Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Wszelkie problemy komputerowe, których nie można jednoznacznie sklasyfikować do wybranego działu
rzelunio

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 sty 2013, 22:03

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post24 sty 2013, 22:28

Witam , od bardzo długiego czasu wyskakuje mi blue screen , to znaczy komputer kupowałem składany od znajomego i przez jakiś rok czy dwa chodził dobrze , dopiero później zaczęły się schody . Codzienne wyskakiwanie blue screenów staję się już nie do wytrzymania , robiłem formaty windowsa,mem testy itp. lecz to nie pomagało . Ostatnio postanowiłem zrobić aktualizacje biosu , gdyż zauważylem , że mam stary sterownik biosu a mianowicie sprzed 2006 roku , najnowsza aktualizacja byla do 2008 więc niewielę , ale mimo to zrobiłem i po restarcie blue screen już wyskakiwał po załadowaniu się paska rozruchowego windows 7 . W związku z tym , że komputer nie chciał od tamtej pory w ogóle załadować się do poziomu windowsa to zanioslem go do pobliskiego serwisu , gdzie Panowie stwierdzili , iż karta graficzna się przegrzewa,slot na kość pamięci jest uszkodzony i z zasilaczem coś nie tak , więc wymieniono mi wiatraczek na karcie,wsadzili w inny slot kość ramu i załadowali inny zasilacz i powiedzieli , że dadzą sobie rękę uciąć jak od tej chwili będzie źle dzialać... i co ? blue screeny jak byly tak są a może nawet i ich więcej . Jedyne dobre z tego serwisu to to , że komputer się chociaż włącza heh.. Czuje duży niedosyt więc proszę po raz kolejny o pomoc . W razie potrzeby dodam pliki potrzebne do odczytu blue screenów i inne info zależy co będzie potrzebne tak więc pomóżcie . Moj zestaw to :
-Intel Xeon 3060 2.40GHz
-płyta Asrock 775Dual-VSTA
-karta graficzna Nvidia Geforce 9600GT
-1 kość 2GB DDR2
-2 dyski twarde 80GB i na nim jest postawiony system + 250gb na dane
Pytajcie to coś jeszcze dopowiem i proszę o efektowną pomoc z gory wielkie dzięki!

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post24 sty 2013, 22:33

Zainstaluj program => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którym dokonasz odczytu plików DMP.
Po otwarciu program automatycznie zlokalizuje pliki DMP. Zaznacz kolejno pliki i wybierz:
File => Save Selected Items
Wklej tutaj raporty.
Możesz również wkleić screen ekranu głównego programu.

Podaj odczyty temperatur napięć z programu => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników (screen okna programu)

Pokaż odczyt SMART z programu => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników => zakładka Health

Wykonaj test stabilności procesora narzędziem => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Uruchom test zielonym przyciskiem On i obserwuj temperaturę procesora w prawym oknie.
Jeżeli przekroczy 80'C wyłącz test, jeżeli nie przekroczy tej wartości testuj przez godzinę.
Jeżeli podczas testu wywali błąd niestabilności poinformuj o tym.

Podaj wszystkie informacje dopiero jak wykonasz test.

rzelunio

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 sty 2013, 22:03

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post24 sty 2013, 23:47

tutaj screen z BlueScreenView Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
tutaj screen z HWMonitor Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
tutaj screen z HDTune 2 dyski , pierwszy 80GB Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników i drugi 250GB Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników . Test OCCT wciąż trwa więc wrzucę go niebawem

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 00:01

Dysk 250Gb ma bardzo dużo błędów komunikacji, poza tym dysk zdrowy.
Zmień jak najszybciej kabelek łączący dysk 250GB z płytą główną (koszt około 10 zł.). Możliwe, że to jest przyczyna problemów.
Dysk 80GB zdrowy.

Temperatury w porządku.

Odczyt napięcia z lini zasilającej +12V jest niepokojący, jednak może być przekłamany.
Należałoby sprawdzić napięcie miernikiem elektronicznym (multimetrem).

Co do odczytów plików DMP błędów jest masa, jednak większość wskazuje na problem z kartą graficzną lub jej sterownikiem.

Zanim zaczniemy cokolwiek działać zalecam uprzednią wymianę kabelka łączącego dysk 250GB z płytą główną.
Być może problem ustąpi.

rzelunio

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 sty 2013, 22:03

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 00:02

powiem szczerze , że właśnie gdy cos robie przykladowo na internecie i nagle chcę wejść na jedną z partycji tego dysku 250gb to jest taki dlugi dzwiek dobiegający z zasilacza ze zwiechą około 5-7 sekund i dopiero otwiera się ten dysk bądź folder w nim . Chłodzenie w karcie graficznej niby "serwisanci" wymienili a mianowicie ten wiatraczek i powiedzieli , że powinno być już dobrze bo przedtem się przegrzewała . A co do tego kabelka to co konkretnie ? Kupić nowy i wymienić go czy jak? i gdzie go wtedy podłączyć?

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 00:10

rzelunio pisze: gdy cos robie przykladowo na internecie i nagle chcę wejść na jedną z partycji tego dysku 250gb to jest taki dlugi dzwiek dobiegający z zasilacza ze zwiechą około 5-7 sekund

Jesteś pewny, że to dźwięk z zasilacza, a nie z dysku twardego ?

rzelunio pisze:A co do tego kabelka to co konkretnie ? Kupić nowy i wymienić go czy jak? i gdzie go wtedy podłączyć?

Tak, kup nowy w sklepie komputerowym. Cena, to około 10 zł. Starą taśmę odłącz i do utylizacji ;)
Pisałem o kabelku, ale to dysk IDE ATA, więc z płytą główną łączy go taśma IDE ATA (80-żyłowa) i to ją należy wymienić.

Obrazek

Prawdopodobnie do tej samej taśmy podłączony masz drugi dysk twardy 80GB, więc musisz kupić taśmę z trzema wtyczkami.

rzelunio

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 sty 2013, 22:03

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 00:16

dyski raczej nie są podłączone na tej samej taśmie , a co do tego dźwięku to jutro przyslucham się dokładnie odkąd on idzie jak odpalam folder i będzie wiadomo , ściągnę obudowe i się przysłucham , a z tym dyskiem to nie byłoby łatwiej może go odłączyć całkowicie na jakiś czas i zobaczyć czy nie ma problemów z tym jednym ? Jeśli nie to znaczyłoby że z tamtym jest coś nie tak ?

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 00:26

rzelunio pisze:dyski raczej nie są podłączone na tej samej taśmie

Wobec tego dziwnie podłączyli Ci w serwisie.
Dyski twarde powinny być podłączone na jednej taśmie, a na drugiej napęd optyczny.

rzelunio pisze:a z tym dyskiem to nie byłoby łatwiej może go odłączyć całkowicie na jakiś czas i zobaczyć czy nie ma problemów z tym jednym ?

Jeżeli to nie jest dysk systemowy, to możesz tak zrobić na próbę.

rzelunio pisze:Jeśli nie to znaczyłoby że z tamtym jest coś nie tak ?

Nie, dysk 80GB nie wykazuje żadnych błędów.

Wtedy zajmiemy się sterownikiem karty graficznej, no i dobrze byłoby zmierzyć napięcia zasilacza.

rzelunio

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 sty 2013, 22:03

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 12:53

wlasnie chodzi o to ze w serwisie nie grzebali nic z dyskami , dysk byl podlaczony kiedys jak kupowalem ten komputer od znajomego tak zwany skladak i to moze oni wtedy sie machneli na tym albo po prostu ta tasma przestala dzialac po jakims czasie bo na poczatku tego nie bylo . A co do tego co napisalem o dysku ze z tamtym bedzie cos nie tak jak odlacze i bedzie dzialal dobrze to mialem na mysli , jak ten 90gb na ktorym jest system bedzie dzialal prawidlowo to wina lezy tak jak wskazales w tym drugim czyli 250gb . Sterowniki do karty graficznej tez mam nowe poinstalowane a przed tym serwisem probowalem starszych wersji i tez nic nie pomagalo . No ale wobec tego nie zawracam już głowy . Jutro sprawdzę ten dzwiek przy wlaczaniu folderu i ta dluga zwiecha od czego to idzie , a nastepnie odlacze ten dysk i posiedze chwile obserwujac czy nadal sa te blue screeny . Jutro zdam relacje a Tobie bardzo dziękuje za pomoc . Więc do jutra

-- 25 sty 2013, 01:41 --

i jeszcze zapomniałem dodać listy z ztestu OCCT więc zamieszczam Ci ją w pliku tekstowym bo jest pare zdjec osobno wrzuconych Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

-- 25 sty 2013, 13:53 --

Taśma wymieniona.. Po 30 minutach blue screen.. Macie jakieś jeszcze pomysły?

Awatar użytkownika
XMan

Globalny Moderator
Posty: 13385
Rejestracja: 30 lis 2008, 00:40

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 13:15

-1 kość 2GB DDR2

Tylko tyle na Windows 7 :?: :(
Moim zdaniem za mało a do tego testy mogą wszystkiego nie wykazać na jednej kości.
Miałem podobne problemy kilka lat temu na Windows XP, po zmianie poprzednich "kości" na slotach 2x512 MB
oraz dołożeniu 2x1GB zapomniałem o blue screenach :D

Obrazek
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje.
Obrazek
Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 13:19

Zrób tak.

Masz dwie taśmy IDE ATA. Na jednej taśmie powinny być dwa dyski twarde, a na drugiej sam napęd optyczny:

Płyta główna (IDE0) -----/taśma/------- dysk 250GB (SLAVE) ------/taśma/--------- dysk 80GB (MASTER)

Płyta główna (IDE1) ------/taśma/------- pusta wtyczka -------/taśma/--------- napęd optyczny (MASTER lub bez zworki)

SLAVE i MASTER oznacza ustawienie zworki na dysku twardym:

Obrazek

Podsumowując:
Taśmę z dyskami podłączasz do gniazda oznaczonego IDE0 na płycie głównej (jeżeli nie ma IDE0, to do IDE1).
Do środkowej wtyczki taśmy podłączasz dysk twardy 250GB i on zworką powinien być ustawiony w tryb SLAVE.
Do ostatniej wtyczki taśmy podłączasz dysk systemowy 80GB i on zworką powinien być ustawiony w tryb MASTER.

Na osobnej taśmie zostawiasz napęd optyczny podłączony do ostatniej wtyczki taśmy. Może pozostać bez zworki lub zworka na MASTER.

Tak wygląda poprawne podłączenie dysków do kanałów IDE ATA. Nie powinno się zestawiać dysku twardego i napędu optycznego na jednej taśmie, tak jak masz to zrobione obecnie. Ponadto dyski twarde powinny być na 80-żyłowej taśmie. Mam nadzieję, że taką kupiłeś.

Podłącz wszystko jak wyżej i testuj.

Jeżeli to nie pomoże będziesz musiał zmierzyć napięcia generowane prze zasilacz miernikiem elektronicznym (multimetrem).

P.S.
Próbowałeś z odłączonym dyskiem 250GB ?

rzelunio

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 sty 2013, 22:03

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 17:32

nie próbowalem z odłączonym dyskiem , gdyż udało mi się szybko zalatwić taśmy , wiec chyba sprobuje zrobic to co napisales wyzej , bo wlasnie kiedys jak wyskakiwaly mi blue screeny to kolega mowil ze moga byc wlasnie dyski zle podlaczone , ale nigdy nikt tego nie sprawdzil bo nie potrafił..

-- 25 sty 2013, 15:17 --

-- 25 sty 2013, 16:57 --

dobra , poustawialem te szmaty tak jak napisaleś wyżej , poczekamy i zobaczymy jak sie bedzie zachowywał , a co do zworek to wszystkie byly dobrze poustawiane także czekajmy na blue screena albo sie uda , jak coś daje od razu znać

-- 25 sty 2013, 18:31 --

no i mamy po niemal 40 minutach blue screena... jeszcze jakieś pomysły ?

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 17:38

Do sprawdzenia napięcia zasilacza miernikiem elektronicznym.

Do sprawdzenia pamięć RAM programem Memtest => http://www.hotfix.pl/instrukcja-obslugi ... m-a204.htm
Testuj około 120 minut.

Do przeglądu płyta główna, a konkretnie kondensatory elektrolityczne, czy nie są spuchnięte (nabrzmiałe), czy nie widać wycieków elektrolitu.

Wykonaj test stabilności karty graficznej programem => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników
Włącz najpierw narzędzie GPU Shark z poziomu okna programu FurMark.
W GPU Shark będziesz obserwował temperaturę układu graficznego.
Włącz benchmark w FurMark. Jeżeli temperatura układu graficznego przekroczy 80'C wyłącz test. Jeżeli nie, testuj przez 15 minut (test: Burn-In benchmark 1920x1080 15min).

rzelunio

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 sty 2013, 22:03

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 18:25

kondensatory są w porządku bo dziś się nim przyglądalem , memtest też byl w serwisie robiony i przeze mnie kiedyś również , ale powtórzę to jeszcze raz . Jak narazie sprawdzenie napięcia zasilacza miernikiem elektronicznym jest niemożliwe więc zrobie w pierwszej kolejności wszystko to oprócz miernika . Relacje zdam jak skończę

-- 25 sty 2013, 19:25 --

test z FurMarka zrobiony wyniki tutaj Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników a MemTesta nie da rady zrobić jakoś bez wypalania płytki ?

Awatar użytkownika
seba86mu

VIP+
Posty: 9744
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Uporczywy blue screen - serwisanci wymiękają..

Post25 sty 2013, 18:41

rzelunio pisze:a MemTesta nie da rady zrobić jakoś bez wypalania płytki ?

Można z pamięci USB => Dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników



  • Reklama

Wróć do „Problemy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości