Od jakiegoś czasu mam BSOD-y na kompie.
Po przeanalizowaniu kodu błędu po nazwie STOP na forach internetowych (0x000000EA)
jak i po analizie plików *.dmp c:\windows\minidump
Stwierdziłem że problem jest ze sterownikem karty graficznej, a dokładniej z plikiem: nv4_mini.sys
Zalecane rozwiązanie:
1. Przeinstalować sterowniki.
2. Zainstalować nowsze sterowniki od strony producenta.
To pierwsze zrobiłem - odinstalowałem i zainstalowałem z powrotem, po jakimś czasie znowu to samo, na logu Windows z niebieskim paskiem podczas ładowania systemu pojawiają się niebieskie pionowe kreski po czym system stoi przez chwilę i się restartuje i tak w kółko.
Na razie jadę na sterownikach grafy wbudowanych w win xp (kartę graficzną wył. w menadzerze urządzeń)
i tutaj do znających się lepiej na kompach prośba moglibyście opisać krok po kroku na forum w postach jak pobrać i zainstalować nowsze stery do grafiki od strony producenta...?
(jestem początkujący i zawsze instalowałem stery od producenta, a zły sterownik może powodować nie stabilność urządzenia i systemu, po prostu nie chce robić nic na pałę. Nie chce żadnych złośliwych komentarzy i uwag pod swoim adresem)
KARTA: Gigabyte GeForce 8400GS 256 MB TV/DVI PCI-E
jak pobrać nowsze sterowniki od karty graficznej od strony
-
- XMan
Re: jak pobrać nowsze sterowniki od karty graficznej od strony
Nie podałeś jaką masz płytę główną.
Instaluje się wg. kolejności :
1. sterowniki do chipsetu płyty głównej - Chipset.
2. sterowniki do karty graficznej.
3. DirectX.
Najnowsze sterowniki mogą być najgorsze.
Podobny temat o Twojej karcie graficznej :
/viewtopic.php?f=34&t=1237
Wszystkie sterowniki do karty graficznej są odpowiednie - nie instaluj z tego tematu sterowników do chipsetu płyty głównej.
Na początek proponuję sprawdzić :
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Sprawdż w Menedżerze urządzeń czy nie ma żółtych wykrzykników lub znaków zapytania, jeżeli są to w tym miejscu PPM / prawym przyciskiem myszki /- Aktualizuj sterownik...