serwer, domena - pytania

Wszystko co jest związane z sieciami komputerowymi
mir

Stały bywalec

serwer, domena - pytania

Post24 sie 2010, 18:59

witam,
mam na dysku gotową stronę internetową.
chcę ją wrzucić w internet. Wiem że są darmowe hostingi - ale nie bierzmy na razie pod uwagę ich.
proszę mi powiedzieć wszystko po kolej co i jak powinienem zrobić, aby "postawić tą stronę"
jestem zielony w 100%
P.S domena powinna kończyć się na .pl - ostatecznie jakies info, eu , org, com
oraz proszę o oszacowanie kosztów

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Kontaktowanie:

serwer, domena - pytania

Post24 sie 2010, 19:11

Domenę i hosting można w sumie zakupić w tym samym miejscu. Najlepiej wg mnie brać konto testowe (da radę nawet na 2 tygodnie) i zobaczyć jak hosting przez ten czas się sprawuje (awarie, problemy z kodowaniem itd).

Na razie bez domeny, wtedy dostaniesz testową. W tym czasie Masz czas na dokonanie zapłaty za hosting i ewentualnie kupujesz u nich domenę (można u kogoś innego).

Warto zwracać uwagę na:
- limit miejsca na hostingu oraz transfer maksymalny w miesiącu.
- koszt odnowienia domeny (domena jest ważna na rok).
- inne usługi, w tym dostęp poprzez HTTPS do hostingu czy łatwość dogadania się z adminami na GG.

Cena zależy od ilości miejsca na dysku i rodzaju domeny. Domena pl jest tu zazwyczaj najdroższa. Najczęściej przy średnich kontach hostingowych jest za 1zł/rok, później około 80zł/rok. Hosting to już zależy jaki rozmiar powierzchni dyskowej/wielkość transferu (od 20zł do 1000zł, różnie bywa).
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

mir

Stały bywalec

serwer, domena - pytania

Post24 sie 2010, 19:19

Powiedzmy że chciałbym mieć na razie tą stronę postawioną na rok, i w zależności od różnych czynników ( częstość odwiedzin itp. ) i np. jeśli nie wypali chciałbym zrezygnować po pierwszym roku ( a może nawet po 0,5 roku) to co wtedy? jest taka możliwość? że zrezygnuje i mam spokój, tzn. zasada było-minęło :D ?

Awatar użytkownika
cosik_ktosik