Problem z wysokimi "szumami" na łączu.

Wszystko co jest związane z sieciami komputerowymi
luq88

Użytkownik

Post13 sie 2012, 13:57

Witam,

Od tygodnia wydzwaniają do mnie ludzie z Netii proponując mi internet 20mbit, czy raczej "do 20", twierdząc, że bez problemu pójdzie mi taka prędkość, w TPSA, przepraszam w Orange, też twierdzą, że 20 jest możliwe na moim łączu, dodam, że aktualnie posiadam 10mb w Orange.
Z ciekawości zajrzałem na router (posiadam ROUTER D-LINK DSL-2740B WiF Ni ADSL2+, od 2 miesięcy) i zobaczyłem takie dane:

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Nie znam się zupełnie, ale wydaje mi się, że mam zdecydowanie za duże szumy, z tego co pamiętam miałem w okolicach 20 dB, pytałem się kolegi i twierdzi, że mam uszkodzony/stary kabel idący od puszki,skanowałem system Kasperskym, system instalowany 2-3 tygodnie temu. Druga sprawa to te błędy na dole...

Tutaj zaczynają się moje pytania:
1. Czy rzeczywiście jest możliwe 20mb, przy takich danych, bez zrywania połączenia czy tam synchronizacji?
2. Czy w ogóle te dane są prawidłowe? Czy jak uważam są absolutnie nie do przyjęcia?
3. Co w związku za tym idzie, jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy? Kabel, wina dostawcy, router (ostatnimi czasy miałem problemy z gubieniem synchronizacji, przyjechał serwis, stwierdzili, że to router sypie błędami, podłączyli swój, wykonali magiczny telefon i wyszło, że brak błędów, stąd nowy router, dlatego raczej odrzucałbym router, ale jak wiadomo wszystko jest możliwe)?
4. Gość z Netii twierdził, że upload u nich jest rzędu 8-12 mbit przy opcji do 20mbit, chociaż na stronie piszę, że prędkość wysyłania jest 1mb, dodatkowo zapewniał, że ping w grach będę miał rzędu 15ms.
5. Ostatnie pytanie, czy zostać przy Orange czy przenieść się do Netii? Chodzi mi tutaj o serwis, pomoc w razie jakiś usterek i częstość występowania takowych.

Bardzo bym prosił o jakieś rzetelne odpowiedzi. Mogą być na priv, aby nie zaśmiecać forum.

Pozdrawiam,
Łukasz

Awatar użytkownika