ATA SATA jak podłączyć drugi dysk?laik jestem

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
Awatar użytkownika
Hannah

Użytkownik

Post22 lut 2013, 23:31

Witajcie :)
Mam takie zmartwienie. W komputerze jest płyta G41M-VS3 Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Dysk systemowy stary ata; teraz chciałam podłączyć drugi dysk sata jako zapasowy; no i w sumie zrobiłam to, ale źle, ponieważ tego dysku w systemie nie widać; nie ma go w biosie; w tych sprawach jestem kompletnym laikiem, a właściwie laiczką; odróżniam ata od sata po kabelkach (taśmach); wiem, że te drugie ponoć szybciej chodzą, poza tym nic już nie wiem; proszę bardzo o pomoc; szukałam w google i tu na forum, ale nie znalazłam informacji i nie rozwiązałam swojego problemu

PS. Jak mogę ustawić powiadomienie o nowym wpisie (odpowiedzi w mojej sprawie) na e-maila?
Dziękuję i pozdrawiam Was bardzo serdecznie :)
Aneczka

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Kontaktowanie:

Post22 lut 2013, 23:59

PS. Jak mogę ustawić powiadomienie o nowym wpisie (odpowiedzi w mojej sprawie) na e-maila?

Na dole link Obserwuj.

a co do tematu, skoro SATę odróżniasz, to tylko pytanie, czy dobrze też zasilanie siedzi? I czy czuć/słychać, że dysk się kręci?

Wejdź do biosu, tam przejdź do advanced->Storage, wchodząc na poszczególne kanały SATA sprawdź czy nie ma dysku, a w środku mają ustawione Auto.
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Awatar użytkownika
Hannah

Użytkownik

Post23 lut 2013, 01:19

a co do tematu, skoro SATę odróżniasz, to tylko pytanie, czy dobrze też zasilanie siedzi? I czy czuć/słychać, że dysk się kręci?

podłączyłam kabelki, dysk jest ciepły, więc zasilanie dochodzi; na słuch..hm...no nie mogę stwierdzić, czy to ten stary, czy ten sata
Wejdź do biosu, tam przejdź do advanced->Storage, wchodząc na poszczególne kanały SATA sprawdź czy nie ma dysku, a w środku mają ustawione Auto.

Nie ma, ale wszystko jest na auto. U mnie wygląda to tak: