Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24335
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post03 lut 2015, 23:26

Jak używałam przeglądarki Nightly portable, chyba 32-bit, to w czasie próby pobrania raczej bezpiecznego pliku, PDFX Change Viewer Portable, nagle wyskoczył mi blue screen. Zrestartowałam kompa i pojawił się komunikat, że system odzyskał sprawność, po nieoczekiwanym zamknięciu, czy jakoś tak. W każdym razie odpaliłam Blue Screen View i według niego problem spowodował: ntoskrnl.exe.

Jak sprawdzić, co dokładnie spowodowało problem? Blue screeny widuję bardzo rzadko.

Mój system to Windows 7 64-bit.

Aha, musiałam zrestartować kompa ponownie, bo nie działał zbyt prawidłowo... Jedna gra nie chciała się odpalić, przeglądarka Firefox dev się wieszała i nie miałam chyba dostępu do neta...

No i mój komp raczej krótko był włączony i może za kilka dni, albo nawet jutro, wyczyszczę go z kurzu...

Uruchomiłam Aidę i sprawdziłam temperaturę:
- płyta główna: 40 stopni,
- procesor: 45 (oba rdzenie),
- karta graficzna: 30,
- dysk twardy: 36.

Jakie dane mam jeszcze podać? Na razie wstrzymam się z użyciem Ccleaner.

Edit:

Info z HDD Tune:

Kod: Zaznacz cały

HD Tune: WDC WD20EFRX-68EUZN0 Health

ID                               Current  Worst    ThresholdData     Status   
(01) Raw Read Error Rate         200      200      51       0        Ok       
(03) Spin Up Time                169      168      21       4533     Ok       
(04) Start/Stop Count            100      100      0        66       Ok       
(05) Reallocated Sector Count    200      200      140      0        Ok       
(07) Seek Error Rate             200      200      0        0        Ok       
(09) Power On Hours Count        100      100      0        289      Ok       
(0A) Spin Retry Count            100      253      0        0        Ok       
(0B) Calibration Retry Count     100      253      0        0        Ok       
(0C) Power Cycle Count           100      100      0        65       Ok       
(C0) Power Off Retract Count     200      200      0        13       Ok       
(C1) Load Cycle Count            200      200      0        56       Ok       
(C2) Temperature                 111      108      0        36       Ok       
(C4) Reallocated Event Count     200      200      0        0        Ok       
(C5) Current Pending Sector      200      200      0        0        Ok       
(C6) Offline Uncorrectable       100      253      0        0        Ok       
(C7) Ultra DMA CRC Error Count   200      200      0        0        Ok       
(C8) Write Error Rate            100      253      0        0        Ok       

Power On Time         : 289
Health Status         : Ok


Od niedawna używam tego dysku... Czy wszystko jest z nim okay? :mrgreen:
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
lewy

Ekspert
Posty: 1462
Rejestracja: 15 gru 2009, 11:10

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post03 lut 2015, 23:39

dysk okay

zobacz process name

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24335
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 00:34

Lewy, możesz powiedzieć jaśniej, co mam zrobić? :mrgreen:

Edit:

Takie są właściwości tego pliku:

Kod: Zaznacz cały

File name: ntoskrnl.exe
Addres in Stack: ntoskrnl.exe+104a9c
From Address: fffff800`03a16000
To Address: fffff800`03ffc000
Size: 0x005e6000
Time Stamp: 0x548a6e28
Time String: 2014-12-12 05:25:12
Product Name: Microsoft® Windows® Operating System
File desription: NT Kernel & System
File Version: 6.1.7601.18700 (win7sp1_gdr.141211-1742)
Company: Microsoft Corporation
Full Path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe


Edit 2:

Zainstalowałam Microsoft WinDBG:

Kod: Zaznacz cały

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\020315-26130-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: *** Invalid ***
****************************************************************************
* Symbol loading may be unreliable without a symbol search path.           *
* Use .symfix to have the debugger choose a symbol path.                   *
* After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. *
****************************************************************************
Executable search path is:
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
Built by: 7601.18700.amd64fre.win7sp1_gdr.141211-1742
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`03a16000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`03c59890
Debug session time: Tue Feb  3 22:40:17.346 2015 (GMT+1)
System Uptime: 0 days 0:53:52.234
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
..............................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.....
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 4E, {99, 4b495, 2, 4ae94}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!KPRCB                                      ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!KPRCB                                      ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                   *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*   using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                 *
*   using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*   using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+76e80 )

Followup: MachineOwner
---------


Jakie dane mam jeszcze podać?

Aha, niechcący kliknęłam na tak, przy pytaniu czy zapisać miejsce pracy... Potem próbowałam dodać symbole, ale to się nie udało i kliknęłam na nie... Musiałam zainstalować 32- bitową wersję tego softu, bo ponoć jego wersja 64-bitowa nie była dla mojego procesora...
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 09:05

A trza było sprawdzić kości pamięci programem memtest86+ i pytanko, czy była jakaś aktualizacja ??
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 10:23

Trudno dokładnie powiedzieć co powoduje ten błąd ponieważ może być więcej niż kilka przyczyn problemu.

Sprawdź:

:arrow: Windows Update
:arrow: pamięć
:arrow: naprawę systemu
:arrow: inne sterowniki do karty graficznej
:arrow: wrzuć logi
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24335
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 11:29

Robiwielki, o ile się nie mylę, to jak się ma więcej niż jedną kość pamięci to trzeba ją oddzielnie sprawdzić używając memtest86+. Mam rację? Jeśli tak, to to odpada, bo nie ogarniam hardware.

XMan, nie instalowałam ostatnio żadnej aktualizacji, w każdym razie nie wczoraj.

Nie użyję innych sterowników od karty graficznej, bo te które zainstalowałam są optymalne, poza tym kiedyś u mnie się coś sknociło i udało mi się zainstalować te od Microsoft, a nie bezpośrednio od nVidia. Problem powstał bo kiedyś co chwila je niepotrzebnie aktualizowałam. :oops:

Co do naprawy systemu, to to na razie odpada, bo ostatnio zaktualizowałam różne programy, a nie utworzyłam jeszcze żadnego konkretnego punktu przywracania systemu. Poza tym na razie komp dobrze działa.

XMan, jakie logi mam wrzucić?

Jak blue screeny będą się powtarzać, na razie był tylko ten jeden pojedynczy, to wówczas spróbuję naprawić system...

Edit:

Czy to, że używałam niestabilnej przeglądarki, wprawdzie portable, która z dwa razy się wyłączała, jak coś próbowałam pobrać, a potem nawet udawała stabilną ma znaczenie? Dopiero potem dodałam ją do wykluczeń w Avast, bo mógł ją przyblokować...
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 11:34

stukot, tak masz racje, najlepiej pojedynczo sprawdzać. :)
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 12:29

Pisałem wg. kolejności co masz sprawdzać.

1. Windows Update.
Przedostatnie aktualizacje powodowały błędy.
Proponuję ponowne sprawdzenie po poprawkach.

2. Pamięć.
Zamień je na slotach przy wyłączonym komputerze z sieci/prądu.
Sprawdź początkowo wszystkie razem a w razie błędów oddzielnie:
http://www.hotfix.pl/instrukcja-obslugi ... m-a204.htm

3. Naprawa systemu.
Oprócz punktu przywracania istnieją jeszcze inne metody/możliwości:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

4. Inne sterowniki do karty graficznej.
Piszesz o optymalnych, najnowszych.
Zawsze powtarzam że "starsze mogą być lepsze".

5. Wrzuć logi.
OTL.txt i Extras.txt --> http://www.hotfix.pl/obsluga-programu-otl-a143.htm
FRST --> bezpieczenstwo/korzystanie-z-frst-t28530.html
Logi wklejasz na:
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
lub: Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
a na forum podajesz tylko link do nich.

Wiem że zawsze testujesz i masz dużo programów ;)
Proponuję przy okazji sprawdzić dodatkowo autoruns:
oprogramowanie/optymalizacja-autostartu-z-wykorzystaniem-narzedzia-autoruns-t1340.html
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
robiwielki

Ekspert
Posty: 2851
Rejestracja: 25 gru 2013, 18:11
Kontaktowanie:

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 13:12

O ile się nie mylę to niedawno było sprawdzane autoruns, ale jak coś to proszę bardzo.
Ale jak się testuje dużo programów to czasem może choć zostało starego.
Ktoś musi być „zły”, żeby ktoś był dobry. Równowaga w przyrodzie musi być.


Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24335
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 13:47

XMan, ale ja nie używam najnowszych sterowników... Miałam na myśli optymalne, czyli w zasadzie jedyne, jakie udało mi się zainstalować... Te od nVidia nie chcą się instalować i po nieudanej próbie ich instalacji są problemy.

Mam zainstalowane:

NVIDIA Oprogramowanie systemu PhysX 9.13.0725 NVIDIA Corporation 2013-12-17 9.13.0725
NVIDIA Sterownik 3D Vision 335.23 NVIDIA Corporation 2014-05-28 335.23
NVIDIA Sterownik graficzny 335.23 NVIDIA Corporation 2014-05-28 335.23
NVIDIA Sterownik kontrolera 3D Vision 332.21 NVIDIA Corporation 2014-01-08 332.21

Narzędzie do naprawiania systemu w czasie uruchomienia mi się nie włączyło, więc system się normalnie uruchomił.

Wybrałam opcję, sfc /SCANNOW, ale jak znam życie przywróci mi pliki, które celowo podmieniłam...

XMan, jak osoba, która w ogóle nie zna się na hardware, ma cokolwiek robić przy pamięci RAM? :mrgreen:

Aha, co do logów, to po pierwsze wiem, że nie mam żadnej infekcji, poza tym jedna osoba zapowiedziała mi kiedyś na SB, że mi ich już więcej nie sprawdzi. :( A druga zniknęła z forum... A moje przeprosiny nic nie dały...

Robiwielki, naprawdę jesteś wielki... Zmieniło się u mnie niewiele, w sensie zapora ZoneAlarm zastąpiła Comodo Firewall, bo się popsuło na amen, a Avast zastąpił Avirę...

Jednak może podam log z Autoruns we właściwym temacie... Sama odhaczyłam to, czego nie ma, czyli zaporę Comodo... Jednak mogłam coś przeoczyć...
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
djkamil09061991

Globalny Moderator
Posty: 8250
Rejestracja: 18 lut 2009, 11:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 14:25

stukot pisze:Jak używałam przeglądarki Nightly portable, chyba 32-bit, to w czasie próby pobrania raczej bezpiecznego pliku,

Nie przesadzacie :)? to mógł być zwykły błąd oprogramowania który wywolał bsoda i tyle, jeśli sie nic nie dzieje to po co sie doszukiwać niewiadomo czego.

Awatar użytkownika
LupeR

Globalny Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06 lis 2012, 01:48
Lokalizacja: K-g

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 15:08

To samo pomyślałem, skoro nie występuje notorycznie a zdarzył się raz czy dwa to po co się tak tym torturować. Czasami jakiś tajemniczy BSOD się zdarza, maszyna idealna nie istnieje chyba że o czymś nie wiem :)
Czarna lista zasilaczy + lista polecanych --> KLIK

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post04 lut 2015, 17:50

Pożyjemy, zobaczymy ;)

Jak używałam przeglądarki Nightly portable, chyba 32-bit, to w czasie próby pobrania raczej bezpiecznego pliku, PDFX Change Viewer Portable, nagle wyskoczył mi blue screen.


Sugerowałem się jeszcze tym:

Aha, musiałam zrestartować kompa ponownie, bo nie działał zbyt prawidłowo... Jedna gra nie chciała się odpalić, przeglądarka Firefox dev się wieszała i nie miałam chyba dostępu do neta...
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
stukot

VIP+
Posty: 24335
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:01
Lokalizacja: Szczecin

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post29 paź 2015, 23:28

Długo był spokój i znów pojawił się tamten blue screen.

Jak korzystałam z przeglądarki i równocześnie Steam aktualizował gry, to nagle wystąpił blue screen. Rzadko widuję coś takiego, coś pisało o jakimś sterowniku.

1. Raport z blue screen view:

Kod: Zaznacz cały

==================================================
Dump File         : 102915-28111-01.dmp
Crash Time        : 2015-10-29 22:16:03
Bug Check String  : DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL
Bug Check Code    : 0x000000c5
Parameter 1       : 00000000`00000000
Parameter 2       : 00000000`00000002
Parameter 3       : 00000000`00000000
Parameter 4       : fffff800`03bacaa9
Caused By Driver  : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+74200
File Description  : NT Kernel & System
Product Name      : Microsoft® Windows® Operating System
Company           : Microsoft Corporation
File Version      : 6.1.7601.19018 (win7sp1_gdr.150928-1507)
Processor         : x64
Crash Address     : ntoskrnl.exe+74200
Stack Address 1   :
Stack Address 2   :
Stack Address 3   :
Computer Name     :
Full Path         : C:\Windows\Minidump\102915-28111-01.dmp
Processors Count  : 2
Major Version     : 15
Minor Version     : 7601
Dump File Size    : 302,773
Dump File Time    : 2015-10-29 22:17:31
==================================================


2. HD Tune:

Kod: Zaznacz cały

HD Tune: WDC WD20EFRX-68EUZN0 Health

ID                               Current  Worst    ThresholdData     Status   
(01) Raw Read Error Rate         200      200      51       0        Ok       
(03) Spin Up Time                168      167      21       4583     Ok       
(04) Start/Stop Count            100      100      0        451      Ok       
(05) Reallocated Sector Count    200      200      140      0        Ok       
(07) Seek Error Rate             200      200      0        0        Ok       
(09) Power On Hours Count        98       98       0        1837     Ok       
(0A) Spin Retry Count            100      100      0        0        Ok       
(0B) Calibration Retry Count     100      100      0        0        Ok       
(0C) Power Cycle Count           100      100      0        450      Ok       
(C0) Power Off Retract Count     200      200      0        28       Ok       
(C1) Load Cycle Count            200      200      0        426      Ok       
(C2) Temperature                 112      106      0        35       Ok       
(C4) Reallocated Event Count     200      200      0        0        Ok       
(C5) Current Pending Sector      200      200      0        0        Ok       
(C6) Offline Uncorrectable       100      253      0        0        Ok       
(C7) Ultra DMA CRC Error Count   200      200      0        0        Ok       
(C8) Write Error Rate            100      253      0        0        Ok       

Power On Time         : 1837
Health Status         : Ok


3. HW Monitor:

Obrazek

4. Memtest odpada, bo mam dwie kości i nie będę się bawić w ich wyciąganie.

5. Zasilacz, chyba Chieftec, zresztą cosik_ktosik wie, jaki mam sprzęt, płyta główna: Asus P5B (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN); 3 GB RAM; typ procesora DualCore Intel Core 2 Duo E6300, 1866 MHz (7 x 267); karta wideo: NVIDIA GeForce GT 630 (2048 MB); Windows 7 64-bitowy; w menedżerze urządzeń zero wykrzykników.

Jak już wcześniej wspomniałam, rzadko widuję blue screeny, ale ten był wyjątkowy... Teraz trochę mam cykora jak aktualizuję gry na Steam.

6. U mnie wirusków zdecydowanie brak... Fakt mam dwa antywirusy, ale się nie gryzą.

7. Tym razem aktualizacja gier na Steam przeszła bezproblemowo.

8. Jak był tamten blue screen to chyba miałam włączone aqq. :think:

9. Aktualizacja sterowników grafiki do najnowszych odpada, bo miałam z nią spore problemy.

10. Komp raczej się nie przegrzewa i niedługo oczyszczę go z kurzu.

11. Przywracanie systemu na razie odpada, chyba że blue screenów będzie więcej. Oby nie...

12. Czytałam coś o usłudze Posłaniec, która może wywoływać problem z ntoskrnl.exe, ale to chyba mam wyłączone..
Pozdrawiam, Joanna

Format to nie rozwiązanie, tylko kapitulacja.

Awatar użytkownika
cosik_ktosik

Administrator
Posty: 21416
Rejestracja: 13 lis 2008, 01:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Nagły blue screen wywołany przez ntoskrnl.exe.

Post02 lis 2015, 00:12

Dysk zdrowy. Co do temperatur to coś ten AUX ma dziwny pomiar, tyle że nie wiadomo co to jest. Zrestartuj komputer z przyciski i zobacz od razu w biosie czy tam coś też się grzeje.
Hotfix
Pozdrawiam, cosik_ktosik :)



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości