Parametry współczesnych kart graficznych

Wszystkie sprawy związane z samym sprzętem komputerowym
Awatar użytkownika
mint1991

Globalny Moderator
Posty: 758
Rejestracja: 26 lis 2008, 22:37
Kontaktowanie:

Parametry współczesnych kart graficznych

Post10 gru 2009, 19:44

Cześć :)

Potrzebuje 10 parametrów współczesnej karty graficznej, a do tego parametru przykładową wartość i jej jednostkę oraz co robi, jakie ma zadanie ten parametr. A i żeby była jasność to nie jest zadanie domowe. Jutro mam sprawdzian i jest to ostatnia rzecz jaką muszę się nauczyć, więc liczę na waszą pomoc.

PS. Przydał by mi się jeszcze opis standardu YUV oraz UYUV :)
Nigdy Nie Patrz Wstecz I Tak Nie Będzie Tak Jak Było Kiedyś...
Obrazek
Otrzymałeś od nas pomoc? Podoba Ci się to forum? - Poleć nas znajomym.

Teoria - wszystko wiemy, ale nic nie działa.
Praktyka - wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. :D

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Parametry współczesnych kart graficznych

Post10 gru 2009, 21:04

częstotliwość rdzenia MHz (megaherce)
częstotliwość procesorów strumieniowych MHz
Wielkość pamięci MB (megabajty)
szerokość szyny pamięci (magistrala pamięci) - bit
częstotliwość pamięci - MHz
liczba jednostek renderujących
liczba procesorów CUDA dla Nividii
Rodzaj pamięci GDDR5 itp
Shader Model 5.0 (były np starsze 2)
Obsługiwany DirectX oraz OpenGL

Przykład http://www.hotfix.pl/news.php?readmore=2483
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Awatar użytkownika
mint1991

Globalny Moderator
Posty: 758
Rejestracja: 26 lis 2008, 22:37
Kontaktowanie:

Parametry współczesnych kart graficznych

Post10 gru 2009, 21:36

A definicje do tych parametrów mógłbyś napisać bo do niektórych nie mogę znaleźć :)
Nigdy Nie Patrz Wstecz I Tak Nie Będzie Tak Jak Było Kiedyś...
Obrazek
Otrzymałeś od nas pomoc? Podoba Ci się to forum? - Poleć nas znajomym.

Teoria - wszystko wiemy, ale nic nie działa.
Praktyka - wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. :D

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Parametry współczesnych kart graficznych

Post10 gru 2009, 23:54

Których?
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Awatar użytkownika
mint1991

Globalny Moderator
Posty: 758
Rejestracja: 26 lis 2008, 22:37
Kontaktowanie:

Parametry współczesnych kart graficznych

Post11 gru 2009, 07:56

Rodzaj pamięci GDDR5 itp
Shader Model 5.0
liczba jednostek renderujących
częstotliwość procesorów strumieniowych
Nigdy Nie Patrz Wstecz I Tak Nie Będzie Tak Jak Było Kiedyś...
Obrazek
Otrzymałeś od nas pomoc? Podoba Ci się to forum? - Poleć nas znajomym.

Teoria - wszystko wiemy, ale nic nie działa.
Praktyka - wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. :D

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Parametry współczesnych kart graficznych

Post11 gru 2009, 08:49

Shader Model 5.0

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

liczba jednostek renderujących
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

częstotliwość procesorów strumieniowych

z Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

P: Co to jest przetwarzanie strumieniowe?
O: Przetwarzanie strumieniowe to stosunkowo nowa technologia komputerowa, umożliwiająca równoległe przetwarzanie określonych serii operacji w wielu strumieniach danych z ogromną wydajnością i efektywnością. Rdzeń obliczeniowy procesorów graficznych GeForce 8800 składa się ze 128 pracujących równolegle procesorów strumieniowych taktowanych z częstotliwością 1.35 GHz, zapewniających niezrównaną wydajność w grach. Przetwarzanie strumieniowe jest najbardziej wydajną architekturą obróbki grafiki. Przetwarzanie strumieniowe ewoluowało razem z rozwojem grafiki i architektura procesorów GeForce 8 oferuje nową generację architektury strumieniowej. GeForce 8800 dysponuje zunifikowaną architekturą, w której programy przetwarzające geometrię, wierzchołki i piksele współdzielą zasoby przetwarzania strumieniowego.


GDDR5

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Tu Masz jeszcze fajny opis i inne parametry: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Obrazek

Dorzuć jeszcze technologię produkcyjną np 55 nanometrów i pobór mocy np 130W.
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)



  • Reklama

Wróć do „Sprzęt komputerowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości