Uszkodzony dysk?

Wszystkie sprawy związane z samym sprzętem komputerowym
abcde12345

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2013, 13:25

Uszkodzony dysk?

Post01 lis 2013, 14:28

Witam,

jakiś czas temu zostałem obdarowany laptopem (jakiś nowy asus z Windows8) i od początku były z nim problemy. Miał tendencję do "wyłączania się" (blue screen z data_inpage_kernell_error czy jakoś tak) po np. 2 dniach pracy. Po 2 miesiącach w ogóle przestał się włączać - po kilku h dotarłem do opcji refresh czy recovery i znów zadziałał. I tak znów po 2 miesiącach wyskoczyło mu tym razem 95%-100% CPU i brak możliwości jakiegokolwiek działania, non stop jakieś błędy zapisu I/O dla różnych plików z rozszerzeniem .exe i ogólnie dramat. Nie pamiętam co wtedy zrobiłem, ale pomogło... na jakiś czas. Ogólnie używałem go sporadycznie ze względu na tę awaryjność. Dwa dni temu zacząłem korzystać ponownie i po 2 dniach bez wyłączenia powtórka z rozrywki, tj W8 włącza się, a później dramat - albo jakieś błędy, albo się explorer odświeża... w każdym bądź razie nie do użytku. I kiedy już miałem formatować partycję z dyskiem systemowym postanowiłem sprawdzić go w polecanym tu HD Tune, z tym, że zacząłem od razu działać, a później czytać jak to wykonać.

Mieli ten dysk już przeszło godzinę (w Error Scanie, bo nie wiedziałem, że pierwyj Health - potom ErrorScan) i czy ma to znaczenie, jeżeli wykonam powyższe testy w odwróconej kolejności? I czy ma znaczenie, że HD Tune uruchomiłem w trybie awaryjnym W8 (w zwykłym nic bym nie zrobił, bo jak wspominałem non stop się odświeżał itp) ??

Kontynuować skanowanie w tej kolejności i w tym trybie, po czym przesłać wyniki, czy wyłączyć bo to nie ma sensu?

Przepraszam za długi wywód o pozdrawiam.

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Uszkodzony dysk?

Post01 lis 2013, 14:35

Podaj screen z zakładki HEALTH tak aby było wszystko widać.

abcde12345

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2013, 13:25

Uszkodzony dysk?

Post01 lis 2013, 14:40

Jestem pod koniec robienia Error Scan, zostało 35GB, muszę przerywać? Szkoda mi tej 1,5h czasu pracy...

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Uszkodzony dysk?

Post01 lis 2013, 14:41

Nie no jak już tyle zrobiłeś to również możesz zamieścic screen z tego Error Scanu :)

abcde12345

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2013, 13:25

Uszkodzony dysk?

Post01 lis 2013, 16:36

Error Scan:

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników



Health Log:

HD Tune Pro: TOSHIBA MQ01ABD050 Health

ID Current Worst ThresholdData Status
(01) Raw Read Error Rate 100 100 50 0 ok
(02) Throughput Performance 100 100 50 0 ok
(03) Spin Up Time 100 100 1 1642 ok
(04) Start/Stop Count 100 100 0 352 ok
(05) Reallocated Sector Count 100 100 50 168 warning
(07) Seek Error Rate 100 100 50 0 ok
(08) Seek Time Performance 100 100 50 0 ok
(09) Power On Hours Count 98 98 0 969 ok
(0A) Spin Retry Count 106 100 30 0 ok
(0C) Power Cycle Count 100 100 0 319 ok
(BF) G-sense Error Rate 100 100 0 1648 ok
(C0) Unsafe Shutdown Count 100 100 0 20 ok
(C1) Load Cycle Count 99 99 0 10193 ok
(C2) Temperature 100 100 0 188979347487 ok
(C4) Reallocated Event Count 100 100 0 20 warning
(C5) Current Pending Sector 100 100 0 64 warning
(C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 0 ok
(C7) Interface CRC Error Count 200 200 0 0 ok
(DC) Disk Shift 100 100 0 0 ok
(DE) Loaded Hours 99 99 0 783 ok
(DF) Load/Unload Retry Count 100 100 0 0 ok
(E0) Load Friction 100 100 0 0 ok
(E2) Load-in time 100 100 0 265 ok
(F0) Head Flying Hours 100 100 1 0 ok

Health Status : warning

Awatar użytkownika
djarta

Globalny Moderator
Posty: 5854
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:15
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Uszkodzony dysk?

Post01 lis 2013, 17:06

ten dysk podlega gwarancji i wymianie
więc nic innego Ci nie zostało jak tylko oddać laptop na gwarancje
pozdrawiam

abcde12345

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2013, 13:25

Uszkodzony dysk?

Post01 lis 2013, 17:19

Raczej bez szans, laptop z USA, więc prędzej kupiłbym dysk niż go tam "wysyłał". Jak zrozumiałem po poprzedniej wypowiedzi dysk trafiony, ale czy coś poza dyskiem?

I czy jest sens próbować go jakoś "poprawić"? Zależałoby mi na zajechaniu go na amen w takich okolicznościach, ale przy jak najdłuższej próbie użytkowania.

Możnaby te BS i ich okolice wyzerować tym drugim programem (czy to by cokolwiek dało?).

W jakim tempie dysk może padać?

Awatar użytkownika
janpas

Globalny Moderator
Posty: 2118
Rejestracja: 27 mar 2009, 00:13
Lokalizacja: ChełmicaDuża
Kontaktowanie:

Uszkodzony dysk?

Post02 lis 2013, 16:23

Witam możesz zapodac zakładkę info
może nie musisz odsyłać do USA
Grunt to spokój
pomyśl dwa razy zanim zrobisz coś raz

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników Szczęśliwego Nowego Roku



  • Reklama

Wróć do „Sprzęt komputerowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość