Konfiguracja routera TP-Link TL-WR340G

Wszystko co jest związane z sieciami komputerowymi
vekh

Użytkownik

Post10 kwie 2013, 13:42

Witam.
Mam problem z routerem DSL TL-WR340G. Studiuję w Zabrzu i tutejszy operator Jota-Net (jotanet.eu) dostarcza mi internet. Jako, że korzystam z laptopa net z kabla jest nieporęczny, więc kupiłem router i chciałem normalnie ustawić sobie dostęp WiFi. Niestety, gdy korzystam z routera praktycznie nie ma uploadu. Nawet dokumentu w gmailu się nie da załączyć :( Bezpośrednio z kabla internet działa poprawnie a przez router nie chce i tyle... Dodam tylko, że eksperymentowałem z wartościami MTU, ale nic to nie dało. Pingowanie Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników działa jako tako (czasami zdarzające się straty 1 na 4 pakietu) do wartości 210 bajtów wielkości pakietu. Powyżej tej wartości zazwyczaj wszystkie pakiety są gubione.
Poniżej zamieszczam screenshoty z ustawień routera.
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Tutaj wyniki testów prędkości:

bezpośrednio z kabla (ze ściany):

z kabla (przez router):

przez WiFI:

Próbowałem 'ustawić' router w tryb switcha, wyłączając DHCP, UPNP, podłączając kabel od ISP do żółtego (LANowego) wejścia, ale jedyne co mi się udało uzyskać to komunikat w przeglądarce, że brak takiego adresu MAC w bazie dostawcy (na zewnątrz wychodzi MAC routera). Klonowanie MACa działa jedynie na porcie WAN.

Jeśli macie jakieś podejrzenia lub rady to byłbym wielce wdzięczny.

Awatar użytkownika
leon1956

Ekspert

Post10 kwie 2013, 14:27

Witam . Nic nie napisałeś czy konfigurowałeś sieć WiFi czyli zakładka Wireless Settings w ustawieniach routera .
Powinno to tak wyglądać :
SSID - nazwa twojej sieci
Region: Poland
Channel: Automatic
Mode: 54bps (802.11g)

zaznaczone Enable Wireless Router Radio
zaznaczone Enable SSID Broadcast

zaznaczone Enable Wireless Security
Security Type: WPA-PSK/WPA2-PSK
Security Option: Automatic
Encryption: Automatic
PSK Passphrase: Twoje hasło