Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.

Wszystko co dotyczy tworzenia i optymalizacji stron internetowych oraz programowania
Awatar użytkownika
kominekl

Ekspert
Posty: 5855
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
Lokalizacja: Pasztowa Wola Kolonia.
Kontaktowanie:

Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.

Post07 kwie 2013, 16:14

Cześć. Możecie mi powiedzieć, czy ja jestem głupi? Czy w ogóle nie myślę? kominekl postanowił wariować dzisiaj w Pascalu. No wiec wchodzi sobie na MAIN - Kurs Pascal. Zrobiłem wszystkie zadania poza dwoma - Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Po wysłaniu rozwiązania otrzymuję tam wynik 90 % . We wcześniejszych wszędzie miałem 100%, co mnie strasznie wkurza ;) . Mógłby ktoś być tak miły i napisać kody, obu tych programów w tym języku? Chciałbym przyjrzeć się poprawnemu rozwiązaniu.
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.

Awatar użytkownika
Lena

Globalny Moderator
Posty: 4554
Rejestracja: 10 lut 2009, 19:42
Lokalizacja: Sz-n

Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.

Post07 kwie 2013, 18:27

równanie liniowe, wybacz że w C ale pascala nie znoszę i nie pamiętam ;)

Kod: Zaznacz cały

#include <stdio.h>

int main()
{
   int a,b,x,licznik=0;
   printf("podaj a\n");
   scanf("%i",&a);
   fflush(stdin);
   printf("podaj b\n");
   scanf("%i",&b);
   fflush(stdin);

   for(x=0;x<1000;x++)
   {
      if((a*x)==b)
      {
         licznik++;
      }
   }

   printf("\n\nWYNIK:\n");
   if (licznik==1000)
   {
      printf("Nieskończoność\n");
   }
   else
   {
      printf("%i\n",licznik);
   }


    return 0;
}


-- 07 kwi 2013, 18:27 ---

potęga dwójki

Kod: Zaznacz cały

#include <stdio.h>
#include <math.h>

int main()
{
   int n, pot, wynik;
   printf("podaj n\n");
   scanf("%i",&n);
   fflush(stdin);

   pot=pow(2.0,double(n));
   printf("%i\n",pot);
   
   wynik=pot%10;
   printf("Wynik = %i\n",wynik);


    return 0;
}

Awatar użytkownika
kominekl

Ekspert
Posty: 5855
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:25
Lokalizacja: Pasztowa Wola Kolonia.
Kontaktowanie:

Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.

Post21 maja 2013, 10:24

OK :) . Wczoraj na informatyce cała grupa świrowała nad jakimiś zadaniami, których robić sensu nie widziałem, bo było to programowanie instrukcjami case i przypisującymi, a mi się przypomniało, że kiedyś miałem problem w Pascalu z tymi dwoma zadaniami. Miałem więc 2 godziny na rozwikłanie tych problemów. I o dziwo zapaliła mi się żaróweczka w głowie, więc postanowiłem Wam przedstawić (dla potomnych, jak powinno się to zrobić).

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Rozwiązaniem tego programu pierwotnie jest:

Kod: Zaznacz cały

program funkcja;

var a, b: Word;

begin
Read(a, b);
if a = 0
then
if b = 0 then
Write('NIESKONCZONOSC')
else
Write('0')
else
Write('1');
end.


Jednak MAIN pokazuje mi 60% pracy. Nie chce mi się już zmieniać tego kodu, ale wiem czemu tak się pokazuje. Otóż w zadaniu pytają nas o ilość całkowitoliczbowych rozwiązań danego równania, a nie o ilość rzeczywistą. Przed chwilą sprawdziłem i tak - o to chodziło. Wynik w tej chwili to 100% ;) .

Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

W tym zadaniu potrzeba było po prostu zapalenia się żaróweczki w główce, czyli kwestia pomysłu. Łatwa sprawa, używając funkcji przypisującej i robiąc pętle. Innymi słowy rozwiązaniem będzie:

Kod: Zaznacz cały

program dwojka;

var wynik, i, potega: Word;

begin
Readln(potega);

wynik := 1;
for i := 1 to potega do
wynik := wynik * 2 mod 10;
writeln(wynik);
end.


Wynik MAIN to 100% ;) . Tak więc, dla potomnych. Ponadto, polecam kursy w MAIN, świetnie przypominają rzeczy, które się zapomniało, czego jestem chyba dobrym przykładem ;) .
Kiedy komputery staną się twoim jedynym życiem, jedynym totemem odstraszającym klątwę nudy, wtedy prędzej czy później granica między tymi dwoma wymiarami zniknie i postacie z Błękitnej Pustki zaczną pojawiać się w Realu. Czasem są twoimi przyjaciółmi. A czasem nie.

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13380
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

Funkcja Liniowa i Potęga Dwójki - Pascal.

Post21 maja 2013, 12:37

Zgodnie z życzeniem autora tematu :arrow: zamykam temat,
XMan.
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników



  • Reklama

Wróć do „Webmastering i programowanie”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość