Co to za partycja swap, czyli przestrzeń wymiany? Mam tylko jedną partycję z Zorin OS, druga partycja to NTFS. Czyli nie ma sensu nic zmieniać? Około 100 GB to trochę mało, zwłaszcza jak chce się zainstalować jakiekolwiek gry ze Steam, a może przesadzam?

Jestem zupełnie zielona jeżeli chodzi o Linuxa i formatowanie partycji.
------Połączono posty------Edit: w Google wyszukałam co to jest partycja wymiany i niewiele mi to mówi.
Partycja wymiany
Partycja wymiany (SWAP) – systemowa partycja występująca w systemach typu UNIX. Służy do tymczasowego przechowywania danych w sytuacji, gdy ich ilość przekracza zasoby wolnej pamięci RAM lub gdy z różnych powodów korzystniej jest przechowywać je (lub ich część) na dysku twardym.
Systemy typu UNIX od dawna są wielowątkowe i umożliwiają priorytetowanie zadań i użytkowników. Zadania mniej ważne mogą zostać zapisane na partycji wymiany, udostępniając całą moc obliczeniową komputera dla ważniejszych procesów.
*
Mam tylko jedną partycję z systemem Linux, raczej niemożliwe aby system dobrze działał bez partycji wymiany... Myślałam że tą drugą partycję mogę przeznaczyć na dane.
* Źródło:
Kod: Zaznacz cały
https://pl.wikipedia.org/wiki/Partycja_wymiany
Ponoć partycja wymiany może być zamieniona przez plik wymiany SWAP:
Plik SWAP vs. partycja wymiany
Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, przynajmniej tych, które przyszły mi do głowy, wychodzi na to, ze plik SWAP (przy odpowiednim podejściu) jest nieco lepszym rozwiązaniem w stosunku do partycji wymiany. Może i pewne rzeczy związane z hibernacją wymagają dodatkowego wysiłku ale poza tym, to nie widziałbym przeszkód, by zmienić nieco konfigurację swojego systemu, tak by zamiast partycji wymiany korzystać z pliku SWAP. Oczywiście w obecnej sytuacji pozostaje mi jedynie używanie przestrzeni wymiany w postaci partycji.
**
** Źródło:
https://morfikov.github.io/post/czy-w-linux-plik-swap-jest-lepszy-niz-partycja-wymiany/
Ogólnie o partycjach w systemie Linux: