak na moje potrzeby. Byłbym wdzięczny za każdą pomoc.
WD My Passport Ultra 500 GB nagle przestał działać.
- PatrykCXXVIII
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sty 2015, 18:16
- Lokalizacja: Tychy
- robiwielki
- Posty: 2851
- Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
- Kontaktowanie:
WD My Passport Ultra 500 GB nagle przestał działać.
A np. DMDE, Recuva widzi jego zawartość ?? , lub R-Studio, Ontrack EasyRecovery Professional płatne.
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
- PatrykCXXVIII
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sty 2015, 18:16
- Lokalizacja: Tychy
WD My Passport Ultra 500 GB nagle przestał działać.
Recuva wyświetliła taki oto komunikat, że nie jest w stanie określić rodzaju systemu plików: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
- djkamil09061991
- Posty: 8250
- Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
WD My Passport Ultra 500 GB nagle przestał działać.
Ten dysk ma sektory oczekujące na remapowanie, tylko ze jest to dysk zewnetrzny, tak wiec sprawdz remapowanie w programie DMDE lub Victoria.
Mój kanał YouTube - Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Przyjmuje skiny Cs Go: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Przyjmuje skiny Cs Go: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
- PatrykCXXVIII
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sty 2015, 18:16
- Lokalizacja: Tychy
WD My Passport Ultra 500 GB nagle przestał działać.
Po włączeniu DMDE i wybraniu dysku pokazało mi się takie coś: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników a następnie podczas skanowania wyskakują takie błędy: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i zupełnie nie wiem co robić. Dałem "Ignoruj wszystkie" i to poszukiwanie partycji trwa strasznie długo. Wcześniej je przerwałem i gdzie bym nie przewinął ekranu w tych sektorach tam wyskakiwał ten sam błąd.
- djkamil09061991
- Posty: 8250
- Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
WD My Passport Ultra 500 GB nagle przestał działać.
To sprawdz jeszcze victorią, tylko zaznacz tam remapowanie .
Mój kanał YouTube - Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Przyjmuje skiny Cs Go: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Przyjmuje skiny Cs Go: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
- PatrykCXXVIII
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sty 2015, 18:16
- Lokalizacja: Tychy
WD My Passport Ultra 500 GB nagle przestał działać.
Nie za bardzo ogarniam ten program. Skopiowałem ten plik "porttalk.sys" zarówno do system32/drivers jak i SysWOW64(mam 64-bit Windows 7), a i tak przy odpalaniu pokazują się błędy "Unknwon error or driver not exist" i "PORTTALK Error. Invalid driver handle" i 'PortTalk not installed! Available only API access", wszystkie wyskające błędy zamknąłem klikając na jedyny przycisk - "OK", wybrałem ten dysk, przeszedłem do zakładki "Tests" zaznaczyłem "Remap" i gdy klikam "Start" pokazuje mi się coś takiego: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Nie jestem do końca pewny, czy o to chodziło...
-
- Reklama
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 6 gości