Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Wszystkie sprawy związane z samym sprzętem komputerowym
Awatar użytkownika
trubul.as999

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2011, 10:11

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 10:35

Witam. Otóż zamówiłem i otrzymałem nowe części do mojego komputera (procesor, kartę, ramy, płytę główną), natomiast pozostałe jego części zostawiłem. Dlatego właśnie postanowiłem przetestować mój dysk twardy, czy aby nie ma potrzeby kupować nowego.
Oto screen z CrystalDiskInfo - Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Trochę zaniepokojony żółtą kropeczką przy Ilości realokowanych sektorów, postanowiłem jeszcze przeskanować dysk MHDD. Oto wyniki - Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Dysk ma trochę ponad 3 lata, jest to Seagate 500GB z feralnej serii 7200.11 (na szczęście udało mi zaktualizować firmware przed padnięciem :P ).

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
janpas

Globalny Moderator
Posty: 2118
Rejestracja: 27 mar 2009, 00:13
Lokalizacja: ChełmicaDuża
Kontaktowanie:

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 11:13

witam
taki dysk nie nadaje się na systemowy niestety
ponieważ posiada już bady
może działać lecz nie musi
może zawieszać jak trafi itp
ale po co kombinować
twój dysk posiada jeszcze gwarancje do 2013-03-04 :)
więc wymiana na nowy i tyle
Grunt to spokój
pomyśl dwa razy zanim zrobisz coś raz

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Szczęśliwego Nowego Roku

Awatar użytkownika
Cisowianka

Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 19 lip 2009, 10:38
Lokalizacja: Friedeberg
Kontaktowanie:

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 18:08

próbowałeś wyzerować dysk ?

Awatar użytkownika
janpas

Globalny Moderator
Posty: 2118
Rejestracja: 27 mar 2009, 00:13
Lokalizacja: ChełmicaDuża
Kontaktowanie:

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 18:17

Cisowianka
tego atrybutu nie da się wyzerować niestety
programami
typu victoria mhdd
dysk podlega gwarancji więc
po co kombinować zgłosi sobie dostanie nówkę
Grunt to spokój
pomyśl dwa razy zanim zrobisz coś raz

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Szczęśliwego Nowego Roku

Awatar użytkownika
Cisowianka

Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 19 lip 2009, 10:38
Lokalizacja: Friedeberg
Kontaktowanie:

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 18:23

wyzerowanie nie usuwa badow ? Fizycznie idzie naprawic bady.

Fix00ser

VIP
Posty: 940
Rejestracja: 28 gru 2009, 12:16

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 18:52

tylko błędy logiczne, fizyczne już pozostają

Awatar użytkownika
trubul.as999

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2011, 10:11

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 18:57

Dzięki za szybką odpowiedź.

Z tego co przeczytałem Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników wygląda na to, że to "są problemy", ale czy to od razu bad? Ponieważ z opisu wynika, że bad jest oznaczony x UNC

Dysku nie próbowałem zerować, ponieważ mam na nim dużo ważnych danych i muszę wykombinować, jak je zgrać.
I co do tej wymiany. Sklep, w którym kupowałem dysk i inne części mojego komputera, zbankrutował, jednakże ich serwis został przeniesiony do innego sklepu komputerowego (Inwazja-pc).

Tak więc powinienem zanieść ten dysk do Inwazji-pc z dowodami zakupu (niestety nie otrzymałem żadnego opakowania od dysku...)? Nie wiem, czy w związku z tym przyjmą go. Czy może wysłać go do Seagate'a?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 08:41 przez greh, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zarezerwowany kolor - nie stosuj czerwonego!

Fix00ser

VIP
Posty: 940
Rejestracja: 28 gru 2009, 12:16

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 19:47

błędów UNC zerowanie w MHDD nie zlikwiduje

Kod: Zaznacz cały

Uncorrectable Data: An ECC error in the data field could not be corrected (a media error or read instability)

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
ten przykładowy dysk reklamowałem i otrzymałem nowy, możesz go wyzerować przed reklamacją by usunąć z niego dane :)

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
janpas

Globalny Moderator
Posty: 2118
Rejestracja: 27 mar 2009, 00:13
Lokalizacja: ChełmicaDuża
Kontaktowanie:

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post23 kwie 2011, 20:28

wyzerowanie badów fizycznych jest nie możliwe
jedynie logiczne usunąć można
atrybut 05 mówi o badach nie do usunięcia podobnie jak i atrybut
a poradnik Nirvanowca dokładnie o tym mówi
co do zgłaszania dysku
jak zgrasz sobie dane
nie musisz nigdzie zanosić dysku
musisz zgłosić go do producenta
poniżej link

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
wpisz nr model S/N
potem następnie przejdziesz przez kolejne etapy podajesz swoje dane gdzie mają odesłać dysk
pakujesz w folie antystatyczną lub pudełko i potem go w kartonik dobrze zabezpieczony
pamiętaj w trakcie o wyborze serwisu do odesłania domyślnie jest ustawiana Holandia
wybierz z listy Polska UPS -SCS Warszawa
Grunt to spokój
pomyśl dwa razy zanim zrobisz coś raz

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Szczęśliwego Nowego Roku

Awatar użytkownika
trubul.as999

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2011, 10:11

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post25 kwie 2011, 11:15

janpas, dzięki za informacje :) Dysk wyślę po świętach.

Pozdrawiam.

-- 25 kwi 2011, 11:15 --

A jeszcze mam jedno pytanie - czy otrzymam ponownie dysk z tej feralnej serii, czy już z jakiejś innej?
A i jak trzeba będzie napisać powód reklamacji, to co napisać? Bo bady to jeszcze nie są.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
janpas

Globalny Moderator
Posty: 2118
Rejestracja: 27 mar 2009, 00:13
Lokalizacja: ChełmicaDuża
Kontaktowanie:

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post25 kwie 2011, 17:00

co do wymiany powinni dać serii 12 raczej już nie dają 11-tek
powód śmiało możesz napisać bady
bo on takowe posiada atrybut 05
Grunt to spokój
pomyśl dwa razy zanim zrobisz coś raz

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Szczęśliwego Nowego Roku

Awatar użytkownika
trubul.as999

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2011, 10:11

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post26 kwie 2011, 08:32

No dobra, to już ostatnie pytanie :P - czy jak mieszkam w Warszawie, to mógłbym zanieść im do siedziby ten dysk, czy przyjmują tylko te wysłane?

Awatar użytkownika
janpas

Globalny Moderator
Posty: 2118
Rejestracja: 27 mar 2009, 00:13
Lokalizacja: ChełmicaDuża
Kontaktowanie:

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post26 kwie 2011, 09:47

możesz zanieść powinni przyjąć
a co za różnica czy listonosz dostarczy czy osobiście
możesz do nich również zadzwonić i zapytać
225731000
Grunt to spokój
pomyśl dwa razy zanim zrobisz coś raz

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Szczęśliwego Nowego Roku

Awatar użytkownika
trubul.as999

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2011, 10:11

Czy z moim dyskiem jest wszystko OK?

Post31 maja 2011, 17:17

Dla mnie lepiej byłoby zanieść, bo do ich siedziby mam z 5 km :) Ale dla pewności jeszcze zadzwonię.

Dzięki za pomoc :)

-- 31 maja 2011, 17:17 --

Witam ponownie. Dysk dostałem po ok. 2 tygodniach (dopiero teraz zainstalowałem na nim system, bo w międzyczasie padła nagrywarka). Dostałem dysk z tej samej serii 7200.11, ale na szczęście z naprawionym firmwarem. W CrystalDisk Info wszystko jest ok, SeaTools też zdaje. Tylko w MHDD są takie 2 wolne sektory - Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Czy to nie będzie jakoś przeszkadzało w normalnym użytkowaniu?

Pozdrawiam.



  • Reklama

Wróć do „Sprzęt komputerowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości