BSOD Błąd 1A przy grach

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
Xingu

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:59

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 20:06

Może przejdę od razu do rzeczy.

Niedawno mój komputer zaczął wariować. Po uruchomieniu gry, mogłem grać chwilę, po czym następował Crash Dump. Przeinstalowałem system i dalej to samo. Znalazłem tutorial u was na stronie jak sobie z tym poradzić, ale jedynie odkryłem że 1A to coś z pamięcią, ale dalej nie wie co z tym zrobić. Wrzucam screen z Debugging Tools for Windows.

Kod: Zaznacz cały

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C:\021610-17921-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: *** Invalid ***
****************************************************************************
* Symbol loading may be unreliable without a symbol search path.           *
* Use .symfix to have the debugger choose a symbol path.                   *
* After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. *
****************************************************************************
Executable search path is:
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (2 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7600.16385.amd64fre.win7_rtm.090713-1255
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`02867000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`02aa4e50
Debug session time: Tue Feb 16 08:58:51.143 2010 (GMT+1)
System Uptime: 0 days 2:02:16.799
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
....................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
....
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck A, {fffff882009e8fe0, 2, 0, fffff800028e594b}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+7e94b )

Followup: MachineOwner
---------

1: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (a)
An attempt was made to access a pageable (or completely invalid) address at an
interrupt request level (IRQL) that is too high.  This is usually
caused by drivers using improper addresses.
If a kernel debugger is available get the stack backtrace.
Arguments:
Arg1: fffff882009e8fe0, memory referenced
Arg2: 0000000000000002, IRQL
Arg3: 0000000000000000, bitfield :
   bit 0 : value 0 = read operation, 1 = write operation
   bit 3 : value 0 = not an execute operation, 1 = execute operation (only on chips which support this level of status)
Arg4: fffff800028e594b, address which referenced memory

Debugging Details:
------------------

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************

ADDITIONAL_DEBUG_TEXT: 
Use '!findthebuild' command to search for the target build information.
If the build information is available, run '!findthebuild -s ; .reload' to set symbol path and load symbols.

MODULE_NAME: nt

FAULTING_MODULE: fffff80002867000 nt

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  4a5bc600

READ_ADDRESS: unable to get nt!MmSpecialPoolStart
unable to get nt!MmSpecialPoolEnd
unable to get nt!MmPoolCodeStart
unable to get nt!MmPoolCodeEnd
 fffff882009e8fe0

CURRENT_IRQL:  0

FAULTING_IP:
nt+7e94b
fffff800`028e594b 488b42f8        mov     rax,qword ptr [rdx-8]

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  VISTA_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  0xA

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff800028d8469 to fffff800028d8f00

STACK_TEXT: 
fffff880`07111748 fffff800`028d8469 : 00000000`0000000a fffff882`009e8fe0 00000000`00000002 00000000`00000000 : nt+0x71f00
fffff880`07111750 00000000`0000000a : fffff882`009e8fe0 00000000`00000002 00000000`00000000 fffff800`028e594b : nt+0x71469
fffff880`07111758 fffff882`009e8fe0 : 00000000`00000002 00000000`00000000 fffff800`028e594b fffff800`028d4b07 : 0xa
fffff880`07111760 00000000`00000002 : 00000000`00000000 fffff800`028e594b fffff800`028d4b07 00000000`00000000 : 0xfffff882`009e8fe0
fffff880`07111768 00000000`00000000 : fffff800`028e594b fffff800`028d4b07 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x2


STACK_COMMAND:  .bugcheck ; kb

FOLLOWUP_IP:
nt+7e94b
fffff800`028e594b 488b42f8        mov     rax,qword ptr [rdx-8]

SYMBOL_NAME:  nt+7e94b

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

IMAGE_NAME:  ntoskrnl.exe

BUCKET_ID:  WRONG_SYMBOLS

Followup: MachineOwner
---------



Bez dogrania symboli z tutoriala bo wywala mi wtedy błąd:

Kod: Zaznacz cały

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C:\022010-27468-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: SRV*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:


Liczę na szybką odpowiedź. :)

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 20:15

Zawsze w tej samej grze?

Sprawdź pamięć programem Instrukcja obsługi programu Memtest86+ - Sprawdzanie pamięci RAM
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Xingu

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:59

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 23:02

Nie tyle w tej samej co w każdej. Z tym że jeden Empire Total War wyłącza się w trakcie, każda inna gdy grę już wyłączę.

Przeskanowałem i nie było żadnych errorów. Jak to konieczne to dorzucę zdjęcie.

Przy okazji. Zaraz po przeskanowaniu, system uruchomił się i znów był crash tym razem z błędem numer 50.

Czy to coś z Pamięcią RAM ewentualnie Dyskiem twardym?

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 23:04

Dysk zaraz możemy sprawdzić. Podaj odczyt danych SMART dysku z programu HD Tune, zakładka Health => instrukcja odczytu SMART.
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Xingu

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:59

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 23:26

Odpalam program. Zrobiłem szybki skan i nie wykrył nic. A jak wchodzę do zakładki Health to jest ona całkiem pusta i nic tam nie ma...

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 23:34

Podaj odczyt danych SMART dysku z programu Victoria - instrukcja czytania SMART, może on odczyta.
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Xingu

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:59

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 23:43

Faild to copy driver. Please manually copy driver to your system32/dirver directory

Error! Can't install PortTalk Driver

Czy może to być wina 64 bitowego systemu? Wcześniej nie było problemu.

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

BSOD Błąd 1A przy grach

Post20 lut 2010, 23:48

Pozostało mi jeszcze MHDD. Podaj odczyt danych SMART dysku z programu z programu MHDD: Instrukcja czytania SMART programem MHDD
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)

Xingu

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:59

BSOD Błąd 1A przy grach

Post21 lut 2010, 15:39

Nie miałem jeszcze okazji odpalić ostatniego programu bo nie mam wolnej płytki.

Ale odkurzyłem dokładnie wnętrze kompa, defragmentowałem partycje, i włączyłem sprawdzanie dysku. Po wszystkim włączyłem ponownie jakąś grę by sprawdzić czy coś się stanie. Otóż wszystko było jakiś czas dobrze. aż pojawił się znów Crash Dump tym razem pod numerem D1.

Mając otwartego kompa zobaczyłem też że karta graficzna lekko naciska na kabel SATA. Czy to może być wina uszkodzonego kabla?

Jeszcze pytanie czy wina może leżeć też po stronie płyty głównej, bo cały sprzęt ma rok może 2 lata. Płyta główna jest tam jedyna starsza bo lat będzie miała z 4-5, więc chyba ma największe prawo żeby ją wreszcie szlag trafił.

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

BSOD Błąd 1A przy grach

Post21 lut 2010, 16:46

Xingu, napisz, jaką masz kartę graficzną. System, to Win.7 64-bit ?

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

BSOD Błąd 1A przy grach

Post21 lut 2010, 16:58

system ma chyba xp 32-bit :D
Version 6.11.0001.404 X86

Xingu

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:59

BSOD Błąd 1A przy grach

Post21 lut 2010, 17:01

System Windows 7 64bit

Cała specyfikacja komputera:
Płyta główna: Asus M2NPV-MX
Karta Graficzna: Asus ATI Radeon HD 4850 1GB
RAM: 4x1GB Kingston HyperX
Procesor: AMD Atchlon X2 6000+
Dysk twardy: Seagate Barracuda 500GB 5400 obr

Chyba tyle. :)

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

BSOD Błąd 1A przy grach

Post21 lut 2010, 17:12

Odinstaluj obecny sterownik karty graficznej:
Panel sterowania -> Programy i funkcje -> ATI Display Drivers /odinstaluj/

Zainstaluj sterownik do karty graficznej -> Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Xingu

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:59

BSOD Błąd 1A przy grach

Post21 lut 2010, 18:03

Wgrałem nowe sterowniki tym razem błąd z numerkiem 50 i odwołanie do jakiegoś pliku .sys. Nazwy nie pamiętam pliku bo nie zapamiętałem a za szybko ekran zniknął żebym zdążył przepisać czy zrobić zdjęcie.

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

BSOD Błąd 1A przy grach

Post21 lut 2010, 18:15

Orientujesz się, jaki do tej pory miałeś zainstalowany sterownik do karty graficznej ?
Zastosuj się również do porad cosik_ktosik-a



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 216 gości